Ouder infomatie- avond groep 4
Opening Voorstellen Ester Jordy Ester.Hartmann@palet.unicoz.nl Jordy.debruyn@palet.unicoz.nl
Inloop Aan het begin van de ochtend Verschillende activiteiten Hulp aan leerlingen Ouderhulp
Rekenen Nieuwste versie methode Wereld in getallen Klassikale lessen en weektaken Na 4 weken toets Inzicht in het getallensysteem tot 100 en leren omgaan met die hoeveelheden Verder automatiseren sommen tot 20 Tafels 1 t/m 6; tafeldiploma
Taal Nieuwste methode taal actief. Onderverdeeld in taal, spelling en woordenschat Elke les wordt in 4 weken behandeld; halverwege deze periode toets, daarna herhaling- en verrijkingsprogramma Spelling: bepaalde categorie staat centraal; oefenen in het werkboek; Extra oefenen met spellingskaarten Thuis oefenen Taalactief computer Woordenschat: vergroten woordenschat
Schrijven Pen schrijven na de herfstvakantie Hoofdletters leren schrijven
Technisch en begrijpend lezen Afname leesprestaties door: Gebruik computer en tv Toename van leesprestaties door Bibliotheek bezoek Stimuleren van lezen
Technisch lezen Methode: Estafette Voortgezet technisch lezen Werken in 3 niveaus (groep3) Leeskilometers: vrij lezen, voorlezen e.d. Thuis oefenen
Begrijpend lezen Nieuwsbegrip Sterboekjes Humpie Dumpie (groep 3)
Kennisgebieden Natuur: Ja, Natuurlijk Nieuws uit de natuur/Huis, boompje, beestje Verkeer: verkeerskalender Dit schooljaar: lessen motorische fietsvaardigheid 4 febr.-10 april-23 juni
Creatieve vakken Muziek Tekenen Handvaardigheid
Catechese Trefwoord: Kerstmis en Pasen Eerste Heilige Communie: werkgroep vanuit de parochie; in december een uitnodiging hiervoor Wie wil er graag naar en avond over geloofsopvoeding?
Bewegingsonderwijs Dinsdag ochtend is de gymles een spelles Donderdagochtend is de gymles een toestel les met Meester Peter, vakleerkracht. Juiste gymkleding verplicht. Denk aan schoenen. Lang haar in een staart en liever geen sieraden Washand weer mee, handdoek ook
Zelfstandig werken Doel Werkwijze Zelfstandig Onafhankelijk van de leerkracht leren Een inhoudelijk doel Werkwijze Inloop Zelfstandig werkles
Zelfstandig werkles 2 x per week 45 minuten Laatste 45 min. van de middag op di. en do. Keuze: verplichte en niet verplichte onderdelen. Hulpouders
Toetsen CITO toetsen worden 2 x per jaar afgenomen voor rekenen, spelling, begrijpend lezen en technisch lezen. Uitslag staat vermeld op het rapport Rapport is 3x per jaar.
Toetsen
Excursies Museon Schoolreis Waarschijnlijk 3x een bezoek van kunstenaar Gerart Kamphuis
OR-bijdrage €7 Aanschaf en onderhoud techniektorens Aanschaf en onderhoud levelwerk Aanschaf en onderhoud materialen/leermiddelen t.b.v. zelfstandig werken.
Ouderhulp Klassenouder Bijhouden tuinen en het schoolplein Aankleding school bij activiteiten ……
Schooltijden Ma, di, do Woe, vrijdag 08.30 – 12.00 uur
Ouderbetrokkenheid Ouder en leerkracht samen.
Oudergesprekken Dringend? De rest? Op een briefje voor schooltijd Afspraak maken voor na schooltijd
Hoofdluis LOL-ouder Luizencape (€4,50)
Informatievoorziening De schoolgids (laatste papieren versie) ‘t schakeltje (1x per 2 weken digitaal) Klop uw gegevens nog? De website
Ziekmelden Ochtend: Mailen of bellen. Middag: Altijd bellen.
Ouderraad (OR) Zonder uw hulp kunnen we vele activiteiten niet doen.
Kanjertraining 1. We vertrouwen elkaar. 2. We helpen elkaar. 3. Niemand speelt de baas. 4. Niemand lacht uit. 5. Niemand doet zielig.
Kanjertraining De tijger (de kanjer) WIT Dit gedragstype praat goed De pestvogel (de hork, de bitch) ZWART Dit gedragstype vindt zichzelf stoer, de beste. Het konijn (de stille of bange) GEEL Dit bange gedragstype denkt: ik ben niks, ik ben stom. De aap (de uitslover) ROOD Dit ‘grappige’ gedragstype denkt: ik ben niks, maar jij bent ook niks, ik ben niet nieuwsgierig, uitlachen is leuk.
Omgangscontract 1. Wij respecteren elkaar en onze omgeving. 2. Wij helpen elkaar als het nodig is. 3. Wij werken en spelen samen, maar niet iedereen hoeft je vriend(in) te zijn. 4. Wij proberen conflicten op te lossen door te praten met elkaar en wij gebruiken hierbij geen geweld. 5. Wij lachen elkaar niet uit. 6. Wij laten elkaar met rust als een ander dat wil. 7. Wij komen niet ongevraagd aan andermans spullen. 8. Wij proberen elkaar zo min mogelijk te storen, zowel in de klas als in de gang.
Fruitdagen Op dinsdag en donderdag
Vragen