Mark Pattenier Koert Kamp Maurice de Moor Groep 16.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Marketing voor ZZP-ers
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
MMT.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
We’re social, now what?. Hoe belangrijk is social media/online?
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Google Analytics. Google Analytics: waarom Google analytics meet hoeveel mensen er op de site komen, brengt in beeld wat we weten van dit mensen en wat.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Samen een goed merk promoten
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
Online marketing Expert (in een week)
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
Training voorbeeld voor
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Jouw Bibliotheek (website)bezoekers aan de e-books met online advertising Caspar van der Woude (Agile) en Karlijn van der Lelij (KB) 19 november 2015.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Facebook. Opgericht in 2004 Gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijven Zonder toestemming gebruikers Profielpagina Persoonlijke gegevens openbaar.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Bekijk de vele You Tube video’s. Fidme Live FIDME INTERNATIONAAL. SNAPP’ 25 experts team Expert in mobile app development Created in July 2005 live apps.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Sociale media bij HR & jobs
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Operationeel plan DIMAGINI
Winkelstraat de Heurne
Les 3 Affiliate Marketing
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
‘Boost je Business met LinkedIn’
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
What will you do to change the
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
DMK – lesweek 10: Privacy.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Mark Pattenier Koert Kamp Maurice de Moor Groep 16

Inhoud presentatie Historie en huidige strategie Verdienmodel Hoe communiceert men met de klanten? Hoe kan er geadverteerd worden? Kansen voor het bedrijf Bevindingen online bronnen

De historie van het platform en de huidige strategie Foursquare is opgericht 2009 Inchecken en bijhouden van sociaal netwerk met vrienden Uitgesplitst in Foursquare en Swarm Foursquare gezien als city guide Swarm het gamification Foursquare richt zich na het maken van de nieuwe app op gebruikers die geïnteresseerd zijn in nieuwe steden ontdekken en daarbij ook unieke plaatsen te bezoeken.

Verdienmodel Zakelijk gebruik (Mcdonalds volgt haar klanten, bedenkt creatieve aanbiedingen)  Banners (ook gerichtere banners bij check-ins) Samenwerkingen met onder andere LivingSocial (VS) Data verkopen aan bedrijven (bijv. Twitter en Pinterest gebruiken data van Foursquare)

Hoe communiceert men met de klanten? Bedrijven die actief zijn op Foursquare communiceren voornamelijk met de gebruikers  Domino’s, Mcdonalds en Starbucks gebruiken online loyaliteitsprogramma’s om de klant te binden Foursquare herinnert de gebruiker om een “reactie” achter te laten Na lange afwezigheid op de app ontvang je verschillende reminders

Hoe kan er geadverteerd worden? Via Je zoekt het bedrijf/check-in locatie die je wilt promoten Via drie simpele stappen betaal je per creditcard je zelfgemaakte advertentie Kosten: minimaal 50 euro per maand (plaatje met max. 160 tekens) Advertentie verschijnt boven het balkje waar de gebruiker zich kan inchecken

Hoe kan er geadverteerd worden?

Kansen voor het bedrijf Meer (actieve) gebruikers in Nederland creëren  Kortingsacties/voordelen voor gebruikers  Competitie-element verbeteren  Meer promotie (bijv. events) Nu nog weinig check-ins met beoordelingen De nationale bedrijven (grote merken) moeten de kar trekken  klantenloyaliteitsprogramma’s bedenken Onderscheidend blijven t.o.v. concurrenten als Twitter

Bevindingen online bronnen 2014 Foursquare gaat tips geven bij het inchecken en gaat dan ook meer richting de city guide. Foursquare gaat gegevens van gebruikers delen aan bedrijven om zo inkomsten te genereren. Hierdoor vallen een groot aantal gebruikers weg. Verplichting account aan te maken met daarnaast het bericht van de verspreiding van gegevens leidt tot een stevige daling van gebruikers.

Bevindingen online bronnen 2015 Het splitsen van de app was een grote fout. “When they split the app, removing checkins and badges in the process, I uninstalled it.” “The 'gamification' was what made Foursquare fun - without it I'm just another user providing data for them to mine. No thanks!” Ondanks daling nog steeds veel gebruikers. Vooral in Noord- Amerika. “Community: More than 55 million people worldwide, who have checked in over 6 billion Check-ins, with millions more every day” “Businesses: More than 1.9 million businesses have claimed their locations to connect with their customers.”

Geraadpleegde bronnen be-on-everyones-phone

ADVERTENTIE MOGELIJKHEDEN

Facebook advertenties (In nederland) Facebook Ads Sponsored Stories Promoted Post Ads Mobile Only Ads Sponsored Search Results Facebook Exchange (FBX)

Facebook ads Te vergelijken met Google Adwords. Desktopversie Zowel per Cost per Click als Cost per Mile te koop. Kunnen verwijzen naar: Een website buiten Facebook; Een Facebook-pagina; Een applicatie binnen Facebook Een evenement op Facebook

Sponsored stories Staat in verband met interactie van ‘fans’ met een Facebook-pagina, zorgt voor meer aandacht van de betreffende actie. Zowel op desktop als mobiele versie. Kan betrekking hebben op: Een pagina en plaats (‘like’, check-in, prikbord en link naar externe website) Een paginabericht (‘like’, reactie, delen of poll) Een applicatie (vriend speelt een game) Een evenement (vriend gaat naar een evenement)

promoted post ads Geeft adverteerders de mogelijkheid een paginabericht als advertentie in te zetten die fans (organisch) nog niet hebben gezien. Zowel op desktop als mobiele versie. Eisen: Paginabericht mag max. 3 dagen oud zijn Alleen beschikbaar voor Facebook-pagina’s met 400 of meer fans Zowel gericht aan fans als vrienden van fans.

Mobile only ads Biedt adverteerders de mogelijkheid uitsluitend op mobiele apparaten te adverteren. Type advertentie kan zijn: Gesponsord verslag Mobile App Install Ad Page Post Ad Mobile App Install Ad geschikt voor Android en iOs smartphones. Deze advertentie stuurt mensen direct naar de downloadpagina voor applicatie.

Sponsored search results Mogelijk om binnen de zoekfunctie van Facebook beter zichtbaar te zijn. zowel op desktop als mobiele versie

Facebook exchange (FBX) Biedt adverteerders de mogelijkheid Facebook-advertenties in te zetten voor remarketing/retargeting. Bezoekers van bepaalde website worden gemarkeerd met een cookie. Wanneer ze terugkeren naar Facebook staat hier hun zoekgedrag in. Alleen op desktopversie. Dus de mogelijkheid om direct response acties uit te lokken.

Linkedin advertenties LinkedIn Ads LinkedIn Display advertising Sponsored Updates

Linkedin ads LinkedIn Ads worden gebruikt om leads te genereren naar een externe website of als recruitment. Alleen op de desktopversie Zijn voorzien van: Een foto/video Een stukje tekst Een titel

Linkedin display advertising Display Advertising is alleen mogelijk voor grotere bedrijven. Alleen op de desktopversie. Geeft de mogelijkheid tot: Het maken van een poll Interactieve afbeeldingen Sociale advertenties Alleen mogelijk met een budget vanaf €10.000,-

Sponsored updates Hiermee bestaat de mogelijkheid om berichten die op bedrijfspagina’s geplaatst zijn te promoten. Zowel op desktop als mobiele versie Dit zijn zakelijke berichten zoals: Vacatures Video’s Slideshare presentaties Productnieuws

Bedankt voor uw aandacht!