“TOP lessen Schrijverke” Informatieavond 23 juni 2015
Programma uur:Inloop uur:Welkomstwoord uur:Powerpoint Presentatie (directie en unitleiders) 1. Visie op onderwijs 2. Organisatie TOP lessen 2014/ Organisatie TOP lessen 2015/ uur:Vragen/opmerkingen/suggesties uur:Afsluiting
Visie op onderwijs “Evidence Based” Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek Brede ontwikkeling Taal, Rekenen, Lezen, +++ Talentontwikkeling Verschil tussen leerling en kind 21 e eeuwse vaardigheden ICT- vaardigheden, samenwerken, kritisch denken, creatief denken, probleemoplossend vermogen
Evaluatie 2014/2015 TOP lessen Samenwerking met Dynamic Activities Inhoud van de lessen Tevredenheid: Vanuit het team/de school Vanuit de leerlingen Vanuit de ouders/verzorgers
Organisatie 2015/2016 Op hoofdlijn Schooltijden en continurooster Zelfde als 2014/2015 “Unitdenken” en “unitwerken” TOP lessen door eigen leerkrachten Ook TOP lessen in de lagere groepen Werken met kinddoelen (unit 1) Kindgesprekken (unit 2 en 3)
Samenwerken Personeel verdeeld over leerlingaantal per unit Unit 1: Thema’s in blokken van 4 weken Unit 2 en 3: Groepsdoorbrekend rekenen en technisch lezen Groep 6: Samenwerken, instructie in niveaugroepen, basisgroepen, groepen samen
Unit 1 Groep 1 t/m 3 Werken met kinddoelen TOP lessen: Groep 1-2:Schrijfdans Spel in kleine groep Groep 1-3: Theaterklas Taalklas Groep 3:Techniek
Unit 2 Groep 4 t/m 6 Kindgesprekken (groep 5 en 6) Top lessen (van 45 minuten): Creatief met Taal Engels Spelen met Cijfers Muziek Drama/dans ICT Sport/spel Techniek
Unit 3 Groep 7 t/m 8 Kindgesprekken (groep 7 en 8) TOP lessen (45 minuten): Sport en Spel Drama/dans Creatief met Taal ICT/techniek Engels TOP lessen (90 minuten): Rekenen/Bizzkids