De musical Alladin. Het begint bij de PR PR= Public Relations> bekendheid/ ruchtbaarheid De pr-groep maakt reclame voor de musical Aladin. De PR-groep.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
….een blik achter de schermen van “BedenkTV”
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Identiteitsverankering
Het doen van eigen onderzoek
Plannen.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
De verschillende stappen
Het maken van een tentoonstelling Bronnen uit de Eerste Wereldoorlog.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Werkgroep De Redakse een samenwerkingsverband tussen Leerpunt Meetjesland en Wijkcentrum De Kring Hoe drempels en knelpunten overbrugd worden…
Communiceren met ouders
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 4 - Pro vs. Am I-C1#, datum.
Tips voor een vlotte start!
Pers & Publiciteit Sjaak Koolen Waalwijk, 12 mei 2009.
Website Usability.
Projectweek.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Het levensboek.
Cito eindtoets 2012 Van dinsdag 7 februari t/m donderdag 9 februari.
Doelstellingen formuleren
First ID project Huygens College
First ID project Waterlant College IJdoorn Workshop docenten Dinsdag 7 januari.
Een levensboek voor ouderen
Wat ik wil…..
Het opbouwen van een data base
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Gespreksvaardigheden
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Freemind.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Websites. Een succesvolle website Een succesvolle website bevat: Een goede usability Een mooie lay-out Een goede kwaliteit.
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Theorievorming.
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Een herfstboekje maken
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Week van het Succes! Welkom bij de Bastienne Bernasco Shira Godfried.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Info avond cluster 3/4/5/. Agenda Welkom Verdeling binnen het cluster 3/4/5 Zelfstandig werken Planbord Onze (school) Visie Organisatorische aandachtspunten.
Leesvaardig Examentraining.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Activerende teksten.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Mondzorg - persoonsgericht
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Pedagogische Klimaat Pedagogisch Klimaat.
Werken in de kleine kring
Creativiteits- sessie
© UNIEK IN DE KLAS.
H1 Media en communicatie
Digi(bord)boek project <titel project>
NSCCT Instructie groep 4
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
NSCCT Instructie groep 5
Les 1: - Schrijven Spreken en gesprekken
TALENTENQUIZ.
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
Opdracht 2 bij EX16/20: Ondersteuningsplan vaststellen en onderbouwen
Transcript van de presentatie:

De musical Alladin

Het begint bij de PR PR= Public Relations> bekendheid/ ruchtbaarheid De pr-groep maakt reclame voor de musical Aladin. De PR-groep verzorgt de journalistiek Doet de verslaglegging: krantje maken, bericht weekbericht, nieuwsbode, flyer maken ( programmaboekje) Filmt tijdens de voorstelling en nog veel meer!

Rol binnen de pr Journalisten Redacteuren Cameraman/vrouw Grafisch vormgever Gastvrouw/man Reclameman/vrouw assistent

De journalist Krant, tijdschrift, website, radio Vertelt de waarheid. Gaat uit van meningen, feiten, beelden Netjes omgaan met de privacy van mensen De 5 w’s en 1 h: Wie, wat, waar, wanneer, waarom> hoe ( dit is de belangrijkste info die een lezer wil hebben

Taak van een journalist Informatie verwerken Onderzoek uitvoeren Contacten leggen schrijven Het nieuws volgen

Competenties ( wat je goed kan of nog beter in kan worden) Communiceren/ goede vragen kunnen stellen en goed kunnen luisteren Hoofdzaken van bijzaken onderscheiden Zorgvuldig werken/flexibel zijn/zelfstandig weken Goed met mensen om kunnen gaan/ netwerk Nieuwsgierig zijn

Eindredacteur Controleert alles, taalfouten verbeteren, nagaan of de informatie klopt en volledig is Je levert zelf een bijdrage aan de rubriek waarvoor je werkt. Je bent dus ook gewoon redacteur. Denkt na over de invulling van de rubriek/krant Je zet opdrachten uit en begeleidt redacteuren bij de uitvoering, opmerkingen en aanwijzingen en zorgt dat ze hun deadline halen

Competenties/kwaliteiten van een (eind)redacteur Beschikken over een goed taalgevoel Snel kunnen schakelen Leiding kunnen geven Stressbestendig zijn/ onder tijdsdruk kunnen werken

Cameraman/vrouw en grafisch vormgever en assistent Cameraman/vrouw: Legt beelden vast, foto’s en film Grafisch vormgever: Zorgt voor de layout Assistent/ gastvrouw) man) Communicatie Helpt bij de ontvangst Reclameman/vrouw

Wat gaan we nu doen? een affiche voor de musical Aladin tekenen Je laat je hiervoor inspireren op wat je al weet van de film of het verhaal. Wees creatief en maak n mooie affiche! De mooiste affiches worden opgehangen door de hele school om te laten zien wat we aan het doen zijn

Dinsdag affiches bekijken/afmaken/ophangen Taakverdeling bespreken/ wie doet wat 4 redacteuren, 2 journalisten, 2 cameramannen/vrouwen, 4 grafisch vormgevers, 1 assistent, 1 eindredacteur, 2 reclamemakers

Wat? Redacteuren: (krantje)fotostrips maken> foto’s maken, tekst erbij of…? Journalisten: interviewen docenten/leerlingen/journaal maken/dagboek bijhouden/ anecdotes/ stukje weekbericht schrijven/ reclame maken> contact nieuwsbode Grafisch vormgevers: programmaboekjes maken> korte omschrijving musical + rollenverdeling erbij zetten. Kaartjes maken 2 X 225 kaartjes in 2 kleuren ( wees creatief!) Assistent: zorgt voor de communicatie/ kopieerwerk ( via Joop bijvoorbeeld) Iedereen weet wat ie kan doen??? Aan de slag!

Woensdag Nog één dag te gaan…..

Donderdag Nog even de laatste dingen regelen….de tijd dringt, alles moet af! uur > voorstelling begint!