Hoofdstuk 8 Mediakeuze. Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Advertisements

Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
Wat bestuderen de natuurwetenschappen?
Digitale informatie analoog signaal  digitaal signaal (zie figuur):
Marketing Werkgroep 6.
Van mediatypes naar mediastrategie
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix.
Geïntegreerde marketingcommunicatie
Hoofdstuk 4 Sport-sponsoring en reclame
Inleiding tot marktonderzoek
Hoofdstuk 2 Het onderzoeksonderwerp formuleren en verduidelijken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian.
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
Medmec04 les 1 Engagement.
© Pearson Education Benelux, 2003
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Een dialoog met klanten opbouwen
Peter Streefkerk & Walter Ploos van Amstel
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Marketing vandaag en morgen
Basis communicatieplan
Bereik mediabeslissers met de producten en diensten van Handboek Nederlandse Pers Mei 2006.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Medmec04 les 1 Engagement.
Promotie- en doelgroepanalyse
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Commercieel beleid en recht
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Hoofdstuk 14 Evaluatie van een geïntegreerd marketingcommunicatieprogramma.
detaillistenpromotie
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Reclame Masters | Ik en reclame!
Toepassingen 5L week 11: ‘Reclame’ een breuk of een procent nemen van een getal 5L week 11: ‘Reclame’
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.
Grip op Regionale Samenwerking: Rob de Greef en Roeland Stolk.
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Meten is weten? Do’s en don’ts van mondeling examineren Lisa De Jonghe Dienst Onderwijs Geneeskunde.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Dienstenmarketing Week 4.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Best practices bij AkzoNobel Ruud Morssinkhof, OEE programma manager 1.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Inleiding tot marktonderzoek
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Keuzethema: differentiatie
Het 24 spel.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoeksteen van een kwaliteitsvolle werking
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Erik boon haaien spreekbeurt!.
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Team charter Instrument.
Consortium onderzoeksprogramma middelen en criminaliteit
FORMULEREN VAN LEERDOELEN
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 8 Mediakeuze

Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen in een reclameprogramma. Gebruikmaken van bereik, frequentie, continuïteit, potentieel bereik en andere middelen bij het opstellen van een reclamecampagne. Bestuderen van de voordelen van verschillende media bij de ontwikkeling van een reclamecampagne en die daarbij gebruiken. Onderkennen van de waarde van een effectieve mediamix in een reclamecampagne.

Figuur 8.1 Voorbeelden van momenten waarop werkenden worden geconfronteerd met reclame

Tabel 8.1 Prijs-/prestatieverhoudingen tijdschriften 2007

Tabel 8.1 Vervolg

Tabel 8.2 Televisiereclame

Tabel 8.3 Best bekeken televisieprogramma’s 2007

Tabel 8.4 Radioreclame

Tabel 8.5 Buitenreclame

Tabel 8.6 Top 10 hoofdgroepen out-of-home 2007

Tabel 8.7 Internetreclame

Tabel 8.8 Tijdschriftreclame

Tabel 8.9 Krantenadvertenties

Figuur 8.3 Samenstellen van logische mediacombinaties

Figuur 8.4 Mediagebruik in Noord- Amerika, Europa en Japan