Hoofdstuk 8 Mediakeuze
Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen in een reclameprogramma. Gebruikmaken van bereik, frequentie, continuïteit, potentieel bereik en andere middelen bij het opstellen van een reclamecampagne. Bestuderen van de voordelen van verschillende media bij de ontwikkeling van een reclamecampagne en die daarbij gebruiken. Onderkennen van de waarde van een effectieve mediamix in een reclamecampagne.
Figuur 8.1 Voorbeelden van momenten waarop werkenden worden geconfronteerd met reclame
Tabel 8.1 Prijs-/prestatieverhoudingen tijdschriften 2007
Tabel 8.1 Vervolg
Tabel 8.2 Televisiereclame
Tabel 8.3 Best bekeken televisieprogramma’s 2007
Tabel 8.4 Radioreclame
Tabel 8.5 Buitenreclame
Tabel 8.6 Top 10 hoofdgroepen out-of-home 2007
Tabel 8.7 Internetreclame
Tabel 8.8 Tijdschriftreclame
Tabel 8.9 Krantenadvertenties
Figuur 8.3 Samenstellen van logische mediacombinaties
Figuur 8.4 Mediagebruik in Noord- Amerika, Europa en Japan