Bloemen en planten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding Inleiding Jij werkt als journalist voor het blad KIJK, een tijdschrift voor iedereen die geïnteresseerd is in wetenschap en techniek. De gebeurtenissen.
Advertisements

Naar het bos ! naaldbos loofbos gemengd bos
Oriënteren moet je leren !
Wat is veen? Laagveen Hoogveen Veen in de geologische tijdschaal
Kringloop van de vlinder
Eerst bespreken we de eerste sport van de ladder,het eerste wat we moeten doen is afval proberen te voorkomen,het beste wat je kunt doen! Je kunt bijvoorbeeld.
Zaden.
Hoofdstuk 2 Wonen en werken in één wereld
Dinsdag 4 april 2017.
Spreekbeurt van Nina Bakker. 28 oktober 2008.
Van bloembollen tot konijntjes...
B2 De bouw/functie van bloemen
Thema 2 Planten Basisstof 3 K4
Thema 2 Planten
DE KIKKER GEMAAKT DOOR TESSA.
B5 Fotosynthese en Verbranding
Thema 2 Planten Basisstof 4 K4
Thema 2 Planten Basisstof 1 K4
Ontkiemen van bonen.
De verdwenen steen.
Ecosystemen in verandering
Abiotische en biotische factoren
Graften Holle wegen Daldorpen
3.2 sporenplanten 1 Varen Mos Heermoes (Paardenstaart)
Reclame.
Bloem Song: Maradisha.
Bst 3 Stengels.
Planten Basisstof 3: Stengels.
Thema Ordening; Basisstof 4
Het rijk van de Planten De sequoia.
De stad als woonplaats Stad Veel huizen en weinig ruimte
De planten. 29 mei 2008 De dukdalf.  Wij zijn met de hele klas naar buiten gegaan. Toen kregen we een paar planten voor het groepje, want we hadden.
Een stad verandert Aardrijkskunde H3 Groep 5. H3 Les 1: Vroeger en nu Les 2: Soorten werk Les 3: De stad is van iedereen Les 4: Herhalingsles Les 5: Toets.
Wat weten we er allemaal al van?.  Hoe kwamen we aan informatie?
De watersnoodramp van 1953.
Inleiding Geschiedenis van de tomaat Hoe groeit de tomaat?
Ridders en Horigen Feniks Hoodstuk 4.3.
Elke plant zijn eigen plek
CHOCOLADE Door Mare van de Bilt.
Examentraining Biologie
Vegetatietypes Michelle borghers.
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
mijn spreekbeurt gaat over
Baas boven baas.
De werking en het maken van een Buzzer Game
Stappenplan Ga naar het register achteraan in de atlas
Je eigen groenten en kruiden kweken Wanneer moet je ze zaaien? Hoe verzorg je ze? Wanneer kun je ze oogsten? Wat kun je er van maken?
THEMA 2 PLANTEN Basisstof 3 STENGEL.
Hoe overleven bomen de winter?
Kleur?. geen bloem bloemblaadjes 4 of minder56 of meer.
3. Klimaat- en vegetatietypes in Europa
3. Klimaat- en vegetatietypes in Europa
AARDE 3/4 vmbo 4 Weer en klimaat § 2-4. Het weer Weer Atmosfeer Toestand van de atmosfeer op een bepaald moment op een bepaalde plaats Luchtlaag die om.
AARDRIJKSKUNDE Hoofdstuk 1 Les 3 Wat doet de zon met het landschap?
Nodig:1 bekertje Doosje met gewichten Schepje Schep in je beker zand totdat hij helemaal gevuld is. Weeg de gevulde beker in je hand. Pak nu een gewicht.
PP Thema 2 ZW klas 3. §1 Organismen ordenen Een organisme is een levend wezen. Ordenen is organismen in groepen indelen. Je doet dit door naar de kenmerken.
Alles wordt anders Het bos.
Klimaten op aarde, heel logisch!
Herfst 21 september t/m 20 december
LES 9 – PLANTEN ALS VOEDSEL
Klimaat en het weer.
BLOKBOEK NATUUR 7 LES 5 - PLANTEN.
Cursus 2.1 Klimaten en Plantengroei Klas 2 KGT Lesweek 1
Cursus 2.1 Klimaten en Plantengroei Klas 2 BK Lesweek 1
Het plantenrijk 2.4.
Ecologie Hoofdstuk 6.
Bs 7 Transport in planten
Transcript van de presentatie:

Bloemen en planten

Plantengroepen Bomen Grassen Mossen Paddenstoelen Varens Bermplanten

Bomen Hoe groeit een boom? http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20060706_jaarringen01 Er zijn verschillende soorten bomen: (heeft geen blaadjes maar naalden) (heeft wel blaadjes) - naaldbomen - loofbomen http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20061124_naaldbomen

Grassen Gras is gras toch? Er zijn veel verschillende soorten gras.

Mossen

Paddenstoelen http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20060706_vliegenzwam01

Varens De bladeren lijken op veren

Bermplanten http://www. schooltv Heel veel verschillende bloemen en planten, ze staan vaak aan de kant van de weg en worden een beetje vergeten.

Zelf zoeken! Er zijn 5 verschillende plekken afgezet met touw/hoepel of stoepkrijt. Je gaat in groepjes zoeken naar die plekken en werkt het werkblad af. Daarna kom je weer terug naar de klas.

Afsluiting Wat heeft welke plant nodig? Elk groepje krijgt 1 groot groen blad en schrijft/ tekent welke plantensoort wat nodig heeft? Zon -Veel water Schaduw - Weinig water