5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
MMT.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Wat is interactieve marketing?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Social Media.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DMK – week 2.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 2.
DMK – week 3 Deel 1.
DMK – week 4.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Proef Heist Distributie van hoeve- en streekproducten Lokale Voedseldag.
LET’s get Social.
Maak je website beter vindbaar!
Digitale tools: SlideShare
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
2017 – Digital Pixel Marketing
INSPIRATIESESSIE.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Minor Digital Marketing
Online Marketing voor het MBO
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing Elke klant heeft ook zijn plek in het digitale ecosysteem, maakt zijn eigen customer journey. Binnen die netwerkmaatschappij waar alles en iedereen met elkaar verbonden kunnen zijn. Die plekken waar klanten graag zijn, zich bevinden, moet je kennen, ontdekken, leren vinden. Als je kiest om klantvriendelijk te zijn Klant komt meer en meer centraal, abn amro maakte er nog een hele heisa van: de klant centraal stellen. Al sinds jaren 80, maar het blijkt voor heeeel veel bedrijven erg moeilijk. Dit koppelen aan project. Hoe en waar kunnen zij de klant vinden en ontmoeten

5. Klant perspectief Financieel Klant Website STRATEGIE Organisatie Strategie ontwikkelen, binnen hele online strategie valt marketing onder de klant.

Doelstellingen 5. Klant perspectief Product/dienst promotie? Minor Digital Marketing 5. Klant perspectief Doelstellingen Product/dienst promotie? Genereren van leads? Naamsbekendheid vergroten? Verbeteren imago? Vergroten klantloyaliteit ??? Diverse marketingvormen inzetbaar

Doelgroep? 5. Klant perspectief Zoek contact met de gast! Minor Digital Marketing 5. Klant perspectief Doelgroep? Segmentatie en een juiste positionering worden minder belangrijk Zoek contact met de gast!

Klant Levenscyclus Reach & attract Support & Retain Engage Convert Hoe bereiken we onze kerndoelgroepen? Hoe kunnen we de klantcommunicatie verder personaliseren? Reach & attract Moeten we iets met social media marketing? Klant Levenscyclus Hoe maken we onze bezoekers geïnteresseerd? Support & Retain Engage Hoe laten we onze bezoekers participeren op onze website? Elke fase van klantlevenscysclus roept op tot het stellen van andere vragen andere acties mogelijk en vereist. Niks zo moeilijk als die klant leren begrijpen, Convert Hoe vergroten we het productbezit bij onze bestaande klanten Hoe converteren we kijkers in kopers?

5. Klant perspectief Minor Digital Marketing http://www.fitch.com/think-article/dreaming-exploring-locating-understanding-the-new-customer-journey/

5. Klant perspectief Tesco app - bestellen direct en later...: Minor Digital Marketing 5. Klant perspectief Tesco app - bestellen direct en later...: scannen van product tijdens een picknick buiten -> seamless gesynchroniseerd Locating- Expolring- dreaming. The Groceries App allows users to shop on the go by searching for or scanning products in-store, but also in a restaurant or at a picnic, using the barcode, and adding them into their online basket. Effectively they are trialling the products but saving the purchase until later. They can then, as you’d expect, book a delivery slot and amend orders later on, all of which is synced seamlessly with their online order. The app’s ‘Favourites’ feature remembers all online purchases, as well as any recent in-store purchases in the payment section. klantgedrag voorspellen

Verschillende vormen en kanalen Minor Digital Marketing 5. Klant perspectief Verschillende vormen en kanalen ppt’s nu eerst over Bereik: zoekmachinemarketing en daarna Engagement en branding. De inzet wordt bepaald door doelstellingen en strategie

5. Klant perspectief: Engagement & branding Minor Digital Marketing Marketingtechnieken (tools) om contact te leggen en relatie op te bouwen (CRM) web/gamevertising e-mailmarketing affiliate marketing social media marketing viral marketing profilemarketing/behavioural targeting co-creation

5. Klant perspectief: Bereik Minor Digital Marketing 5. Klant perspectief: Bereik De klant moet jou kunnen vinden, kunnen ontmoeten Herhaal gedachte van customer journey uit lesweek 2 Marketing is veranderd; klant moet jou vinden, naar je toekomen. Klant kan zelf als marketeer op treden: reviews op social media bijv. Klant bepaalt meer dan ooit wat jouw aanbod is.Het gaat steeds meer om het contact met die ene klant, elke klant is uniek en verdient aandacht. Online adverteren Mobile marketing

Minor Digital Marketing - Retargeting op basis van keywords en profielinformatie; behavioural marketing > Doel : - branding - Lead generatie op basis van keywords op basis van gedrag (info uit cookies, statistics) op basis van interesse worden advertenties en banners getoond.

- Affiliate marketing Vergroten van bereik via partners Minor Digital Marketing - Affiliate marketing Vergroten van bereik via partners prestatie gebonden afrekening per prestatie strategische partnerinzet kan hogere SE-ranking beinvloeden. Revenu-sharing. Samen delen van de omzet. • Bounty-programma’s. Betaling geschiedt op basis van het aantal nieuwe klanten of bezoekers die de site doorverwijst. Per klant of prospect wordt een eenmalige premie vergoed aan de aanbieder.

- Affiliate marketing Vergroten van bereik via partners Minor Digital Marketing - Affiliate marketing Vergroten van bereik via partners prestatie gebonden afrekening per prestatie strategische partnerinzet kan hogere SE-ranking beinvloeden. bereik bereik affiliate affiliate bereik site bereik bereik affiliate affiliate

- Search Engine Marketing Minor Digital Marketing - Search Engine Marketing Toekomst SEO http://moz.com/blog/the-future-of-user-behavior-whiteboard-friday:

- Search Engine Marketing Minor Digital Marketing - Search Engine Marketing Toekomst SEO http://moz.com/blog/the-future-of-user-behavior-whiteboard-friday: goede titels, gerelateerd aan de content van de site; meer dan losse zoekwoorden

Search Engine Marketing/organic Minor Digital Marketing Search Engine Marketing/organic -> content die bijdraagt aan social, local en linkprofiel http://searchenginewatch.com/article/2300260/3-SEO-Success-Factors-for-2014

Search Engine Marketing/organic Minor Digital Marketing Search Engine Marketing/organic Linkprofiel opstellen de aparte 'information silos', de verschillende 'verticale' zoekmachines van Google, worden geïntegreerd in de 'hoofd' zoekmachine van Google. Bron: dutchcowboys Universal Search Goede SEO zorgt voor indexatie in verschillende databases. Extra: special links (hubs, authorities) met google zorgen voor nog meer resultaat: Google maps, Youtube, Google street view…… Diverse en gevarieerde tags zorgen voor diverse indexatie en daarmee een gevarieerder zoekresultaat. Google waardeert populariteit: Om de ranking te bepalen en te beïnvloeden: Link building: Hubs: links naar andere sites; bijvoorbeeld affiliates, social web, gerelateerde onderwerpen Authorities: links van andere sites naar de eigen sites; bijvoorbeeld affiliates, social web, gerelateerde onderwerpen Hubs en authorities moeten zelf behoorlijk verkeer hebben en relevant zijn: de ranking is behoorlijk er is een (hoge) click through ratio (CTR) van de SE naar de sites er is behoorlijk wat traffic keywords hebben b.v. Industrie relevantie er is verband tussen de onderwerpen …en verwijzing naar locale zoekmachines:

- Search Engine Marketing Minor Digital Marketing - Search Engine Marketing m.n. toevoegen van google sitemap is zinvol: zie http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=156184

5. De Klant: Bereik Minor Digital Marketing Zelf advertenties opnemen op je website. Zie ook de link naar Google Mobile

- branding Minor Digital Marketing Het is zo moelijk in de praktijk. Ik zocht op t mobile info over mijn ab. Kreeg een pop up of ik hulp wilde via online chat. Gedachte is goed maar uitwerking dus niet maar kan ook goed gaan, zie H&M voorbeeld

- Social media marketing Minor Digital Marketing - Social media marketing

Social media marketing Minor Digital Marketing Social media marketing social media marketing: vereist contentplan & tools

Social media marketing Minor Digital Marketing Social media marketing

Social media marketing Minor Digital Marketing Social media marketing op deze pagina ook duidelijke en leuke slideshare presentatie

interactiviteit Minor Digital Marketing WOM: “Word of mouth marketing is naast een spontane menselijke activiteit een strategische en gestuurde marketingactiviteit die er op gericht is om mensen over je product, merk of bedrijf te laten communiceren of om de spontane WOM-communicaties te volgen, bij te sturen, er aan deel te nemen of ze te faciliteren”. Opinieleiders, weblogger...invloedrijke personen vinden, een verhaal vertellen.. Door kracht van sociale netwerken kan het groot worden Integreren in bestaande marketingactiviteiten; volgen, luisteren en meten http://www.marketingfacts.nl/berichten/2018408_word_of_mouth_marketing_voor_idioten/

Co-creation Kenmerk is samenwerking Minor Digital Marketing Co-creation Kenmerk is samenwerking Blijkt geschikt voor het aantrekken van bezoekers Blijkt geschikt voor branding. Klant erbij betrekken; engage