OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kinderen online.
Advertisements

29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Medmec 1 herfst Les 4. Dummie Verwerk een actueel thema in je dummie Bv. Pausbezoek Londen Bv. Prinsjesdag Bv. ………………..
Aan de slag met de Flipped Classroom. Werken in groepen Vorm Groepen van 5/6 personen 4 vragen 25 minuten Resultaat: Inzicht krijgen in wat jullie belangrijk.
Redactioneel schrijven Les 2
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Intro Pussy Galore INMIDDELS IN 15 BOSCOPEN IN BINNEN- EN BUITENLAND.
Medmec 1 herfst Les 4.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Onderwijs 2.0. Even voorstellen Walter Vos Tweedejaars IDM/Media & informatiemanagement Digitaal samenwerken Google:
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Informatievaardigheden
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Les 3 – Zullen we delen?.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Wikiwijs.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Portfolio Presentatie
Iedereen gebruikt social media.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Opdracht 4 Video invoegen Gebruik deze presentatie om de opdracht te maken en zet hier je naam:.
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
(Ped)agogiek werkcollege 2 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Wat is stoom? wat kun je ermee doen? hoe stoom de wereld veranderde. presentatie gemaakt door Martha Heeling les bovenbouw basisschool of eerste klas vervolgonderwijs.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Module Social Media Opleiding pedagogiek Opleidingsjaar 2.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Talent in Ontwikkeling
Training SomToday/WikiWijs DINSDAG 24 MEI. Wat doen we vandaag ?  Huiswerk invoeren in SomToday  WikiWijs: toegevoegd aan arrangement, bekijken  Hoe.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
doe de test. Eerlijk invullen.
Docentvaardigheden ICT
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…?
Talent in Ontwikkeling
© UNIEK IN DE KLAS.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Kennisclip Web toepassingen
Acquisitie en PR– les 1.
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Inspelen op Innovaties
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Inspelen op Innovaties
Inspelen op Innovaties
Inspelen op Innovaties
Social media Wat deel je wel en niet?.
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
De voordelen en nadelen van betaalmethodes
Bronnenonderzoek.
Transcript van de presentatie:

OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken

Thema en doel Thema: samenwerken Doel: introduceren van digitaal samenwerken

Opdracht 1 Vorm drietallen Bespreek deze drie vragen in je groep en presenteer de conclusies ervan over 10 minuten aan de klas met behulp  van een duidelijk en persoonlijk voorbeeld. Hoe werk jij of kun jij digitaal samen met anderen? Wanneer had je succes met digitaal samenwerken? Wanneer had je geen succes met digitaal samenwerken?

Opdracht 2 Onderzoek in je groep/drietal deze vragen. Bespreek met elkaar de vragen en presenteer de uitkomsten hiervan over 20 minuten aan de klas. Bekijk hiervoor de Dropbox tour, de Edmodo instructie video's en de Google Drive video.  Wat zijn de voor en nadelen van Dropbox? Wat kun je samen doen met Google Drive? Hoe kun je samenwerken via Facebook? Hoe kun je samenwerken via Twitter? Hoe kun je samenwerken via andere sociale media? Bekijk ook deze extra bronnen: Dropbox handleiding  Google docs handleiding - Twitter handleiding  - Edmodo handleiding

Thema en doel Thema: samenwerken Doel: introduceren van verschillende vormen van digitaal samenwerken

Toetsopdracht volgende week Beantwoord deze laatste vragen voor jezelf. Gebruik daarvoor het programma Padlet en zet een link (url) in je portfolio. http://onderwijsmetict.rocleiden.nl/padlet Welke manier van digitaal samenwerken past het beste bij jou? Hoe ga je dit gebruiken tijdens je studie? Waar ga je vooral op letten tijdens het samenwerken? Wat heb jij van anderen nodig om te kunnen samenwerken? Heb je zelf nog een andere manier van digitaal samenwerken?