Data- lijsten Aanbod Commu- nicatie Incentive
Het succes van de selectie Het succes van de data Het succes van de integratie Het succes van ‘one-to-one’? Crisis tijd Professionalisatiegraad
Internet- bezoek Bekijken informatie Gedrag vóór transactie Callcenter- contacten Klachten Informatie- aanvraag Internet- transacties Telefonische transacties Verandering privésituatie Verhuizen Kinderen Werk Achtegrond- kenmerken Dow Jones Hypotheekrente Seizoen Acties en mailingen Type actie en respons Data in overvloed
Identi- ficatie Trans- actie historie Media- gebruik Klant- profiel Gebrui- kers profiel Mense- lijk profiel Domein van databases Domein van marktonderzoek CONTEXT Events
Korte termijn Lange termijn Tijd Bron: Bel, E.J., 2004 (aangepast) Voorspelbaarheid Hoog Laag Misaankoop Klacht Twee keer zoveel bellen Aflopen contract binnen twee maanden Idem, garantieperiode Beurskrach Verhuizen (> 2 jaar bijvoorbeeld) Gezondheid Pensionering