Weblectures, Do it yourself Esther Breuker, TiU. Waarom ‘Do it yourself’ Snel-flexibel-onafhankelijk van anderen Meer weblecture producties; Toename (audio)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De nieuwe, razendsnelle manier om vakkennis te delen een kapitaal aan kennis Publiceren in het HBO: open access.
Advertisements

Flipping the classroom
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Een nieuwe website voor het FAVV ? RC van 28 mei 2008 Federaal Agentschap voor de Veiligheid.
Publiekprivaat onderzoek
November 18, 2013 Het Deltares Werken Frank Engering.
Onderwijsevaluaties nieuwe stijl
Aan de slag met de Flipped Classroom. Werken in groepen Vorm Groepen van 5/6 personen 4 vragen 25 minuten Resultaat: Inzicht krijgen in wat jullie belangrijk.
10 jaar e-Learning binnen ING Nederland D.M.Langbroek i.s.m. Jean in het Panhuis.
Mr. Anton Ekker zomerborrel AdLantic 5 juni 2012.
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
Didactiek en een iPad Carla Upperman Docente Biologie
Wouter Jansweijer, 16 September, Literatuur zoeken Project informatiewetenschappen october 2002.
Wensen en aanbevelingen iECK IAA
Les 4 - UGC & Social Media I-C1F,
Aan de slag Bouwen aan Brieven in de praktijk Lex Slaghuis: Directeur Wikiwise Susanne Emde: Projectsecretaris Bouwen aan Brieven 4 juni.
Aan de slag Bouwen aan Brieven in de praktijk Lex Slaghuis: Directeur Wikiwise Susanne Emde: Projectleider Bouwen aan Brieven 4 juni.
Elly Langewis (UU) MUGDUG 2 december  (Her)gebruik opgenomen colleges in de praktijk  Hoe te bevorderen:  Snippets  Hoofdstukindeling  Vragen.

Inrichten van een dienst Weblectures
moderniseren van het curriculum.
TilburgUtube Video- en audio dienstverlening TiU
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
Informatievaardigheden Introductie Biologie YBI_10306
HOGESCHOOL VHL, 9 SEPTEMBER 2014 Goed gejat! Het gebruik van open leermateriaal in je onderwijs Janina van Hees, projectmanager open en online onderwijs.
80% van wat we leren… Collega’s Samenwerking Gesprekken Werkgroepen
Zeggenschap voor zorgvragers
De basis van ADSL: het constructivisme
DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Govroam Presentatie tijdens DSA-bijeenkomst over Public WiFi 3 juni 2014, door Paul Francissen.
Weblectures Inholland
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Online filmpjes maken. (
Innovatie Impuls Onderwijs Stad & Esch & Praktijkschool.
Informatievaardigheden Introductie BPE-10806
ICT design team STEM Smart! ICT in wetenschapsonderwijs Jouri Van Landeghem.
Bijeenkomst September 2015
School en samenleving week 3 kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa.
In control met efficiënte en excellente examenprocessen. Eenvoudig en transparant!
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Toekomst AWBZ ALV, 23 juni Maatregelen kabinet  Extra middelen ZZP  Overheveling begeleiding  Overheveling jeugdzorg  Uitvoering door zorgverzekeraars.
Laurentius Stichting Wel en wee rondom onze ICT… Evaluatie IT-bedrijf Teveel verschillende platforms > voorbereiding naar migratie Windows 10 Upgrade wifi.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Het conflicthanteringspalet Van informele aanpak tot mediation. Wat, wanneer, door wie en hoe? Conferentie De responsieve rechtsstaat, 22 september 2016.
Een aantal praktische toepassingen
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Zorg & technologie Fieldlab.
Activerende werkvormen
Sleutels, codes en aanwijzingen
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
Sleutels, codes en aanwijzingen
Informatiebijeenkomst
Cliëntendossiers: Waarom: 1: Noodzakelijk voor portfolio NGS
Logo gemaakt voor Eye Opener door Taco Bals
Sleutels, codes en aanwijzingen
Blackboard implementatieplan
December 25, 2018.
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
SPREKEN: HET BETOOG Betoog: een spreekbeurt waarin je een standpunt inneemt ten aanzien van een stelling en dat standpunt verdedigt. Formuleer een duidelijk.
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Workshop videobegeleiding
Workshop Digitale Tools
Onderzoekend leren Werkt onderzoekend leren (OL)?
The Future Teacher 3.0.
PUBLIEK Projector 2+
Transcript van de presentatie:

Weblectures, Do it yourself Esther Breuker, TiU

Waarom ‘Do it yourself’ Snel-flexibel-onafhankelijk van anderen Meer weblecture producties; Toename (audio) visuele lesstof

2 TiU mogelijkheden My Mediasite

Camtasia Voordelen Veel mogelijkheden qua opnames en nabewerking Betaalbare licentie via Surfspot IT hoeft er niks voor te doen Nadelen Vrij lastig om je eigen te maken Je moet het ergens (veilig) opslaan

My Mediasite Voordelen Simpel om te leren, je bent snel aan de slag De docent heeft toegang TiU Mediasite portal; rechten regelen – analytics - bewerken Nadelen Geen stuks licentie, instelling moet voor je aan de slag Bij kleine afname, stuksprijs = hoog IT dient toegang mogelijk te maken

Pilot My Mediasite September 2014 t/m juni personen; docenten en ondersteuners. Pilotvoorstel indienen en uitvoeren 2 evaluaties Aanvragen centrale financiering bij positieve uitkomst

Producttype Tip: maak korte clipjes die je nauwelijks hoeft te editen

Onderwijskundige toepassingen Flipped the classroom clipjes Behandelen tentamen opgaven Bespreken relevante artikelen Filmpjes van vaak voorkomende grammaticale fouten en uitspraken in het chinees Procedure mondelingstoets ‘Docenten stellen zich voor’ filmpje FAQ box Uitleg filosofische technische principes Instructiefilmpjes bibliotheek vaardigheden Bijspijker filmpjes biologie Filmpjes t.b.v. afstandmodules

Tussenevaluatie Laagdrempelig? –70%+ Tevredenheid technische kwaliteit?: 80%+ Tevreden eigen optreden?- 50% Onderwijskundig doel bereikt? 80%+ Tool aanbevelen aan collega docenten? Ja! 80%+ Ondersteuningsbehoeften: met name werkplekinstructie Gemak- effectief - "Van deze tijd“ – cool – flexibel - laagdrempelig

Uitgangspunt

Met zo min mogelijk middelen zo goed mogelijke support leveren

Hoe? Handleidingen zoeken en hergebruiken Algemene gebruikershandleiding: (met toestemming)TU Delft Editen: handout NC state University Uva Clipmaker ( geen cc?) Weblectures en auteursrechten: weblectures.nl My mediasite; Tips & trucs: weblectures.nl

Hoe? Opstartinstructie 1x opstartinstructie op aanvraag (15 minuten) na bestudering handleiding + aantekeningen maken

Hoe? Instructiemateriaal maken en inzetten Clipje: hoe goede opnames te maken je webcam: TiU Clipje: editen met My Mediasite: TiU Toekomst: FAQ clipjes maken Tips?

Bundelen materiaal! Weblectures.nl?

Tips voor… Hoe bevorderen we het daadwerkelijk gebruik van DIY weblecturetools bij docenten?