Aantrekkelijke politiek? Jongeren en popularisering van politiek

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoestemtpeelenmaas.nl Waarom kiezers stemmen of thuisblijven en wat lokale politici daaraan kunnen doen Onderzoek van de Rekenkamercommissie Peel en Maas.
Advertisements

Presentatie Internet en Recht Laura Hendricx Josepha.nl Meike van der Valk.
7 Dagen 7 Maanden 7 Jaren
Fix je Risk.
Alleen maar Tokkies? Over de aanhang van rechts-populisten
Jongeren over politiek
Bouw van atomen & ionen Klas 4.
Project Webontwikkeling IWT-TV Groep 5. Inhoud  Overlopen van de fasen  Live Demo  Vragen?
Lisette Vlassak, CO1C. Strenghts • Duidelijke indeling.
Sociale media als taalvaardigheidstool
Internet training 2012 gevorderden... verder kijken Visie Bestuur en web Social media.
Onderzoek in het nieuws? Kansen en bedreigingen Chris Aalberts CEPHIR - 4 maart
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Preventie, Voorlichting en Advies Saskia Noach
en de Gemeenschapsdiensten
JEUGDIGE ZEDENDELINQUENTEN: BEHANDELEN OF NIET?
EMEG lijst: opdracht 8.
Spindoctoring in politiek Den Haag
Gemiste kansen Culturele diversiteit en de jeugdzorg
Kopspijkers als politiek amusement voor jongeren.
Belangrijke onderzoeksgegevens uit het DUO-onderzoek van VNCI/RGC Jan Apotheker and Gerard van Koten Stuurgroep Nieuwe Scheikunde RGC;17.
In de hersenen.
In de les Waarom video? Hoe te gebruiken? Bronnen Tips en trucs.
U kunt deze presentatie ook op uw eigen PC afspelen! Gebruikmaken van internet:  Education  Health sciences  Presentations.
Politieke stromingen LiNKS RECHTS.
- 1. Waar wordt u, als u naar onze jeugd en ons jeugdwerk kijkt, nu echt blij van ? Gesprekken met jongeren Samen dingen doen Veel kinderen naar de tienerdienst.
Bekijk het leven.
Kennis is Macht Bacon versus Foucault. Kennis is Macht Meditationes Sacrae l’Archéologie du Savoir Francis Bacon ( )Michel Foucault ( )
Rivierenland in eigen hand Leefbaarheid verbeteren door eigen verantwoordelijkheid en zelfwerkzaamheid van bewoners van kleine kernen in het Rivierengebied.
Media effecten Dr. Piet Bakker Communicatiewetenschap UvA.
Vandaag instructie WikiTalks bespreken aanpak jullie WIKI groep 3: voorbereiden speeddate donderdag as. met Sanne Roemen.
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
Parlementaire democratie Welk soort parlementaire democratie vind je nu in Nederland het beste?
Verzorgingsstaat Wie moeten we verzorgen?. De ideale verzorgingsstaat Hoe beïnvloedt de media onze mening over de verzorgingsstaat? 2 voorwaarden zodat.
25/09/2014 | pag. 1 PULSE Nieuwe media en het vergroten van het draagvlak voor ontwikkelingsamenwerking Leo Van Audenhove & Chris Vleugels.
Politieke besluitvorming De toekomst van de Nederlandse politiek
Media en de massa.
Parlementaire democratie Welk soort parlementaire democratie vind je nu in Nederland het beste?
Politiek.
Samenspel Media en Politiek. Basis tekst.
3.1 Roep om harde rechtsstaat via de media
Learning by sleep.
ARTIEST 2.0. ATIESTEN Pete Philly Dennie Christian MC Biggah.
Jongeren vandaag. - Wie zijn ze. - Wat doen ze. - Wat drijft hen
Anita Meulenbroeks Mannus Menting Mediaplan. Inleiding Probleem Doelgroep Zender Doelstelling Boodschap Mediakeuze Communicatieconcept Verwachte respons.
: de media & Europa Nakijken Lang HC Debatspel / begrotingsspel Huiswerk.

Downloaden van muziek en films woensdag 26 maart 2014.
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
Goede tijden & Slechte tijden. T-Mobile - Wendy’s wereld Doel: T-Mobile is een cross media campagne begonnen om het mobile internet gebruik onder jongeren.
Wat doe je hier? Je gelooft al in Jezus, maar je wilt gewoon lekker ‘Opwekking’ zingen Je bent hiervoor uitgenodigd en zo sociaal dat je geen ‘nee’ durft.
Kengetallen.
Psychologie van de straat Week 5.  Masculien  Wantrouwen naar buiten/antiauthoritairehouding naar buiten de groep  Loyaliteit aan eigen groep  Afzetten.
Media en geweld Merlier Michael, 1BaTPB1.
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
PSYCHISCHE PROBLEMATIEK IN HET 3E JAAR Een ‘best practice’ zonder enig resultaat.
Loopt ‘t – Lukt ‘t – Leeft ‘t
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Politiek Paragraaf 1-3.
H2 Soorten media.
First voters Jongeren en de gemeenteraads-verkiezingen van 2018
Achtergronden & Opzet April 2009.
Introductie- en Begeleidingscommissie
Cursus Politiek Actief Bijeenkomst 5: Beleidsbeïnvloeding
Jongerenonderzoek Fairtrade Gemeente campagne
Laatste les: Donald Trump
over hoe je handen en voeten kunt geven aan de
Transcript van de presentatie:

Aantrekkelijke politiek? Jongeren en popularisering van politiek Chris Aalberts

Chris Aalberts http://www.chrisaalberts.nl/

Politiek aantrekkelijk volgens jongeren? Nee! Saai! Niet geïnteresseerd! Nauwelijks politiek actief! Weinig kennis!

Hoe aantrekkelijk maken? Media Tv programma’s Politici doen mee aan programma’s Popartiesten Artiesten zingen over politiek Films Onderwerp van de films gaat over politiek

Popularisering: positief/negatief? Meer betrokken Schadelijk voor politiek Meer kennis

Actief politieke jongeren Zien saaiheid niet in politiek Interesse voor politiek Kennis van politiek

Inactieve politieke jongeren Vinden politiek saai Weinig of niets van interesse Daardoor ook weinig kennis

Jongeren en popularisering? NEGATIEF Inactieve jongeren Actieve jongeren Politiek Politiek moet: Saai Informatief zijn Serieus zijn