TESLA MOTORS Paspoort.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Marketing voor ZZP-ers
Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
H4 Kopen is kiezen 4.1 Kopen en betalen 4.2 Consumeren en behoeften
Productdossier-Breechpocket
Businesstoepassingen
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Marketingcommunicatiemix
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
Monopolistische concurrentie
Automotive Design College Packaging Design Maarten Beerten (geredigeerd door Roeland Hogt) Afgestudeerde Automotive Engineering In 3 e jaar hoofdontwerper.
Business Marketing Management
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Workshop Interculturele Communicatie
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Italië Alexander, Jarne, Ward.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
Marketing presentatie
Herpositionering Renault
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
HOM COM Ledenvergadering 21 mei Google Chrome stoot Internet Explorer van de troon – Chrome 33 % – IE 30 % Maar Windows phone wint van iPhone in.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Profiel van de Accell Group Accell Group is een groep van internationale ondernemingen, actief in het ontwerpen, de productie, marketing en verkoop.
Business Marketing Management
BAVARIA ZO. FESTIVAL 22 september Wie? Wat? Waar?  Bavaria presenteert 1 e editie Zo. Festival 2012  Lieshout 22 september 2012  Meer dan 3000.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Nike + Vera, Martje en Gaby.
Studie voor Beleggingsclub ‘t Galerijke juni 2002.
Jeroen van Doorn Tesla Motors Duurzame mobiliteit.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Economie H1 Omzet en winst Manager Handel.
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Bekende Social Media! Onze top 6 social media!. FaceTime!
Verkoopcijfers H1 Omzet en winst Eerste verkoper.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Gedurende het schooljaar gaan jullie elk met 1 zelfgekozen case-study werken om de thema’s van de cursus toe te passen Vandaag gaan jullie: 1)een onderneming.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Voorstelling vlootscan: total cost of ownership (TCO) van groene bedrijfswagens Bart Vanham Managing Director TCOPlus “Alternatiev e aandrijving en als.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
2017 – Digital Pixel Marketing
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Het leuke van communicatie, je doet het (meestal) met een ander.
Gemaakt door Thijmen Tavenier mtd1a4
Transcript van de presentatie:

TESLA MOTORS Paspoort

Identiteit Naam TESLA MOTORS Leeftijd 11 jaar Nationaliteit Amerikaans actief in 37 landen Omzet € 562 mio Sector automotive

Geschiedenis 2003 Oprichting 2008 Lancering van TESLA ROADSTER, sportmodel 2010 Beursgang op NASDAQ 2012 Lancering van TESLA MODEL S, luxe sedan 2015 Geplande lancering van TESLA MODEL X, cross-over SUV

elektrische oplaadstations Activiteiten elektrische voertuigen elektrische aandrijvingen elektrische oplaadstations “Supercharger”

Top-3 merken TESLA ROADSTER TESLA MODEL S TESLA MODEL X

Reclame (1) COMMERCIALS PROMOTIES CONCEPT STORES http://www.youtube.com/watch?v=QweNsLesMrM COMMERCIALS PROMOTIES CONCEPT STORES

Reclame (2) SPONSORING SPONSORING GESCHREVEN PERS BILLBOARDS

VERHALEN VAN KLANTEN OP WEBSITE Reclame (3) VERHALEN VAN KLANTEN OP WEBSITE EVENEMENTEN: BEURZEN & TESTRITTEN

Doelpubliek “Early adopters” (trendsettende particulieren en gezinnen) Kapitaalkrachtige rijders (luxe elektrische wagens) Professionele klanten (leasing: bedrijven en overheden) Niche marketing

Marketingpolitiek PRODUCT PRIJS PROMOTIE PLAATS Top-product met prestaties vergelijkbaar met andere topmerken (bv. Porsche) Gemaakt op bestelling PRIJS Premium pricing “De Apple onder de elektrische wagens” PROMOTIE Communicatie via alle communicatiekanalen Geen agressieve promoties PLAATS Beperkt aantal dealers Concept stores Online verkoop