Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet
What are we going to do? - Jullie gaan aan de hand van een tekst proberen te raden wat er gebeurt is met de twee geliefden genaamd Romeo en Juliet. - Doel is je te laten oefenen spreken, luisteren, schrijven en een verhaal ontdekken. - Je hebt lijntjes papier nodig en een pen. - Je werkt in groepjes van 4 samen. Vorm de groepjes. (docent deelt blaadjes uit)
Step 1 Kies een runner die goed is in onthouden van Engelse zinnen en woorden. Er hangt een tekst aan de muur. Deze tekst moet de runner gaan lezen en terugvertellen aan de groep. Als groep moet je de tekst zo goed mogelijk opschrijven. Je krijgt 7 minuten de tijd om zoveel mogelijk zinnen aan je groep te vertellen. Bij 7 minuten stopt de klok.
Step 2 Maak de tekst zo kloppen mogelijk Klaar? Check je eigen tekst met die op het blad. Ontdek samen: wat is er gebeurt? Je mag vragen stellen aan: - Docent (vraag alles over wat het verhaal zou kunnen zijn) - De andere groepen (om wat zij denken) Gebruik de WH woorden uit de grammatica les. Why, When, Where, What, Who en How
Assignment: Your Answer Heb je je antwoord? Kies dan uit één van onderstaande opdrachten: a. schrijf jullie verhaal op b. maak een tekening van de situatie zoals jij denkt dat ie er uit zou kunnen zien c. vertel jullie verhaal aan de klas
CLOU
lying on the floor railway track locked wet windows close to shelf trains break-in pieces of broken glass bedroom
What do you think? vond je het een leuke les? wat heb je geleerd? doelen waren: samen spreken, luisteren, schrijven en een verhaal ontdekken.
Goals: Samen met elkaar een verhaal ontdekken Beter leren lezen, schrijven en luisteren en spreken in het Engels Plezier in de opdrachten hebben