Game till you shop Team 2 Joep Voorn Mike van Rossum Mireille van der Laan Linsey Jepma Steve Zonneveld
Game till you shop Doelgroep waarom Wii Onderscheiding Trigger Gameplay Pricing
Doelgroep Vrouwen Leeftijdscategorie van 45 t/m 50 jaar Met (vooral) een gezin
Waarom? Nog geen spel voor vrouwen met een gezin Vrouwen spelen weinig vanwege Beperkte tijd Onaantrekkelijke spellen Andere prioriteiten (bijv. lezen)
Persona Joke Smit Hobbies: Gardening Playing with her children, Hobbies: Gardening Playing with her children, Reading a book Computer usage: Mostly e-mailing Sometimes simple games Search for groceries Search for clothes, perfumes, etc Demographic information Goals Behaviours Age 47 Wants everything as simple as possible Wants to use the pc quick and easy keeps in contact with friends Makes appointments Orders stuff (clothes, perfume, shoes, bags) Quickly irritated by computer because she knows how it works Little computer usage Occupation: working at a bank (manager loans) Family: Husband, 55 Children, 16 and 18 Income: € 60.000
Game consolE? Wii Doelgroep beschikt over deze gameconsole Gemakkelijker in gebruik (1) Aantrekkelijke vormgeving(2) Lichamelijk bezig zijn
Onderscheiding Vrouwen Korte spellen Platform met kleine spellen Punten scoren is korting verdienen
Trigger Highscore verbeteren korting verdienen (volgt later bij de ‘pricing’)
GAMEPLAY Snelle en overzichtelijke keuze uit spellen Zie Startscherm (volgt hierna) Kort spel Gauw een spel tussendoor
STARTSCHERM
CHALLENGE Zoveel mogelijk punten halen korting!
VERPAKKING: ‘Game till you shop’
Pricing 13
Price Making money Spending money (costs) Break-even point Setting a suggested retail price Bijenkorf deal Spending money (costs) Break-even point
Making Money - Setting a SRP Consumers perception of a balanced price Keeping it above the total cost per unit 15
Making Money - Setting a SRP Consumers perception of a good price
Making Money - Setting a SRP Consumers perception of a good price
Wiskunde Een SRP van €24,95- betekend dat De winkel een €21,01 van de klant krijgt (zonder BTW). Uitgaand van een Marge van 15%: De winkel verdiend €3.15 De winkel koopt ons product direct voor €17,68 Op deze manier wordt het onmogelijk om winst te maken, maar...
Making Money – Bijenkorf deal Bijenkorf geeft 18% van de productprijs aan ons Wij geven 10% hiervan aan de gebruiker
Making Money 20
Spending money - Costs Eenmalige kosten (Fixed costs) = 12.000.000 development kosten, etc. Kosten per product (Variable cots) = 1.25 Materiaal kosten, Distributie kosten, etc. Total Costs per product (uitgaande van internationale verkoop): € 25,-
Break-even point Gemiddeld Bijenkorf product is 150 euro Gemiddelde inkomsten per verkocht Bijenkorf product zijn dus 8,25 euro Bij een verkoop van 200.000 stuks waarbij elke gebruiker 4 producten bij de Bijenkorf koopt verdienen wij: 12.000.000 / (17,68 + 12 + 12 + 12 + 12 = 65,68 per product) = 182.704.019 stuks om winst te maken. 22
bronnen (1)/(2) informatie uit verschillende interviews Afbeeldingsbronnen: http://www.kiwanis30.org/Division30/webpages/Clubs/MPj042655900 00%5B1%5D.jpg http://3.bp.blogspot.com/_Gru_6d_cjHc/TMYSlMByyfI/AAAAAAAABos/ HdZIPP_8YLQ/s1600/time-management-clock.jpg
Vragen?