U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie doelstellingen
Advertisements

Tracking onderzoek Mandemakers Keukens
‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Vandaag.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
1 PENSIOEN - INFOSESSIES - 7, 15 en 22 november 2011 Pensioen INFOSESSIES en 22 november 2011.
Goedemorgen …….en.
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
WEBCARE BIJ.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Dokter Klik BV Algemene presentatie Dokter Klik We kunnen u heel goed vertellen wie we zijn en wat we u kunnen bieden. Maar liever nog presenteren.
Een financiële uitwerking van de zonnepanelen.
Omzet.
Plasterks beleid versus de weerbarstige praktijk Paradiso-debat 2008 Zondag 31 augustus 2008 Kunsten’92, Kunst van het Vooruitzien en Paradiso.
Business Marketing Sabine Vermuyten
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht
Keynesiaans model J. Zonjee.
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Zlinger Media Interaction !. Zlinger Media Online concepten, creatie en executie Vergroot snel gratis je database Vergroot je omzet en winst Vergroot.
Tim van Dalen Oktober 2011 Horeca en voeding
Cross Media.
Marketing Werkgroep 6.
Goede campagne - De domste student van nederland
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Laag Acquisitiekosten Hoog Hoog Retentiekosten Laag Klanten met hoge Retentiekosten 25% van de klanten €€€€€€€ 15% van de winst Royale klanten 28% van.
Goederen- en Financiële Markt: IS-LM Model
Inkomen les 20 Begrippen & opgave 100 t/m Begrippen Collectieve lasten Geheel van belastingen en sociale premies.
Inkomen les 7 27 t/m 37.
Inkomen les 19a Begrippen & 95 t/m Begrippen AKW Algemene Kinderbijslagwet: wet die regelt dat mensen met kinderen tot 18 jaar een uitkering krijgen.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Van Valckenborgh Dirk Februari Definitie “optie op aandelen” : Recht / Verplichting om een standaardhoeveelheid aandelen te kopen (call-optie –
Arbeidsparticipatie van oudere werknemers Discussiemiddag Leeftijd en Gezondheid op het Werk Utrecht, 27 oktober 2009 Dr. Rob Gründemann, Senior Onderzoeker/Adviseur.
Communicatiebeleid Onderneming
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Business Marketing Management
FWG SUPERSET®.
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Slot 4Hc.
Activatie in een recessie 20 januari 2009
Online marketing Expert (in een week)
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Emoties in Communicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Het belang van de ketenverbinding Laura Punt. Wat komt er aan bod? Een stukje geschiedenis De beheersing van de basisvaardigheden Nut en noodzaak van.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Lesbrief Crisis HAVO 4.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
EEN MAGAZINE MAKEN IN DE PRAKTIJK Hans Faelens Bestuurder Jansen & Janssen
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Magazines. Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels
STRATEGISCHE CONTENTMARKETING CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN.
MEER MAGAZINES MEER ROI
Belangrijkste conclusie impactstudies
Welkom havo 3..
Doelgroepen: STER & LINDA
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Goederenstroom Voorraad.
Consumeren deel 1 Door de economische crisis geven mensen minder geld uit. Voor een supermarkt is de crisis een minder groot probleem dan voor een.
Transcript van de presentatie:

U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02

Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat

De conclusie: Magazinereclame = hoge ROI!

Er is waardering voor reclame en zeer weinig irritatie!

Magazinereclame zet aan tot actie!

(Te) laag budgetaandeel in de mix

U loopt ROI mis! Naarmate de investering in magazines toeneemt, stijgt de netto verkoop De extra verkoop die magazines genereren, overstijgt ruimschoots de daling door de lagere investering in andere media Zelfs bij verdubbeling van het budget komen magazine media niet eens in de buurt van het punt van afnemende meeropbrengst (bron: Ohal)

De Purchase funnel De weg van orientatie tot aankoop

De consumer journey

(bron: Media Connections)

Henkel weet het inmiddels. Spectaculaire resultaten. Voor Gliss haircare products zijn drie mediaschema’s gemodelleerd: (a) een investering van 29% van het TV-budget in magazines – dit was de gebruikelijke strategie (b) terugbrengen van het magazinebudget naar 15% van dat van TV (c) verhogen van het magazinebudget naar 65% van dat van TV Verkoopindex (bron: MEC)

ROI. Made in Germany.

Multimedia synergie The page and the screen nourish each other

1 + 1 = 3! Een tweede medium communiceert andere zaken, aanvullend op het eerste medium

1 + 1 = 3! Het tweede medium beïnvloedt en verrijkt het volgende contact met het eerste medium

Magazine media als tweede medium is effectief Magazine-advertentie versterkt communicatiekracht TV-commercial Magazines communiceren aanvullende informatie op de TV-commercial Magazines + TV-campagne is rijkere, completere communicatie Magazines + TV en/of online betekent effectievere campagne

Mango + Magazines = Result (bron: Atenea)

TV + Magazines = Result

Sales Effect Magazine Media sell!

500 campagnes in 13 landen. Een conclusie: magazinebudget omhoog.

Niet goed? Geld terug! Wat een zelfvertrouwen! (bron: Meredith)

Bondgenoten. Zelfs na verkoop! Hoger budgetaandeel van magazines leidt tot verhoging merkverbondenheid; zowel voor de lagere als de hogere budgetten (resp. +25% en +72%) Magazines hebben als enige mediumtype consistent een positieve correlatie tussen een hogere investering en hogere merkverbondenheid (bron: Mindshare, PPA)

Dus: wat houdt u nog tegen? De cijfers kunnen het niet zijn! (bron: Mindshare, Ohal, PPA)