Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
6 sleutelbegrippen lesopbouw
Les 7: het voorbereiden van een les
Stagebegeleiding bijeenkomst 2.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Voorbereid op Stage Les 4.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 5 Blok 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 2 Blok 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.
STagebegeleiding Bijeenkomst 8 Blok 2.
WORKSHOP werkvormen en media koppeling didactische principes
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Wjk.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Opdrachten en eindopdracht
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Bijeenkomst September 2015
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Rob Goossens Het Werkplan.
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Onderhouden met Werktuigen en machines
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Keuzethema: differentiatie
Les 1 Hoofdstuk Ecologie
Didactiek Lesformulier.
Didactiek Lesformulier.
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Bijeenkomsten vakdidactiek
Inleiding beoordelen.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Workshop videobegeleiding
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2

Planning Doelen Verschillende soorten lesvoorbereidingen Huiswerk: Miniles voorbereiden volgens een format Afronding

Doelen Je kunt: Een lesvoorbereiding maken Sleutelvragen stellen bij het voorbereiden van een les. Sleutelvragen aan het model van didactische analyse koppelen. Het belang van een lesvoorbereiding aangeven. Kenmerken van een goede lesvoorbereiding geven.

Lesvoorbereidingen Wat is het nut van een lesvoorbereiding? Wat moet er in ieder geval in je lesvoorbereiding staan?

Lesvoorbereiding bespreken Lesvoorbereidingen uit de stagehandleiding bekijken. Bespreekvragen: Welke fasen zijn hierin herkenbaar? Wat moet er altijd in een lesvoorbereiding staan? Welke voor- en nadelen zie je aan de verschillende voorbereidingen?

Voorbereiden miniles De studenten bereiden in 4 groepjes een onderdeel van een les voor volgens het lesvoorbereidingsformulier van vakdidactiek. De doelgroep is je eigen groep. Keuze uit de volgende onderdelen: de aandacht vangen (5 min) een inleiding (5 min) een verwerkingsopdracht (5 min) een afsluiting (5 min)

Nadenkvragen Welke groepskenmerken kan je formuleren en over welke voorkennis beschikt jouw groep aangaande dit onderwerp? Welke vorm kies je om de aandacht op jou te krijgen (aandacht vangen)? Hoe ga je vervolgens de inleiding brengen? Hoe maak je het onderwerp aantrekkelijk? Hoe geef je de instructie voor de verwerkingsopdracht? (Wie, wat, hoe, wanneer, hoe lang, hulp, klaar)

Afronding Voorbereiden op uitvoeren van de miniles Neem je stageplan mee!