HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schrijfvaardigheid en argumentatie
Advertisements

Hoe blijf ik gemotiveerd
Tips voor een goede PowerPointpresentatie
Hoofdstuk 5 Verkooptraject
Mijn stage bij Hamers Bv.
Marketing voor ZZP-ers
“Hoe kom ik aan klanten?”
Jan Evertsenstraat Amsterdam
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
PRESENTATIETECHNIEKEN
Welkom bij de 4e workshop over:
Welkom!! Seminar: “Presenteer jezelf en je bedrijf”
Zakelijk telefoneren Niveau 2 Kerntaak 2.
Communicatie met de klant
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Communicatief gedrag + / -
Mijn Stage Bij *Kastelein Naam: *dino taradzic Klas: *5b Jaar: *2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit.
THEORIE LEESVAARDIGHEID IN BEELD
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Voorraadwaarderingssystemen
Mijn stage bij Albert Heijn Naam: Jessica Klas: 5c Jaar: 2004\2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit.
Mus verpakkingen bv 2008 Naam: Rafael Klas: A6a Jaar: 2oo8 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Mijn stage bij : C1000 Hans Kok
De eerste presentatie voor Nederlands
Acquisitie.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Jezelf presenteren Niveau 2 Kerntaak 2.
Welkom bij de 4e workshop over:
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
WSNS 4 oktober 2007 “Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg”.
“Omgaan met weerstand”
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
Fase 1 Ken de (detail)handel
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Help! Verzuim voorkomen
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Communicatie en dementie
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 6
Sociale Vaardigheden / Conflicthantering
HS 3 Het verkoopgesprek.
Presenteren en communiceren
Onze arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zzp’ers levert u de arbeidsongeschiktheidsverzekering met.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Welkom bij de Week van het Succes! Workshop Elevator pitch
Je sectorwerkstuk presenteren
Programma week 3 Terugblik: kennismakingsgesprek Toelichting: basis LSD-techniek Oefening 1: actief luisteren Oefening 2: echt actief luisteren Huiswerk.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Marketing Coen van Wetering
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 8 Onderdeel : communicatie.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Charpentier ( ) Te Deum Geleid luisteren © Pieter Seuren.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Schrijfvaardigheid en argumentatie
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Een product of dienst verkopen
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Contact maken en contact houden
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Training communicatie
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Verkoopt en handelt verkoop af
Les 6: non-verbale communicatie
Transcript van de presentatie:

HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek

verkoopgesprek Er komt bij een verkoopgesprek heel wat kijken: Om hier op in te spelen heb je meer informatie nodig over non verbale signalen

Non verbale signalen

Verbale communicatie Bij verbale communicatie gebruik je woorden Dit doe je dus ook met een verkoopgesprek. Je streeft 2 doelen na: Het product verkopen De klant tevreden stellen, zodat hij terugkomt

Verbale communicatie Om deze doelen te bereiken vraag moet de verkoper zich steeds afragen: Wat is de behoefte van deze klant? Op welke wijze kan ik het best mijn boodschap overbrengen .

Verbale communicatie Tijdens het spreken moet je dus letten op hoe je spreekt: Het volume: duidelijk en hoorbaar praten Goed articuleren: woorden duidelijk uitspreken. Voor uit de mond spreken en de klemtonen op het juiste moment uitspreken. Een goede intonatie: breng afwisseling in de toon hoe je iets verteld Let op je tempo: spreek niet te snel maar zeker ook niet te langzaam Ondersteun met non-verbale communicatie.

Verplaats je in de klant Je kunt spreken van 2 soorten klanten: Need-shoppers: de klant heeft het product nodig. zie je meestal in een supermarkt. Herken je aan: Doelgericht lopen doelgericht vragen Productgericht Vaak alleen aan het kopen

Verplaats je in de klant Je kunt spreken van 2 soorten klanten: Fun shoppers : zie je vaak in een kledingzaak Herken je aan: Rondkijken Is vaak met meerdere mensen Heeft vaak andere boodschappentassen bij zich. Heeft vaak een algemeen praatje in de winkel

Offertes maken In sommige branches krijg je te maken met Offertes: Een offerte is een aanbieding (een soort brief) waarin je een product aanbiedt tegen een bepaalde prijs

Je hebt 2 verschillende soorten offertes: De ongevraagde offerte: wanneer je met een nieuw product op de markt komt of je begint een nieuw bedrijf. Je wilt een klantenkring opbouwen en je probeert contact te krijgen met je potentiële klanten. Gevraagde offerte: De klant heeft er zelf om gevraagd en wekt dus interesse om iets te kopen.

Offerte Opbouw offerte: Je hebt een inleiding en kern en een slot Een offerte moet: Een zorgvuldige inhoud hebben Goede verzorging van de presentatie De informatie is gedoseerd (dus duidelijk en niet te veel) De juiste indeling hebben Een positieve eindzin hebben Stimuleert een klant om snel te reageren BLZ 55 theorieboek.