Tip 7: wissel je werkvormen af Peter Becker HHS
Images.google.com
Blended learning F2F Online Vandeput (2010); Oliver en Trigwell (2005) online en face-to-face individuele en groepsopdrachten variatie in leerstijlen en leeromgeving interactie tussen studenten en docenten active learning
Gepersonaliseerd leren Blended learning F2F individuele en groepsopdrachten variatie in leerstijlen en leeromgeving Active learning interactie tussen studenten en docenten Online Gepersonaliseerd leren
Dus niet bestaand onderwijs ‘platslaan’ http://www.slideshare.net/UpsideLearning/blended-learning-3374296
Expertise van buiten
Theorie digitaal platform opdracht Information review Theorie digitaal platform Week 1 Individual Group Week 9 Schriftelijke toets Assessment
TUESDAY Student online Zelfstudie Individuele opdrachten Docent online WEDNESDAY Student online Afronding indivi. Opdr. Start groepsopdracht Docent online MONDAY F2F: Feedback Introductie nieuwe week Docent online THURSDAY F2f opdrachtbegeleiding groepsopdracht Docent online FRIDAY Afronding groepsopdracht Docent online WEEKEND Docent kijkt groepsopdracht na
groep individueel
theorie
Individuele opdrachten
docent Antwoord correct?
Groepsopdracht: case-study
Formatieve toets
F2F Online Klassieke les. Soms willen studenten gewoon nog iets uitgelegd krijgen Filmpje, nooit langer dan 20 minuten Workshop om te oefenen of ter verdieping Tekst, niet meer dan 5 schermen in 1 keer Discussie, online voorbereid op platform Individuele opdracht. Niet alleen ter controle of de stof is begrepen, ook om nieuwe zaken te leren Open vragen Meerkeuze Bijdragen aan blog of wiki Voorbereiding op les(bv bedenk een stelling voor disussie) Gastspreker: maakt het voor studenten extra interessant om te komen Groepsopdracht: ‘product’ maken F2f begeleiding projectgroepen Online begeleiding via Skype of Google-hangout Quiz met gebruik device (Socrative, Feedback Fruits) Peer review Gaming: competitie-element
l p.g.becker@hhs.nl