Tip 7: wissel je werkvormen af

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
Blended Learning Minor International Sustainable Development Cooperation Ontwikkelen, uitvoering en evaluatie: successen en leerpunten AnneMieke Zaat Madelon.
Blended Learning Maartje Loncke (Maartje
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Innovatief leren met behulp van ICT
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
Feedback Wat Soorten Door wie
Blended learning Over minder onderwijzen en meer leren
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Peer review online: wat werkt?
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Specifieke lerarenopleiding Staat digitaal in haar kinderschoenen.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
Experts werkvorm + begrippentest
Preconference 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 15 november 2005.
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
LEREN LEREN & PAL.
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
HELPWIJZER Have a break, Have a LightBite Have a break, have a LightBite Dit project kwam tot stand.
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
BSc Honours Programme Informatiebijeenkomst. 30 credits extra Samenwerken met studenten uit andere opleidingen Verdieping binnen je eigen opleiding Persoonlijke.
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
English for Human Resources
Vakdidactiek 2 – Les 10.
Werken met de Stercollecties
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Feedback Wat Soorten Door wie
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Flipping the Classroom Woudschoten Chemie Conferentie 2015 Laura van de Raa.
Bloggen op de Master Leren en Innoveren Netwerkbijeenkomst Studeren naast je werk / Blended learning 2 december 2015 Bartel Dorhout docent MLI
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
Gunter Gielis.  Wiskunde  1 e jaar A-stroom  Vlakke figuren  Inleidende les  Website 
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Beeldspraak: de vergelijking
Docentvaardigheden ICT
ONDERWIJSKUNDE INTRODUCTIE WIKI’S
Observeren en rapporteren
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Informatieavond ‘devices’ op de Sav
Christine Lippens Universiteit Antwerpen - TEW
Kennisclip Web toepassingen
Activeren en differentiëren bij Grieks en Latijn
E health, Domotica en E-learning
Afscherming 1 hour Monday ochtend morning.
Blended learning Het beste van 2 werelden?.
Kritiek geven en krijgen
Transcript van de presentatie:

Tip 7: wissel je werkvormen af Peter Becker HHS

Images.google.com

Blended learning F2F Online Vandeput (2010); Oliver en Trigwell (2005) online en face-to-face individuele en groepsopdrachten variatie in leerstijlen en leeromgeving interactie tussen studenten en docenten active learning

Gepersonaliseerd leren Blended learning F2F individuele en groepsopdrachten variatie in leerstijlen en leeromgeving Active learning interactie tussen studenten en docenten Online Gepersonaliseerd leren

Dus niet bestaand onderwijs ‘platslaan’ http://www.slideshare.net/UpsideLearning/blended-learning-3374296

Expertise van buiten

Theorie digitaal platform opdracht Information review Theorie digitaal platform Week 1 Individual Group Week 9 Schriftelijke toets Assessment

TUESDAY Student online Zelfstudie Individuele opdrachten Docent online WEDNESDAY Student online Afronding indivi. Opdr. Start groepsopdracht Docent online MONDAY F2F: Feedback Introductie nieuwe week Docent online THURSDAY F2f opdrachtbegeleiding groepsopdracht Docent online FRIDAY Afronding groepsopdracht Docent online WEEKEND Docent kijkt groepsopdracht na

groep individueel

theorie

Individuele opdrachten

docent Antwoord correct?

Groepsopdracht: case-study

Formatieve toets

F2F Online Klassieke les. Soms willen studenten gewoon nog iets uitgelegd krijgen Filmpje, nooit langer dan 20 minuten Workshop om te oefenen of ter verdieping Tekst, niet meer dan 5 schermen in 1 keer   Discussie, online voorbereid op platform Individuele opdracht. Niet alleen ter controle of de stof is begrepen, ook om nieuwe zaken te leren Open vragen Meerkeuze Bijdragen aan blog of wiki Voorbereiding op les(bv bedenk een stelling voor disussie) Gastspreker: maakt het voor studenten extra interessant om te komen Groepsopdracht: ‘product’ maken F2f begeleiding projectgroepen Online begeleiding via Skype of Google-hangout Quiz met gebruik device (Socrative, Feedback Fruits) Peer review Gaming: competitie-element

l p.g.becker@hhs.nl