Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
Semester 8 Stage Informatie.
Business mapping Business model canvas.
De campagne....
Employer Branding Rabobank
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Wat is interactieve marketing?
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
4 P´s en 3 R-en MK01.
Business Marketing Sabine Vermuyten
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
H8: Distributie.
H7: Productmanagement.
Projectweek.
Cross Media.
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Hoofdstuk 3 Sport-sponsoring en PR
OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Marketing vandaag en morgen
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Basisboek marketingcommunicatie
detaillistenpromotie
Schitterende Organisaties®
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
STUDIECOACHBIJEENKOMST 5 dd
BEDRIJVENSAFARI Woensdag 11 November ARA Het bedrijf Ongeveer 35 jaar geleden opgericht 70 communicatiespecialisten 3 afdelingen - ARA M/V -> Arbeidsmarkcommunicatie.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Een goed product maken is niet genoeg …
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Presentatie bedrijfsplan
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Transcript van de presentatie:

Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012

Marsroute Vragen, ervaringen, evaluatie: vorige bijeenkomst + periode tot op heden Productkeuze + Assessmentteams + PPO Modellen en concepten hfst. 7, 10 en 11 Presentaties Afsluiting en evaluatie

Vragen, ervaringen, evaluatie: vorige bijeenkomst + periode tot op heden

Bron- vermelding Verwijzingen Voetnoten

Planning assessment- teams

Problemen bij het inleveren van examenwerk? (viral)

Concepten en modellen Hoofdstuk 8, 10 en 11 Vraag 16, 17, 18, 19, 20, 26, 27 en 29 Per vraag twee of drie studenten 15 minuten voor een goede voorbereiding Beschrijving + concrete voorbeelden + eventuele wetenswaardigheden Uitleg (presentatie) door één student

vraag 16

vraag 17

vraag 18

Coca-Cola: light, zero, fruit Yamaha: scooters, keyboards, hifi-sets Seiko: Seiko Lasalle, Pulsar Unilever

vraag 19

vraag 20

sponsoring beurzen, evenementen, tentoonstellingen vraag 26

Sales Promotion Korte termijn effecten Type – Consumentenpromoties – Trade promotions – Zakelijke promoties

Public Relations Goede betrekkingen met doelgroepen Geloofwaardiger Groeiend belang Identiteit vs imago Corporate pr vs marketing pr

Persoonlijke verkoop Schakel tussen klant en bedrijf Duur Structuur: - Rayon - Product - Klant Grootte apparaat Intern vs extern Beloning, vast vs variabel

Direct Marketing Directe distributie + communicatie instrument Nieuw business model met internet en e-commerce Voordelen – Voor afnemers gemakkelijk in gebruik – Voor aanbieders met databasemarketing Opbouwen relaties Bereiken Individu of kleine groepen, juiste timing en efficient

vraag 27

vraag 28

Shift in marketingdenken

Nieuwe Digitale vormen Mobile marketing Online marketing Viral marketing – Het delen van grappige/coole content – Free publicity Experience marketing – Blijvende persoonlijke indruk/belevenis – Eventmarketing – Sportmarketing en sponsoring – Entertainmentmarketing (product placement) Narrow casting – Op juiste moment, juiste boodschap, juiste doelgroep (Point of Sale)

Viral

Fedex

vraag 29

presentaties