Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012
Marsroute Vragen, ervaringen, evaluatie: vorige bijeenkomst + periode tot op heden Productkeuze + Assessmentteams + PPO Modellen en concepten hfst. 7, 10 en 11 Presentaties Afsluiting en evaluatie
Vragen, ervaringen, evaluatie: vorige bijeenkomst + periode tot op heden
Bron- vermelding Verwijzingen Voetnoten
Planning assessment- teams
Problemen bij het inleveren van examenwerk? (viral)
Concepten en modellen Hoofdstuk 8, 10 en 11 Vraag 16, 17, 18, 19, 20, 26, 27 en 29 Per vraag twee of drie studenten 15 minuten voor een goede voorbereiding Beschrijving + concrete voorbeelden + eventuele wetenswaardigheden Uitleg (presentatie) door één student
vraag 16
vraag 17
vraag 18
Coca-Cola: light, zero, fruit Yamaha: scooters, keyboards, hifi-sets Seiko: Seiko Lasalle, Pulsar Unilever
vraag 19
vraag 20
sponsoring beurzen, evenementen, tentoonstellingen vraag 26
Sales Promotion Korte termijn effecten Type – Consumentenpromoties – Trade promotions – Zakelijke promoties
Public Relations Goede betrekkingen met doelgroepen Geloofwaardiger Groeiend belang Identiteit vs imago Corporate pr vs marketing pr
Persoonlijke verkoop Schakel tussen klant en bedrijf Duur Structuur: - Rayon - Product - Klant Grootte apparaat Intern vs extern Beloning, vast vs variabel
Direct Marketing Directe distributie + communicatie instrument Nieuw business model met internet en e-commerce Voordelen – Voor afnemers gemakkelijk in gebruik – Voor aanbieders met databasemarketing Opbouwen relaties Bereiken Individu of kleine groepen, juiste timing en efficient
vraag 27
vraag 28
Shift in marketingdenken
Nieuwe Digitale vormen Mobile marketing Online marketing Viral marketing – Het delen van grappige/coole content – Free publicity Experience marketing – Blijvende persoonlijke indruk/belevenis – Eventmarketing – Sportmarketing en sponsoring – Entertainmentmarketing (product placement) Narrow casting – Op juiste moment, juiste boodschap, juiste doelgroep (Point of Sale)
Viral
Fedex
vraag 29
presentaties