Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
Advertisements

Document reviews Sonja de Bruin 24 jan 2010 Kwaliteitsmanagement.
Analyse klantgerichte websites
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Les 4 cursus WordPress. Wat gaan we doen (1) 1. Importeren via Word problemen 2. Alle pagina’s en berichten verwijderen, incl prullenbak leegmaken 3.
Samenvatting Book of lenses
2013 EVALUATIES N+1. INLEIDING • Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
Voortgangspresentatie Project Eenmaal Andermaal Groep 16 Presentatoren: Paul Polkamp en Errel Kelly ` Demonstrator: Martijn Kraaijevanger.
thema's weinig over puur “onderwerpsontsluiting” onderwerpsontsluiting full-text zoeken user / looser generated content catalogiseren / titelbeschrijven.
Eindpresentatie Project Eenmaal Andermaal
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
A road with hiccups team Quatsj. Inhoud Wie zijn team Quatsj Playreal Process Concepten Het einde Drakeneiland Process Concepten Te verwachten.
EDC ervaringen op de werkvloer – fase I/IIa
Pieter Bamps(2 de master CW) Begeleider: Joris Klerkx Promotor: E.Duval.
Spelregelwijzigingen Instructies Spelregelwijzigingen: Gebruik gele vlag bij de jurytafel Een speler die tijdens de serie wordt uitgesloten,
User study: Multitouch in Safari Davy Debacker Ruben Lagatie Sven Michiels.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Reflectievaardigheden en instrumenten
Het toegankelijk maken van een tekst
The new Amazon is cloudy Groep 2 Easy Intuitive Clean Powerful Tags User friendly.
Groep5: CHImazon Christof Derwael, Birgen Geelen, Jasper Boncquet, Jelle Ghys en testpersonen.
Workshop Testen 18 februari.
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Klik in de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
Proces en Product.
ADP tussenopdracht Naam: Pieter Hoekstra Klas: GDD1A Datum: 20 maart, 2010 Module: D&R, Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Planet game.
30 juni Deze morgen Vorige bijeenkomst: –een concepthierarchie van kernbegrippen in Logic & Language vakgebied (o.b.v. glossary) Vandaag: –Jon:
Informatieanalyse.
Evaluatie Technieken Course 10, CMC, 04/11/03. 04/11/03HC102 Evaluation and Testing “ Experienced designers have attained the wisdom and humility to know.
DVD Harry Potter and the Order of the Phoenix Interview met de regisseur en editer.
Implementatie arbocatalogi bij de EMCO-groep Probleem of uitdaging?
Quality Function Deployment
Scriptieseminarie 3 Methode – Experimenteel onderzoek
Iteratie 1  Probleem: weinig users (80)  Subiteratie 1.1  Aanpak: reclame op facebook groepen  Doel: verdubbeling users (160) tegen volgende les 
Sanne ‘t Hooft.
11 Overlegvergadering Een kijk op de toekomst Katleen De Wilde (deskundige/inspecteur FANC)
Bevindingen onderzoek inzetproces. Doel van het onderzoek Komen tot een beschrijving van het inzetproces van het onderwijzend personeel dat voldoet aan.
Opvallend? Twijfel? Vragen? Rijkswaterstaat – van A naar Beter.
2014 EVALUATIES N+1.
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Start Dit is een prototype van een applicatie waarop je evaluaties en onderzoeken kan vinden die jouw hulp nodig hebben. Je kan er ook je eigen evaluatie.
Digitaal toetsen met adaptieve vragen Ervaringen bij WB1631
User Experience Design
App voor rijschool.
Vind mijn boek: Gebruikers gidsen doorheen de bibliotheek Laurien Bal Master Computerwetenschappen - HCI Promotor: Erik Duval.
Game till you shop Team 2 Joep Voorn Mike van Rossum
O p d r ach t B. APP. 1 Deze app's heeft de menu onderaan en blijft de hele tijd bij u als u de app. opent u kan er op klikken wanneer u dan wilt. Voorwaarden:
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Masterproef: finale presentatie Vital D’haveloose Promotor: prof. Erik Duval Co-promotor: dr. Joris Klerkx Begeleider: ir. Robin De Croon.
Prototyping Humane en Sociale Aspecten van de Informatica
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
ARRIVA.NL Pilot Touch&Travel Arriva Nederland Bas van Weele | 26 september 2014.
User Experience Design Rogier van der Linde, 2015.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
Overzicht Dudoc onderzoek  Presentatie voor cTWO. Doel: een beeld geven van mijn onderzoek.  23 april 2009  Christian Bokhove.
Over inspraak en participatie 18 mei 2014 Gent. Wat gaan we doen? Snelle kennismakingsronde Wat is er, waar komt dat vandaan en waar willen we naartoe?
Veerle Nuytemans, Sophie Traen, Robin Pellegrims, Peter Nelissen.
Studieloopbaanbegeleiding
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les
Educatieve Games – Leermiddel of Lapmiddel?
Sleutels, codes en aanwijzingen
Vergadering Personeelsdienst
Taalhulp voor een PowerPoint: lay-out
Cursus tafelofficial Basketbal Club High Five | Tilburg
Hoe speel je de Pizza Game?
Ipse Idee is ok Rene Albert Blok Oscar van Lingen
De Innovatieve Compliance Officer
Transcript van de presentatie:

Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo

Introductie

Idee omzetten in paper prototypes (1)

Paper prototypes – think-aloud Iteratie 1Iteratie 2 Eerste menu verwijderd (toekennen standaard gebruikersnaam “Player 1”) “Settings” uitgebreid “Pauzeren” en het zien v.d. huidige score toegevoegd

Paper prototypes – think-aloud Iteratie 2Iteratie 3 Andermaal startscherm en menu’s aangepast Weinig aanpassingen aan spelscherm: score op andere plaats en het woord “score” er voor gezet

Paper prototyping – minimal viable

Idee omzetten in paper prototypes Samengevat: Verscheidene pogingen Onnodige discussies  minimal viable product Maar wel belangrijke dingen geleerd o Snelheid paper prototyping o “Vergeten” features: pauzeren, score tonen

Eerste digitaal prototype (minimal viable)

Overzicht evaluaties Evaluatie 1Evaluatie 2Evaluatie 3Evaluatie 4Evaluatie 5 DoelSpel duidelijk en leuk CriteriaLearnability en satisfaction MethodeThink-aloud Expert review Vragenlijst BesluitDoel, besturing, gedrag blokken onduidelij k

Evaluatie iteratie 1 Doel: is het spelconcept duidelijk en leuk? Besluit: o Doel, besturing, gedrag blokken onduidelijk o Ontbreken van enkele features: pauzeren, highscore

Verandering digitaal prototype Iteratie 1Iteratie 2 Lay-out blokken aangepast Pauzeren mogelijk Highscore zichtbaar Tekst toegevoegd die het doel v.h. spel duidelijker moet maken Uitleg besturing weggehaald (irrelevant tablet) Scoreberekening, nieuwe blokvormen, verhoogde snelheid

Iteratie 2

Evaluatie iteratie 2 Doel: is gedrag blokken duidelijk? hoe kunnen we doel en besturing duidelijk maken? zijn nieuwe features (pauzeren en highscore) OK? Besluit: o Nieuwe lay-out blokken is verbetering, maar animatie afschieten blokken zal gedrag veel meer verduidelijken o Tutorial nodig om doel en besturing te verduidelijken o Highlighting nodig v.d. rij waarop blok afgeschoten wordt o Nieuwe features nuttig

Verandering digitaal prototype Iteratie 2Iteratie 3 Animatie bij het afschieten van blokken Een actieve tutorial wanneer men voor het eerste speelt Highlighting van de rij waarop een blok afgeschoten zal worden

Iteratie 3

Evaluatie iteratie 3 Doel: zijn geïmplementeerde oplossingen duidelijk: o Doel spel? o Besturing? o Gedrag blokken? Besluit: o Tutorial maakt besturing en gedrag blokken duidelijk o Animatie maakt gedrag blokken duidelijk o Tutorial is echter onduidelijk en maakt doel van het spel ook onvoldoende duidelijk

Verandering digitaal prototype Iteratie 3Iteratie 4 Uitsluitend aanpassingen aan de tutorial: o Beschrijving doel spel op het begin v.d. tutorial o Vervangen van onduidelijke pijlen in de tutorial door handjes die de actie voordoen

Iteratie 4

Evaluatie iteratie 4 Doel: o Is de tutorial makkelijk te doorlopen (duidelijk)? o Is het doel van het spel duidelijk na het doorlopen van het spel? o 2 manieren van besturing testen (swipe vs tap-to-shoot) Besluit: o Tutorial duidelijk o Doel van het spel duidelijk o Swipe besturing werd duidelijk verkozen t.o.v. de huidige tap-to-shoot besturing

Verandering digitaal prototype Iteratie 4Iteratie 5 Er waren geen aanpassingen die zich opdringden na de laatste evaluatie  uitbreiding ‘minimal viable product’ o Door toevoegen van geluidseffecten

Iteratie 5

Evaluatie iteratie 5 Doel: o Toegevoegde geluidseffecten beoordelen o Spel evalueren op specifieke “Game Criteria” o Nieuwe inzichten verwerven over goede/zwakke punten en aanpassingen die gebruikers wensen Besluit: o Geluidseffecten OK o Goede aspecten v.h. spel: simplicity en verslavend o Punten van verbetering: ‘juice it up’, wegwerken ‘bug’

Release in the Wild Doel: o Statistieken verzamelen o Nieuwe inzichten verwerven over aanpassingen die gebruikers wensen Besluit: o Punten van verbetering: ‘juice it up’, wegwerken ‘bug’ o Zie volgende slides

Release in the Wild (Google Analytics) Basisstatistieken SessionsUsersPageviewsAverage Session Time :02:50 Device Catagory DesktopMobileTablet 75.93%14.87%9.20% 55,4% 44,6%

Release in the Wild (logs) Aantal Scores930 Minimum Score0 Maximum Score336 Gemiddelde Score33 Aantal Scores549 Minimum Score6 Maximum Score336 Gemiddelde Score57 Met 0-scores: Zonder 0-scores:

SUS Questionnaires

(Release in the Wild)

De ultieme test: the mother test …

Conclusie Minimal viable product was goed  Extra features toegevoegd SUS (op tablet) werd steeds beter Release in the Wild kon beter aangepakt worden ‘Juice up’ Release in app stores om bereik op tablet te vergroten

Vragen? Opmerkingen?