Topic 2: Website usability Innovative Generations © Innovative Generations
Conclusies webshops Gekozen sites: / / Dit soort sites zijn goed herkenbaar Ze zijn vaak onoverzichtelijk doordat er veel reclame staat Er kunnen vragen gesteld worden en objecten kunnen makkelijk gezocht worden Niet erg toegankelijk voor mensen met een beperking © Innovative Generations
Conclusies non-profit sites Gekozen sites: Duidelijk herkenbare sitenaam Veel info, soms iets te veel en daardoor onoverzichtelijk Duidelijk op welk deel van de site je bent Laadt snel en is zichtbaar in alle browsers Veel aan communicatieopties, bijv. donaties Soms niet erg toegankelijk door te veel info © Innovative Generations
Conclusies overheidssites Gekozen sites: Erg zakelijk Puur op inhoud, daardoor wel overzichtelijk Weinig aandacht aan design Erg veel aandacht aan zoekopties en contact Toegankelijk, omdat het zo overzichtelijk is © Innovative Generations
Conclusies onderwijssites Gekozen sites: Vooral design georiënteerd Niet erg overzichtelijk door veel info op de pagina Niet erg toegankelijk Site zelf is duidelijk herkenbaar © Innovative Generations
Conclusies eigen keuze Gekozen site: - Erg op design gericht Niet erg overzichteljik Niet meteen te zien waar op de site je bent Erg veel info en afbeeldingen Niet erg toegankelijk © Innovative Generations
Conclusies totaal Zakelijke sites zoals overheidssites zijn puur op inhoud en overzichtelijkheid gericht zodat iedereen in de gemeente/ het land de site kan gebruiken Non profit sites zijn erg rijk aan info en hebben veel communicatiemogelijkheid Webshops zijn puur op reclame en verkopen gericht zodat de site volstaat met reclame en on- overzichteljik wordt Onderwijssites hebben veel aan design, maar zijn vaak slecht toegankelijk Een publieke site zoals 3fm.nl is erg op info geven, in afbeeldingen en tekst, gericht en wordt daardoor snel onoverzichtelijk © Innovative Generations