Topic 2: Website usability Innovative Generations © Innovative Generations.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Advertisements

WWW’s World Wide Webs. Webshops trowaa.nl bol.com Onderwijs tudelft.nl steenenbrug.nl Non-profit organisatie rodekruis.nl demaakbaremens.org Onze sites.
Project ‘Make me beautiful’
Een gratis snel en multifunctioneel fotoprogramma
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Website usability Door Dyonne en Yanthe.
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Wat te doen bij grote domeinveranderingen? • Nieuw domein gekocht • Compleet nieuwe website • Domein verhuizen.
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
W.H. Kaper, AMSTEL-instituut1/16 Website ontwerp met voorbeelden.
Voortgangspresentatie Project Eenmaal Andermaal Groep 16 Presentatoren: Paul Polkamp en Errel Kelly ` Demonstrator: Martijn Kraaijevanger.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Marktonderzoek Danneels
15/10/2013. De meest voorkomende soorten navigatie zijn:  Tekstlinks  Afbeeldingen  Roll-over images  Flashnavigatie  jQuery-navigatie.
Website usability Door Niels Verheyden en Aaron Saam (V4C)
Lisette Vlassak, CO1C. Strenghts • Duidelijke indeling.
Internet door de jaren heen. Beginsituatie •Wij werken met WPS in Adobe readers, dit wordt op de computer gelezen •De lesstof is erg verouderd en teveel.
8 oktober 2003dag van het document1 V2_'s archief voor instabiele media Een portal over elektronische kunst Sandra Fauconnier V2_Organisatie
Mr. Guide Zoek, vind en vergelijk je avond uit… Human Technology – Hanzehogeschool Groningen.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Usability analyse.
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Ontdekzondag Kijk… naar de leden van je gemeente als een moeder naar haar kind.
gemaakt door: Pippa, Nienke en Nuhaila
WordPress les 3.
Weblogs en Wiki’s (in het onderwijs) Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 13 januari 2005.
Crashcursus HTML en CSS 2013
Website Usability.
Universele preventie van middelengebruik bij jongeren Een onderzoek door M. Kleinjan en R. C. M. E. Engels.
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 9 juni 2009 Wageningen.
1 Weblogs, RSS en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 20 mei 2010 Wageningen.
1 RSS, weblogs en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 23 november 2009 Wageningen.
Reclame.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
01/10/2013. Veel voorkomende soorten:  Big header: een grote, opvallende header, die +/- 1/3 van pagina inneemt  Minimale header: een sobere header,
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Inleiding Veiligheid Beschikbaarheid Betrouwbaarheid Snelheid Volledigheid.
Website Usability.
Via Informatica INTERNET Fiche 3: zoeken overzicht.
© PHL, Elfde-Liniestraat Hasselt - t | +32(0) f | +32(0) e |
Website Usability Anouk Wassenbergh & Dimfy Lambriex V4.
Online informatie zoeken via de bibliotheekwebsite Demo Nyenrode bibliotheek.
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Design je eigen web-pagina Met behulp van Photoshop.
  Site onderzoeken en analyseren.  Korte scan website (quickscan).  Site toetsen aan requirements.
herkenbaarheidJa,er staat altijd bol.com boven NavigatieSubmenu’s zijn makkelijk te gebruiken snelheidNee, soms laden ze heel langzaam zoekenJa, een heel.
Privacy Eigendom Toegankelijkheid & Censuur Programmeur Systeemanalist Systeemontwikkelaar Netwerkbeheerder Webdesigner Webmaster Database-administrator.
Websites. Een succesvolle website Een succesvolle website bevat: Een goede usability Een mooie lay-out Een goede kwaliteit.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
SWOT-analyse. What?: Music Why?: Maak een Swotanalyse en geef 3 adviezen How?: Powerpoint.
Hoe zelfstandig is de hedendaagse scholier?. Ons onderzoek oriënteert zich op: - Het stellen en behalen van leerdoelen door leerlingen - Het plannen van.
Iedereen gebruikt social media.
Website usability. Inhoud Webshop Onderwijs Non-profit organisatie Overheid Eigen keus.
Website Usability. 10 websites worden beoordeeld door drie dingen: 1.URL. 2.Categorie. 3.Conclusie.
WAT HEB IK AL? -Logo -Mijn eigen website - Daan Wolfs Music - Facebook pagina (zowel privé als zakelijk) - Facebook prive - Facebook zakelijk -LinkedIn.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
EIGEN WEBSHOP: ‘SIMPLE CAR’ Vandenbussche Bryan, 1 MEBD.
Frozen. Op mijn webshop “Frozen” verkoop ik diepvriespizza’s die thuis worden geleverd.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Project: Romy Bhoelai Furkan Öncü Datum: Klas: 4KB Eindproject
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
UIE – Gemeente Eindhoven
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Je kan met de stukken zetten
Geoffrey, Henri Pongers, Claudia Spaargaren
Transcript van de presentatie:

Topic 2: Website usability Innovative Generations © Innovative Generations

Conclusies webshops Gekozen sites: / / Dit soort sites zijn goed herkenbaar Ze zijn vaak onoverzichtelijk doordat er veel reclame staat Er kunnen vragen gesteld worden en objecten kunnen makkelijk gezocht worden Niet erg toegankelijk voor mensen met een beperking © Innovative Generations

Conclusies non-profit sites Gekozen sites: Duidelijk herkenbare sitenaam Veel info, soms iets te veel en daardoor onoverzichtelijk Duidelijk op welk deel van de site je bent Laadt snel en is zichtbaar in alle browsers Veel aan communicatieopties, bijv. donaties Soms niet erg toegankelijk door te veel info © Innovative Generations

Conclusies overheidssites Gekozen sites: Erg zakelijk Puur op inhoud, daardoor wel overzichtelijk Weinig aandacht aan design Erg veel aandacht aan zoekopties en contact Toegankelijk, omdat het zo overzichtelijk is © Innovative Generations

Conclusies onderwijssites Gekozen sites: Vooral design georiënteerd Niet erg overzichtelijk door veel info op de pagina Niet erg toegankelijk Site zelf is duidelijk herkenbaar © Innovative Generations

Conclusies eigen keuze Gekozen site: - Erg op design gericht Niet erg overzichteljik Niet meteen te zien waar op de site je bent Erg veel info en afbeeldingen Niet erg toegankelijk © Innovative Generations

Conclusies totaal Zakelijke sites zoals overheidssites zijn puur op inhoud en overzichtelijkheid gericht zodat iedereen in de gemeente/ het land de site kan gebruiken Non profit sites zijn erg rijk aan info en hebben veel communicatiemogelijkheid Webshops zijn puur op reclame en verkopen gericht zodat de site volstaat met reclame en on- overzichteljik wordt Onderwijssites hebben veel aan design, maar zijn vaak slecht toegankelijk Een publieke site zoals 3fm.nl is erg op info geven, in afbeeldingen en tekst, gericht en wordt daardoor snel onoverzichtelijk © Innovative Generations