Tiemen, Joey, Robert, Rianne. Inhoud Onderzoek Interface kiezen SWOT Prototype Testen Resultaat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het is vandaag Girlsday!
Advertisements

Les 7: Game testing. Goed nieuws! Het spel laten spelen om je gameplay te testen. Playtest Voldoet de gameplay aan vooraf gestelde doelen?
GAME THEORY Les 6: Usability.
Water verwarming door aarde
Pascal Wiggers, Digital Life Centre – Create-IT Applied Research, Hogeschool van Amsterdam Care4Balance Care4Balance ontwikkelt een ICT system voor de.
Publieke Ruimte “Where life swirls?!” Workshop DSP: Publieke Ruimte in SV-Wijken Hanneke Schreuders – SEV Pagina 1 van 4 Titel | 00 maand 2009 | blad 1.
Collect – iT Credit Management Software
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Een introductie. Open source Betere kwaliteit Hoge innovatiesnelheid Betere prijs/kwaliteit verhouding Vrijheid in keuze van leverancier Gedreven door.
Digitaal Aanmelden met AAWS Een template voor succes
Ontwerpprojecten In de praktijk
User study: Multitouch in Safari Davy Debacker Ruben Lagatie Sven Michiels.
Praktijkwerkplaats Poort Verbinding vrijwilliger en professional / Samenwerking formele en informele zorg Henriëtte Nauta (VMCA) en Marjan van Doorn.
Michel Visser Founder EesySoft
Interface en Interaction Design Koffie-automaat
Plan van aanpak Homechasers.
Interaction Design Core mechanics. Wat hebben we gedaan.. De eerste maakopdracht gedaan van usecases en flowcharts IAM - HvA.
Toegepaste scenario, wat te doen TAIDA Tracking Analysing Imaging Deciding Acting De controle handelingen voor het schrijven van een goed scenario.
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
Doel van deze workshop Het maken van een test plan (draaiboek) voor een usability test
Workshop Testen 16 februari 2011
INTERACTION DESIGN Week 6. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Soorten gedrag Modellen User interface Q & A.
INTERACTION DESIGN Week 6.
Gang van het document: achtergrond, beleidskader, toekomst Kurt De Belder.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Evaluatie Technieken Course 10, CMC, 04/11/03. 04/11/03HC102 Evaluation and Testing “ Experienced designers have attained the wisdom and humility to know.
Implementing Cross-Language Text Retrieval Systems for Large-scale text Collections and the World Wide Web n Mark W. Davis and William C.Ogden n AAAI 1997.
© Stratix 2007 Overview Plan van Aanpak Vraagbundeling voor de realisatie van municipal wireless [in het nederlands]
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Online platform voor hergebruik van voorwerpen uit Tentoonstellingen en Podiumkunsten.
Rabobank adviespresentatie
Retail Reinvented college week 5, 14 okt Fons van Kesteren
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
User Experience Design
Dit is een korte powerpoint presentatie van de audit website ten behoeve van de NVDK. ( Hierin werden vragenlijsten opgesteld.
Vind mijn boek: Gebruikers gidsen doorheen de bibliotheek Laurien Bal Master Computerwetenschappen - HCI Promotor: Erik Duval.
Christopher Penders | Suzan Koopman | Joyce Mercij | Liza Tsoudina
Project Rewind Team negen Onze game Maak een game over het opraken van grondstoffen.
KRW-doelafleiding SGBP Wensen voor een werkwijze.
T Guillotine stijl Apple - Simon Van Pottelbergh Eindproject Lennert Smets 2 de Bachelor Interaction Design.
UML 1. Use cases1. Use cases. Het probleem: Hoe inventariseer ik wensen en eisen voor mijn project? Hoe leg ik ze vast? Hoe geef ik vorm en structuur.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Leergang LOB: verdiepingsmodule Blok 1: analyse.
Windows 10 Ben te Kulve Inhoud Waarom Windows 10 gemaakt? Waarom zal ik het installeren? Veel gestelde vragen. Kan mijn PC dat aan? Wanneer.
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Differentiatie Vaksessie WISKUNDE. Het theoretisch kader van differentiatie.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT informatieanalyse Andre Brands – december 2014.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Peter Roozendaal TestNet Voorjaarsevenement 11 mei 2016.
Het leermiddel centraal Perspectief bieden Productdefinitie competentie- instrument 4C your way Roos Scharten, projectmanager OC.
Naam: 1 Vul je naam in Druk op de startknop om te beginnen Beantwoord de vragen door de juiste digitale tijd te kiezen Kijk aan het eind hoeveel je goed.
Salesforce Partner van Ordina Flexibel 3 Schaalbaar van 1 tot gebruikers Gebruik naar behoefte Eenvoudig aan te passen.
Een werkbladensysteem voor het stap-voor- stap uitvoeren van taken op de boerderij.
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Veerle Nuytemans, Sophie Traen, Robin Pellegrims, Peter Nelissen.
Het effect van je werk: zichtbaar maken van de waarde van bibliotheken
Overzicht Vooronderzoek Hypothese Onderzoeksvraag Methodologie
Het is vandaag Girlsday!
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Opdracht Vraag Bedenk een apparaat uit je omgeving waarbij het leren bedienen veel moeite kostte. Waardoor kwam dat en hoe is dit op te lossen? Ontwerp.
‘T is te zeggen een snellere internet verbinding !!!
Implementatie ECK Jorrit Janszen
Van digitale dienstverlening naar regels
Het is vandaag Girlsday!
Is testen een project op zich?
Windows applicatieontwikkeling
<Geef de titel van het probleem op>
Transcript van de presentatie:

Tiemen, Joey, Robert, Rianne

Inhoud Onderzoek Interface kiezen SWOT Prototype Testen Resultaat

Research Bestaande interfaces User experience Needs en wants van de user - Wat wil de gebruiker? - En wat heeft bij nodig?

Interface kiezen Vanuit research keuze maken - Is de automaat aan verbetering toe? - Waarom? Doelgroep - Welke doelgroepen gebruiken deze automaat?

SWOT Requirements opstellen - Wat moet de automaat minimaal kunnen - Welke doelgroep werkt met de automaat Verbeterkansen bekijken - Wat kan er beter, sneller - Wordt de user experience hier beter van Verbeter plan opstellen - Hoe kunnen we verbeteren? - Waarom willen we dit verbeteren?

Prototype Ontwikkelen aan hand van SWOT - De gestelde requirement, needs en wants meenemen in het prototype Paper prototype - Op papier testen of het makkelijker is Digitaal prototype - Kijken of het in realiteit werkt

Testplan Scenario’s - Welke opties willen we testen? - Hoe willen we dit testen? Wat willen we onderzoeken - Aangebrachte verbeteringen onder de loep nemen Waarom willen we dat onderzoeken - Zijn de verbeteringen goed?

Test resultaten Analyseren resultaten - Zijn de test voldoende geweest om genoeg informatie in te winnen? - Hebben we het gewenste resultaat bereikt? Test video’s - Hoe reageert de gebruiker op het systeem? - Zijn de scenario’s goed doorlopen? Doel bereikt? - Zijn de gewenste resultaten bereikt?

Resultaat Volledig nieuwe interface Nieuwe user experience