Leefstijlen 1 Marijn Groeneveld Maaike Hanenburg Ilse Kooiker

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Advertisements

Artikel over een wetenschappelijk onderzoek Gemaakt door Vicky Peers
Jongeren met visuele beperking: persoonlijk netwerk en welbevinden
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
Voorlichting Sociologie Radboud Universiteit Nijmegen
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
ADHD bij kinderen.
Cultuurparticipatie bij jongeren
Hoe een juiste onderzoeksvraag opstellen?
Academische vaardigheden - C1.5
Passend onderwijs in de Twinschool Dove, slechthorende en horende leerlingen samen naar school.
TIENERZWANGERSCHAP BINNEN DE SCHOOLCONTEXT IVIO Binnenhof Gent
Social media.
Inleiding In deze diavoorstelling kan je meer lezen over de inhoud van het boek ‘Mama, mijn buik doet pijn! Kinderen met buikpijn helpen.’ Alle besproken.
ABC P1 B4.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Onderzoek Werkveld Deel I: Inleiding
Intensieve gedragstherapie aan jonge kinderen met een autismespectrumstoornis in kinderdagcentra Sarah Dewitte 1 BaTPa.
School- en gezinsgerichte preventie: Literatuuronderzoek
 Vier groepjes, elk groepje werkt één typologie of trekbenadering uit.  Dit uur en volgend uur de tijd voor.  22 November voorstellen aan de rest van.
 Spelprogramma waarin studenten van verschillende opleidingen tegen elkaar strijden.  De studenten worden in groepen per opleiding ingedeeld.  Het.
De weg van uitval naar succes voor een beter rendement Onderwerp scriptie, aanleiding, specifieke doelgroep, toepassing breder.
Bedrijf in de buurt? Bron: leefbaarheidsproblemen. Vertrek bedrijf Gevolgen voor buurt. Overlast. Onveiligheid.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Onderzoek Mediawijs omgaan met social media in het primair onderwijs.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
Projectweek Social Media
Oberservatie van bruggers
Opiniepeiling. O Eens O Oneens 1. Ik voel mij Europees burger. Opiniepeiling.
Middelengebruik bij jongeren in het speciaal onderwijs en in de residentiële jeugdzorg: de rol van individuele factoren, ouders en vrienden Annelies Kepper.
De Invloed van Populaire leeftijdgenoten op de Bereidheid van Adolescenten om Alcohol te Drinken: Een Experimentele Chat Room Studie Hanneke Teunissen,
Ouder worden & alcohol.
Ouder worden & alcohol Welkom – Karen Vanmarcke
Week 2 jongeren,peergroup en als het even anders gaat
Opgroeien in de stad les 3
Jeugdcultuur Week 2 jongeren,peergroup en als het even anders gaat.
ETNISCHE VERSCHILLEN IN RISICOFACTOREN VERSCHILLEN TUSSEN NEDERLANDSE, MAROKKAANSE, SURINAAMSE, TURKSE EN ANTILLIAANSE JONGEREN IN RISICOFACTOREN VOOR.
DE INVLOED VAN ICT VAARDIGHEDEN VAN DOCENTEN OP AFSTANDSONDERWIJS AAN LANGDURIG ZIEKE KINDEREN MET BEHULP VAN EEN KLASSECONTACTSET Emma Degrande December.
Callens Stephen.  Hoe vindt men kinderen met riskant probleemgedrag?  Wie zijn de kinderen met riskant probleemgedrag?  SPRINT: het opsporen van kinderen.
Studiekeuze: ontwikkelen van betrokkenheid en identiteit Inleiding decanensymposium 17 september 2015 Monique Volman.
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
GOK-PROJECT ‘Relaties, seksualiteit, weerbaarheid? Praat erover, werk eraan!’
Informatievaardigheden Sectorwerkstuk TLH – Zwolle – Mw. G. Scheper Schitteren in Zijn licht.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
 Roddelbladen moeten verboden worden
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Samenvatting tekst Homoseksualiteit bij jongeren.
Hoofdconcepten en eindtermen
- Michiel Vries - Aïsha Wierema - Marieke Lucas - Marijn van der Veen
H5 Wie heb je nodig?.
Jongeren laten zich horen
Netweten Cyberpesten.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociale media Gemaakt door: latoya van hoogenhuizen Docent:E.louisse
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
§ 1.1 Identiteit Identiteit is het beeld dat iemand van zichzelf heeft, dat hij uitdraagt en anderen voorhoudt en dat hij als kenmerkend en blijvend beschouwt.
Sociale Media.
Ouders en de gezonde school: regels of afspraken?
Sociale Media Naam: Sara Camara School: Grotius College Klas: J1A
Sociale media Door liam van den ende.
Van Gogh – Roosegaarde fietspad
Experimenteren.
Groepsprocessen bij jongeren: over pesten en ander probleemgedrag
Inleiding (15’) Methodiek: leestafel (60’) Besluit (15’)
Bronnen beoordelen op bruikbaarheid. Stap 1 Wat is de (onderzoeks)vraag? De bron moet passen bij de vraag die je gaat beantwoorden.
Havo lesboek deel 1 ~ Hoofdstuk 1
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Korte inleiding + inhoudt
Transcript van de presentatie:

Leefstijlen 1 Marijn Groeneveld Maaike Hanenburg Ilse Kooiker Hilga Laning Annelies Postma Sieberen Veenstra

Inleiding Onderzoeksvraag : waarom zijn leefstijl groepen voor jongeren zo belangrijk? Hoe zijn we er toe gekomen Wat is belang voor een aankomend leerkracht.

Het onderzoek Deelvragen Invloeden op de leefstijl Voor- en nadelen

Invloeden op leefstijl Opvoeding School Vrienden De media Eerste drie uitgezocht, de media niet, omdat een andere groep dat goed kan aanvullen met hun onderzoek

Opvoeding Verschillende soorten opvoeding Globaal: 4 soorten opvoeding de democratische opvoedingsstijl; de autoritaire opvoedingsstijl; de toegeeflijke- en de onverschillige opvoedingsstijl.

School Ontmoetingsplek Creaties

Vrienden Belangrijke mensen Sociale vaardigheden Groep minder belangrijk dan beste vriend(in)

Voordelen leefstijlen Vorming eigen identiteit Sociale vaardigheden Peergroup

Gevaren leefstijlen Verdovende middelen Seksualiteit Persoonlijke ontwikkeling Alcohol comazuipen: boeren Drugs: blowen Seksualiteit: over grenzen gaan, sex voor jongere daar aan toe is: Breezersletjes Persoonlijke ontwikkeling: verstoorde ontwikkeling door schoolverzuim, in ergste geval: aanraking met justitie Groot effect bij alle gevaren: groepsdruk!

Conclusie Waarom zijn leefstijl groepen voor jongeren zo belangrijk? Over het algemeen goed voor ontwikkeling jongere, goed voor sociale ontwikkeling, kan zich uiten door muziek/kleding/uiterlijk Helaas zijn er ook nadelen: groepsdruk, drugs- alcoholgebruik, criminaliteit.