Voorbereiding toets 08-01-2015. Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
De leesstrategie voor begrijpend lezen
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Redactioneel schrijven Les 2
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Het geven van een workshop
Effectieve instructie
10.2: Geschiedenis van de pluriforme samenleving
Leren = Concentreren I II III.
Beginnende geletterdheid-2
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Hoe maak je schooltaal toegankelijk?
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
PATIËNTGERICHT COMMUNICEREN
Onderzoek doen een methodische aanpak
Een leesstrategie: toepassing
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Welkom les Internet & Commercie. Waarom Internet & Commercie Onderdeel van het leven Toekomstgericht Toepassingen bedrijfsleven Algemene kennis kan beter.
1 van 3 41 Waar denk je aan? (1) 1 Werk in tweetallen. Waar denk je aan bij...? Vertel om beurten waar je aan denkt. Schrijf het op één blaadje. Ieder.
Leesmanieren. Leesmanieren Leesmanieren Zoekend lezen Oriënterend lezen Globaal lezen Precies lezen Studerend lezen Kritisch lezen.
Oriënterend Globaal Intensief Zoekend Kritisch Studerend.
Samenvatting h1-h3.
Hoe leer je geschiedenis?
Het belang van plannen.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
Het OBIT-model Oppervlakkig leren en leren met diepgang
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
STAPPENPLAN VOOR HET MAKEN VAN EEN LEESTOETS LEESRONDE 1 - ORIENTEREND: -Lees titel, tussenkopjes etc. -Lees eerste en laatste alinea -Formuleer hoofdgedachte.
Stoornis/beperkingen Laaggeletterdheid Thema 8 les 3
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Beeldspraak: de vergelijking
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
GEDOCUMENTEERD SCHRIJVEN Revisited
Vragen, wat voor vragen?.
Organische meststoffen
7.4 Kwadratische vergelijkingen Oplossen van vergelijkingen
Instructie geven en uitvoeren
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Praktijk Opleiders Cursus
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Interview voorbereiden
Lezen samenvatten.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Les 2: gegevens samenvatten
Vwo 4 – week 39/
Gesprekstechnieken Les 1.
Toedienen meststoffen
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Begeleiden les 1.
Rekenen Mevr. Koçak 13 november 2018.
Les 4: iedereen is anders
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
De leesstrategie voor begrijpend lezen
Hoe leer je geschiedenis?
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Rob Goossens Wat weten we nu?.
Kritiek geven en krijgen
Taallab 3.0 Online geletterdheid
SO bespreken: wat was moeilijk?
Transcript van de presentatie:

Voorbereiding toets

Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen

Leren Actief leren  actief met de stof omgaan Beter begrijpen Beter onthouden Stap 1 Oriënteer je op de leerstof Verken de stof globaal  zie je de kennis die je al hebt Maak een visueel schema

Stap 2 Bedenk vragen en leerdoelen Stap 3 Lees doelgericht Kritisch denken Maak een samenvatting (schrijven)

Opdracht Maak 5 vragen relevant aan de stof van de komende toetsen(Stilte)5 min. Selina deelt random tweetallen in Geef samen antwoord op de 10 vragen5 min. Maak een vragenformulier en een antwoordformulier Vorm samen met een ander tweetal een groep1 min. Geef het vragenformulier aan het andere tweetal & andersom Beantwoord samen op papier de 10 vragen van het andere tweetal5 min. Kijk de antwoorden zorgvuldig na (d.m.v. antwoordformulier) & bespreek deze met het viertal 10 min.