STRATEGISCH – EN INVESTERINGSPLAN ALMA LOKO-AV | 29 NOVEMBER 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderwijsbeleidsplan
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Groot Composiet II Houtkoolschets Europa investeert in uw toekomst uit het Europese fonds voor regionale ontwikkeling II.
Menno Karres Lead Auditor
Wat heeft een cultuurlening mij te bieden? Congres Podiumkunsten Alexander Ramselaar, mei 2014.
Netwerking, coproductie en sociale media in de Vlaamse overheid
Beleids- en Beheerscyclus
VASTGOEDWAARDE.
STRATEGISCHE PLANNING
Afsprakennota met centraal kerkbestuur Stand van zaken.
Download het volledige whitepaper via Deze presentatie geeft een samenvatting van het gelijknamige whitepaper. Het volledige whitepaper.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
Definities Algemeen Innovation is the process by which an invention or idea is translated into the economy   An innovation is an idea, practice or object.
Borging van zomerscholen Ton Klein Bijeenkomst zomerscholen 13 oktober 2011.
Samen grenzen verleggen voor elk talent
Operationaliseren ahv processen en projecten Werksessie met operationeel leidinggevenden.
Partner Supporter Cliënt Klant Prospect Ambassadeur.
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Kwaliteit begint vanaf de bodem
Strategisch Project Performante Interne Communicatie 2.0 Ondernemingsraad 27 november 2008.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Business Marketing Management
Het Vlaams innovatienetwerk 8 oktober 2009 EFRO-Seminarie Prioriteit 1 ‘Kenniseconomie en Innovatie’ Annie Renders - IWT VIN Coördinator
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Stand van zaken en typologie samenwerkingsverbanden Passend Onderwijs PO en VO Prof. dr. Roel Bosker (RUG / GION) Dr. IJsbrand Jepma (Sardes)
Ombouw Amstelveenlijn
NIEUWSJAARSBIJEENKOMST GREEN DEAL VERDUURZAMING BETONKETEN 20 JANUARI 2015 HARRY HOFMAN.
Brede open school Aansluiting bij ppp van Jan de Maeyer. BOS GO!2020 sd alle scholen tegen 2020 brede scholen : Wat ? visietekst To teach vs to educate.
4. Online strategie Internet scorecard
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Minor ondernemen Financieel Plan en prijsstelling
Samen bouwen aan de toekomst ‘Perspectief financiering’ Eric Vleminckx, Manager Real Estate Finance Brussel, 25 februari 2015.
Naar een optimaal HR - beleid
Faculteit Industrieel Ontwerpen, 27 november 2006 Bilateraal College van Bestuur Managementteam Industrieel Ontwerpen.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
HOOFDSTUK 7 ONZE KOSTEN & BATEN
Strategische Businesspartner
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Donderdag 3 december Opening Waar staat Veluwe Portaal nu? Kans in de regio HR voorbeelden HR ontwikkelingen Dienstverlening Veluwe Portaal 2016.
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Hoe werkgevers benaderen? Overtuigen met USP’s of samen op zoek gaan naar de UBR? Handvaten en tips bij doorstroom voor sociale ondernemers en trajectbegeleiders.
PEARLE B E N E L U X Business Case BLMC SC Professional 2012 of “hoe de professionaliteit van de markt een familiebedrijf dreigt in te halen” Aanpak van.
Op Expeditie bij Vanboeijen Samen op weg naar een Goed Leven voor cliënten en Mooi Werk voor medewerkers Mark Knopperts en Suzanne Kars Vanboeijen VGN.
Businesscase vanuit een ander perspectief Herman Uffen MSc. Koplopers Archief 2020.
HET MEERJARENPLAN. Het MJP: Een onafscheidelijk duo 2 Het meerjarenplan 2. Financieel deel1. Inhoudelijk deel De beleidsnotaDe financiële nota.
1 Centrum voor Gelijke Kansenbeleid Centrum voor Gelijke Kansenbeleid Gelijke Kansen beleid Actiepunten
VERTROUWELIJK EN AUTEURSRECHTELIJK BESCHERMD Tafel 3 – Versnellen commercialisering cleantech Energieakkoord voor duurzame groei 18 november 2013.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
The psychotherapy single case database
Begroten & Budgetteren
Welkom.
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Human Resources Accounting
Het uitbesteden van overheidstaken aan de particuliere sector
Financieel 2.
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Workshop 6: op welke thema’s focussen we?
SterrenrestaurantNeuf Mille Gent
HOE STAAN WE ER FINANCIEEL VOOR?
Vernieuw je HR-cyclus.
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

STRATEGISCH – EN INVESTERINGSPLAN ALMA LOKO-AV | 29 NOVEMBER 2014

INHOUD Strategisch plan: 5 SD’s met hun OD’s Investeringsplan: projecten en de financiering ervan

STRATEGISCH PLAN SD1: Focus op de core business: goede en goedkope maaltijden verschaffen aan studenten en personeel Filialiseren van Alma in 2 sub-units (gesubsidieerd – niet gesubsidieerd) Make or buy Decentraal investeren waar nodig Opvullen drankautomaten via fabrikant/leverancier Transport onderzoeken m.b.t. uitbesteding Tariefdiversificatie, quota gekoppeld aan reële kostensubsidiëring (SLA’s)

STRATEGISCH PLAN SD2: Marktaandeel vergroten door beleving Ontwikkelen communicatiestrategie en communicatieplan Uitbatingen realiseren mee de ‘living campus’. Velerlei projecten (zie investeringsplan) Ontwikkelen van nieuwe ‘place’ Ontwikkelen en uitwerken van een nieuw commercieel plan met actie- en themagerichte marketing

STRATEGISCH PLAN SD3: Marktleiderschap door dicht bij de klant te staan (‘customer intimacy’) Creëren van databanken die exact vertellen wat we willen weten Benchmarking Design en implementeren van relevante partnerships Platforms, interactie met klanten Business objectives die aansluiten bij leefwereld van de klant, alsook bij ethische en filosofische waarden (vb. duurzaamheid) Klantgerichte, klantvriendelijke structuur en personeelsmanagement

STRATEGISCH PLAN SD4: Uitbouw van een performante organisatie die uitmunt in operational excellence Lean en mean organisatie (flexibel en vaardig) Ontwikkelen van een human resources beleid

STRATEGISCH PLAN SD5: Ontwikkelen van samenwerkingsverbanden binnen de organisatie Omlijning partnership Input-output

STRATEGISCH PLAN Wat volgt? Prioritering nodig Timing nodig Concrete projectvoorstellen worden voor akkoord voorgelegd met uitgewerkt financieel plan (uitgaven en ook verwachte inkomsten) Actieplannen en budgettering te koppelen aan elke OD

INVESTERINGSPLAN Plan voor de komende 5 jaar: 2015 tem 2019 Opdeling van projecten –Noodzakelijk –Terug te verdienen door exploitatie –Te financieren door de belanghebbende/opdrachtgever –Daarnaast ook vervangingsinvesteringen

INVESTERINGSPLAN AnderederdebetalerExploitatie terugverdienen

INVESTERINGSPLAN Financiering (horizon van 20 jaar) 3M uit potje opzijgezet binnen RvS (0,2M/jaar) 3M of 1,5M via lening KUL –Terug te betalen door: 0,2M/jaar of 0,1M/jaar door jaarlijks bedrijfsresultaat Alma 0,7M uit beschikbare middelen Alma Extra te zoeken financiering

GO ALMA