BedrijfsEconomie 21-03-02 Opgave 1.13 Kevin Kwee [9839615]

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Advertisements

Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Maar niet elke koning is even belangrijk!
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Kasteel De Vanenburg - Putten.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Kopen en verkopen les 74.
WEBCARE BIJ.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Titelblad E-commerce E-Commerce
BI blok 1.4 EBI SLM College 4: Service Design (vervolg) Voorbeeld tentamenvragen.
Globalisering en supply chain innovatie Een pleidooi voor Nederland supply chain land… Walther Ploos van Amstel NLDA Breda Juni.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Agenda Thuiswerk (voorafgaand aan werkcollege 2-10): -De Lego opdracht uit werkcollege 25-9 uitwerken… -Blog updates… -Deze PPT voor werkcollege 2-10.
Webcare bij UPC “on-line reputatiemanagement”
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Activity-based job costing
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Informatie systemen en organisatie College 6 (hoofdstuk 5, 15 en 16 Ronald H. Ballou)
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Business Marketing Management
1 Vorm tweetallen. 2 Spelmateriaal 1x speelbord2x kaartset (5 kaarten)2x invulblad 2x pion 10x marktaandeelmunt.
Logistics: a driver for innovation Low costs High value Flexibility now and later Superior technology Timwood - T > No transport - I > No Inventory - M.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Hoofdstuk 2.
INDUSTRIEEL ONTWERPEN GREEN TRANSFORMABLE BUILDINGS Universiteit Twente Prof. Dr. Ir. F.J.A.M. van Houten 4 december 2009.
Studie van bedrijfsprocessen en E-business
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
STRATEGY AND THE NEW ECONOMICS OF INFORMATION
©2010 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice 1 Dick van Gaalen Program Manager.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Bedrijfseconomie H3 Omzet en marge Junior accountmanager.
Chris Anderon By Chris Anderson. Inhoud Introductie De industriële revolutie De nieuwe industriële revolutie 3D printers Niche markt Maker Community Van.
Verwerken goederenstroom 2
Strategie Algemeen Porter Competative strategy: techniques for analyzing industries and competitors De relatie tussen de structuur van de industrie en.
Project Rewind Team negen Onze game Maak een game over het opraken van grondstoffen.
Methods of Development #2: Logistiek. Conceptfase Pre-productiefase Productiefase Post-productiefase.
Kredietcrisis? Beter meten is beter weten waar nog klantkansen liggen.
Transitie van Fujifilm Tilburg “Wat maakt het verschil?”
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Kennismobilisatie Agenda Voorstelrondje – Wie ben je / Wat kom je brengen en halen Uitleg kennismobilisatie 3 voorbeelden Gemeente Utrecht Gemeente Helmond.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Proeftentamen November 2015.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
1 KPN Mobiel – Introductie Repository Object Browser & Designer 10 Designer 10g & Repository Object Browser Maandag 28 februari 2005 Lucas Jellema (AMIS)
expertles handelskanalen en inkoop-/verkoopprijs
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Gemaakt door Thiadney Jordan, Amir Hasani EXPORTADVIES amir.
Created by BM|DESIGN|ER bemiddeling default. Created by BM|DESIGN|ER PARTNERS Huisartsenposten? Landelijke Huisarts Vereniging? Tandarts vereniging? VALUE.
Operations & Supply Chain Director
Created by BM|DESIGN|ER Esther van Bentum default.
De marketing van kennis
‘Business at the speed of change’
Marketingplan.
CVE: Zernike & UMC Campus
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Business case voor zorg-innovatie: de theorie
Schrijf een passende aanhef.
Checklist for Savings & Added Value
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Seminarie ‘Automatisering factuurstroom’
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Mixed-Signal Design Engineer
Transcript van de presentatie:

BedrijfsEconomie Opgave 1.13 Kevin Kwee [ ]

Inhoud  Value chain theorie  Opgave 1.13  Conclusie / Antwoord

Value Chain Theorie “Sequence of business functions in which utility or usefulness is added to the product / service of an organization“  Business Function = schakel in value chain  Added Utility= toegevoegde waarde

Value Chain Theorie [ vervolg ] Research & Development Design Production Marketing Distribution Customer Service

Opgave 1.13 a. Electriciteitskosten voor fabriek b. Transportkosten voor software c. Betaling aan ontwerper David Kelley d. Salaris voor onderzoeker naar volgende generatie mini computers

Opgave 1.13 [ vervolg ] e. Kosten voor bezoek aan grote klant f. Inkoop producten van concurrent voor tests g. Betaling aan tv zender voor reclame h. Kosten van kabels nodig voor printer

Conclusie / Antwoord a. Production b. Distribution c. Design d. Research & Development e. Customer Service f. Research & Development g. Marketing h. Production