Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Retailmarketing hoofdstuk 5, paragraaf 5.5
Advertisements

Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Kamer van Koophandel Haaglanden
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Het dynamisch ondernemingsplan
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Marketing 2.4 Marktonderzoek.
Glow Eindhoven.
Commercialisatie Fietsen
Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1
Inflatie gemeten Centraal Bureau voor de Statistiek Peter Hein van Mulligen.
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Commercieel jaarplan Commercie:
Basisboek marketingcommunicatie
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
AdviesBureau Marketing & Onderzoek. Voorstelling ABM  Opgestart in 1972 (BBM)  1980  2006 KANTOREN:- Leuven ( Diestsevest 82) - Brugge ( Jan Breydellaan.
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
Business Marketing Management
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Commercieel beleid en recht
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Management en leidinggeven
Het nut van Business Planning
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Goederen en inkoop H7 Rendement inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Preventieve Organisatie Diagnose s.v. Helios
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
MARKETINGMIX.
Voorraadbeheer en bestellen
Goederen en inkoop H6 Leveranciers Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H3 Prijsbeleid Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
Commercieel beleid 1 H5 Samenwerking Ondernemer detailhandel.
Budgetteren H2 Inzicht in de functie van begrotingen Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek Filiaalmanager.
Pasta & Go. inhoudsopgave 1. Onderneming 2. Bedrijfsactiviteit 3. Sterke punten 4. Taakverdeling en outsourcing 5. Doelgroep 6. Concurrentie 7. Klanten.
Commercieel beleid 1 H3 Marktsegmentatie Filiaalmanager.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Strategische Businesspartner
Omzetprognose AOC Oost Robbert Oosterom Doelstelling Aan het eind van deze les moet je een omzetprognose kunnen berekenen.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
11 mei * Hoe groot is de markt? * Hoe groot is het marktpotentieel? * Hoeveel concurrenten zijn er en waar zijn zij gevestigd? * Welk marktaandeel.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop bevolkingskrimp en detailhandel SER 1 november
Vernieuwing in het VMBO
Hoofdstuk 3: Vestigingsplaatsonderzoek Blz. 80 tm 105
Vestigingsplaatsonderzoek
BTW = Belasting toegevoegde waarde
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Begroten & Budgetteren
Marketing Week 7 les 2.
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Financieel 1.
Hoofdstuk Omzet, kosten, winst
Hoofdstuk Omzet in kengetallen
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum
Financieel 2.
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek Ondernemer detailhandel

Vestigingsplaatsonderzoek Commercieel beleid 1 | Ondernemer detailhandel

Stadsdeelwinkelcentrum Stadswinkelcentrum Nationaal winkelcentrum Vestigingsgebied Buurtwinkelcentrum Wijkwinkelcentrum Stadsdeelwinkelcentrum Stadswinkelcentrum Nationaal winkelcentrum Commercieel beleid 1 | Ondernemer detailhandel

Verzorgingsgebied Aanwezigheid van concurrenten Mogelijke marktaandeel van concurrenten Demografische opbouw van de bevolking in het gebied Grootte van de doelgroep Koopkracht van de doelgroep Hoogte consumptieve bestedingen Commercieel beleid 1 | Ondernemer detailhandel

Potentiële omzet berekenen Commercieel beleid 1 | Ondernemer detailhandel

Meest recente cijfers van de: Omzetkengetallen Meest recente cijfers van de: omzet per winkel omzet per m² winkelvloeroppervlakte omzet per fulltime equivalent omzet per werkzame persoon omzetsnelheid Commercieel beleid 1 | Ondernemer detailhandel

Wie zijn je concurrenten en hoeveel zijn dat er? Concurrentie Wie zijn je concurrenten en hoeveel zijn dat er? Waar zijn je concurrenten gevestigd? Wat zijn de sterke en zwakke punten van de concurrenten en van jouw onderneming? Wat is de geschatte omzet van jouw concurrenten? Commercieel beleid 1 | Ondernemer detailhandel

SWOT-analyse Commercieel beleid 1 | Ondernemer detailhandel