Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Handelingsgericht werken en de IB
Advertisements

Workshop Handelingsgericht werken
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
SAN themabijeenkomst patiënttevredenheid ‘Door Cliënten Bekeken’ Jan Benedictus, sr beleidsmedewerker ’12.
Integraal onderwijs met ict
Realisatie kindcentrum
Samen leren werken in de cloud
Samen leren samen werken in de cloud
Vervolgbijeenkomst 1 Taken analyseren en ontwerpen
Postgraduaat “coaching, supervisie en teambegeleiding”
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Studieloopbaancoaching
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Samenwerken aan Onderwijs en ICT Frank vd Oetelaar dinsdag 12 april 2005.
Ontwerpprojecten In de praktijk
Werken naar onderwijsbehoeften

Van idee tot digitaal materiaal
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Van wie is de kwaliteit van het onderwijs?
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Portfolio Faculteit der Letteren 1 Evaluatie van 2 jaar Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit Utrecht Gerrit Bloothooft.
Thema HACCP
Workshop Rienk van Marle en Joris Verwijmeren Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam Themadag Onderzoek 2010 Van Marle&Verwijmeren.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Onderwijscentrum VU W E E T W A T O N D E R W IJ S W A A R D I S.
Regionale en Ruimtelijke Statistieken CBS
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Al doende leren training docenten
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
1.Oplossingen voor vergrijzing vinden 2.Vernieuwing van binnen uit stimuleren; scholen zelf aan zet 3.Leren van en met elkaar InnovatieImpuls Onderwijs.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Training “Doe-het-zelf” Programma “Samen duurzaam inzetbaar” Welkom
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
SCHOLEN KRIJGEN ENERGIE
1 Praktijkopleiderscyclus Cursussessie 1 Begeleiden en beoordelen.
Presentatie STOPOZ 2012 Excellent presteren.
Handelingsgericht werken
Informatie- avond groep 6
Het werken met portfolio
ICT in onderwijs: We moeten vaart maken!
Ervaringen Implementatie in Nederland
De gezonde school en genotmiddelen
Een project van de Korengroep
Naam van de Auteur 7 januari 2008 IPVO Werkbijeenkomst Leermiddelenbeleid Leeuwarden Ronald Kool, relatiemanager vo 25 november 2010.
Passend Onderwijs: overdracht en overgang PO-VO POVO 13 november 2008 Ben Verbruggen SOM.
Leerlingen ontwikkelen apps
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
Welkom in de Bouwafdeling.. Werken met projecten.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Kwesties rond ict verbonden
Workshop ‘visieversneller’
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Loth van Veen Annemieke Offerman Joris Borgdorff
Kwaliteitsbeleid.
R&D 17:10 – 18:00 GEZAMENLIJKE OPSTART 18:00 – 18:30 ETEN 18:30 – 19:20 SPLITSEN 1 E EN 2 E JAARS 19:20 GEZAMENLIJKE AFSLUITING Trainingsbijeenkomst.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Office 365 in het onderwijs Masterclass. Kennismaken Jij Onderwijs Ervaring Ambities.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
Ouderinformatie avond
Mijn visie op onderwijs
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Transcript van de presentatie:

Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1

2 Welkom en opening Doelen en werkwijze voor deze bijeenkomst Terugblik op de bijeenkomst van 30 oktober 2012 Coaching Implementeren van ICT (toepassingen) in het onderwijs Workshop Het ABC’tje Evaluatie en afronding Agenda

Implementeren van ICT toepassingen 3

Implementeren van ICT 4 Beoordelen en selecteren van ICT toepassingen, websites en apps Meerwaarde Multimediaal Directe feedback Interactie Onderwijs op maat

Implementeren van ICT 5 Probleem analyse – probleem oplossen Leerlingbespreking(en) Trendanalyses Kwaliteit verbeteren Wetenschappelijke onderbouwing (levende prentenboeken, Tioschrijven, …) Wat werkt ….. (Expo 2)Expo 2

Bronnen 6 Onderzoek.kennisnet.nl Innovatie.kennisnet.nl Edurep.kennisnet.nl Edusoftware.besteoverzicht.nlEdusoftware.besteoverzicht.n Didactief Special ICT

Opdracht 7 Maak in tweetallen een mindmap van alle onderdelen en stappen die van belang zijn bij het zorgvuldig invoeren van ICT toepassingen Denk aan de juiste opbouw van de mindmap Maak gebruik van

Implementeren van ICT toepassingen 8

Leiderschap 9 Visie t.a.v. ICT beleid Leiderschapsstijl Transactioneel (gericht op materiële condities zoals infrastructuur en materiaal) Transformationeel (visie en deskundigheid) Volgers betrekken door leiderschap Professioneel gebruik stimuleren Leraar, leerling en leerstof verbinden Kennis ontwikkelen over wat werkt…

Samenwerking 10 Kennis en materialen delen voor een gemeenschappelijk doel Focus op resultaten (OGW) Gemeenschappelijke afspraken over leerstof en inzet ICT (Bao 38%) Belangrijke bronnen Intern Extern

Invoeringsplan ICT toepassingen 11 Visie en onderwijskundig belang Doelstellingen (meetbaar) Faciliteiten Software Installatie Gebruiksklaar maken Tijd Aanvullende apparatuur

Invoeringsplan ICT toepassingen 12 Voorwaarden Leiderschap Motivatie van leraren Deskundigheidsbevordering (technisch, inhoudelijk en pedagogisch) Quickstart/helpkaart Spreekuur Thuis werken Afspraken

Invoeringsplan ICT toepassingen 13 Planning van activiteiten Uitvoering/delen van kennis Team/bouwbespreking(en) Klassenbezoek Coachingsgesprek(ken) Video interactie Maatjes (leren) Intranet

Invoeringsplan ICT toepassingen 14 Evaluatie Schriftelijk Online Mondeling Bouw Team Borging van verworvenheden Afspraken en protocollen (controleerbaar) Systematisch nagaan

Opdracht 15 Ontwerp voor je school een standaard invoeringsplan. Samen met beoordelen en selecteren van ICT toepassingen vormt dit plan een geheel. Zoek het voorbeeld op in Maxclass. Pas het document aan aan je eigen wensen en ideeën.

Diner

Workshop 17

Standaardprocedure aanschaf en invoering ICT toepassingen afronden Afronden van het portfolio Voorbereiden van de eind-presentatie Huiswerk 18

Evaluatie opleidingsdag 9 Vooruitblik laatste bijeenkomst d.d. 11 december 2012 Afsluiting 19

Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 20