Inleefdag Naam organisatie Naam leerlingen. De organisatie zelf  Algemeen (ligging, type organisatie, openingsuren, …)  Doelstellingen van de organisatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
HAVISTEN COMPETENT
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Rebound Salland. In deze PowerPoint… 1. waarom ik naar rebound ging 2. wat ik geleerd heb! 3. hoe ik terug wil naar school 4. wat ik nodig heb van.
7 november Pedagogische Tact en Pedagogisch Leiderschap als antwoord…
Reflectievaardigheden en instrumenten
Klik op je linker muisknop
Samenwerken aan “rechtstreeks toegankelijke hulp”.
Verslag Bomen kappen groep 8, georganiseerd vanuit het IKL
Sollicitatiegesprek.
Pedagogische wetenschappen was niet echt M. zijn ding. Hij moest nog maar aan het vak denken of er liep al een koude rilling over zijn rug. Daarentegen.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Reflectievaardigheden en instrumenten
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe een vlinder zijn lijf door de kleine opening.
Partners  ACV- Antwerpen  ABVV- Antwerpen  ACLVB  VDAB  RVA/PAW  Stad Antwerpen  Provincie Antwerpen.
De Grote Opdracht Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de.
Oog in oog, hand in hand ….
Leiderschap en organisatie
Wij houden onze presentatie over Anne Frank
Veel leerlingen… vinden een studiekeuze maken lastig.
Wormpje wordt wormpjesmoes
Concerti Fetti Bezoek een live-optreden van een voor jou niet voor de hand liggende artiest.
De veranderende rol van de leraar Workshop Leo Lenssen 28 januari 2009
The Hangover 3 Entertainment.  “observeer het publiek tijdens je bezoek”
WELKOM! Bedrijfsbezoeken & Gastlessen Wie? Wat? Hoe?
Vocht en wielrennen. Begeleidend document Vocht en wielrennen Als ex- topsportster werd mij gevraagd om mijn ervaringen te vertellen op het gebied van.
House of Freaks BEACHCLUB VROEGER. Wie? Wat? Waar?  House of Freaks  2 juni :00 – 00:00  Beachclub Vroeger  Bloemendaal.
TEVREDENHEIDONDERZOEK 2014 GEMAAKT DOOR: NICK HENRIQUEZ.
Harry Potter Studios.
{ Premiere The Fast and the Furious 6. Wat zijn jou ervaringen? Wat zijn jou ervaringen? Opdracht.
Ik ben Peter en dit is mijn verhaal…
Informatie-middag na Roncalli
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Lesstof over seksueel misbruik
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
Een leesstrategie: toepassing
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Het adviesrapport. 1. Samenvatting (eventueel, niet verplicht) 2. Inleiding: -geef aan wie je bent, waar je werkt, in welke functie. -leeswijzer: aangeven.
Wie ben ik?.
Samen sterk in verandering
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Abraham, volgend jaar rond deze tijd zal Ik bij jou terugkomen en dan zal Sara, je vrouw, een zoon hebben. Op een dag kwamen drie onbekende mannen op bezoek.
VORMING MANAGEMENTTEAM. Inhoud vorming managementteam 1. Hoe kan een mantelzorgvriendelijke organisatie er uit zien? 2. Naar een mantelzorgvriendelijk.
ONTWIKKELEN VAN EEN MANTELZORGVRIENDELIJKE VISIE
Welkom in de samenkomst. Handelingen 3 Handelingen 3 1. Op een middag, omstreeks drie uur, het Joodse gebedsuur, gingen Petrus en Johannes naar de tempel.
wanneer ging hij ze in zon. een meter droomde. de vogels vielen naar het kasteel.
Hoofdstuk 2 Grammatica zinsdelen
GETUIGENISSEN ‘MANTELZORGVRIENDELIJKE MANAGERS’. Getuigenis 1 Uit de organisatiescan die we onze medewerkers begin 2014 lieten invullen, bleek dat er.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Stage & Zakaria Oulkadi K3DA.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Kijken naar Kinderen Week 4
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Waarom Kerst? Gespreksspel
ECHT OF ONECHT Echtheidskenmerken geld 40! Papier Voelbare inkt Watermerk Inkt met kleuromslag Veiligheidsdraad Hologram Ultraviolet licht.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Welkomstwoord.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Het opleidingsgesprek
Naam en logo van uw bedrijf.  Bedrijfshistorie/bedrijfsvisie  Wie is wie  Bedrijfsbeleid  Voordelen  Prestatiebeoordelingen  Aanvullende informatie.
DE TALENTENMAP Auteurs CS Vincent van Gogh Inez Barmentloo VMBO-Assen
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Transcript van de presentatie:

Inleefdag Naam organisatie Naam leerlingen

De organisatie zelf  Algemeen (ligging, type organisatie, openingsuren, …)  Doelstellingen van de organisatie  Waarvoor kan je er zoal terecht?  Vanuit welke visie werken ze?  Doelpubliek van de organisatie?  …

De werknemers – de job  Welke beroepen?  Hoe worden beroepen ingevuld?  Hoe ziet een doorsnee dag eruit?  Inleefmoment representatief voor het beroep?  Was het beroep fysiek/psychisch zwaar?

De werknemers - Opleiding  Welk beeld had je vooraf over de job?  Komt de concrete invulling overeen met het beeld dat tijdens de opleiding werd geschetst van het beroep?  Veel voordeel gehad bij studie voor het uitoefenen van het beroep?  …

Reflectie  Wat waren je verwachtingen voor je naar die organisatie vertrok  Kwamen je verwachtingen overeen met de realiteit? (Waarom wel/niet)  Welke info kreeg je/wie gaf de info  Heb je iets mogen doen?  Kwamen er voor jou belangrijke waarden naar voor?

Reflectie  Zou je zelf voor die organisatie kunnen werken? Waarom wel/niet  Was er een ‘speciaal’ moment of iets wat een klik gaf?  Wat is je globale beoordeling van de dag?  Zwakke of sterke momenten, geef eventueel alternatieven.