Onderwijsdag RU 20071 Academisch ideaal vs. Netgeneratie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Generatie Einstein Inez Groen
Advertisements

SilentRoads symposium 22 mei Geluidmonitoring in de praktijk Ton Dassen Milieu-en Natuurplanbureau.
Het seminarie Waar ik aan denk? Jezus zei: Als je bidt, wees dan niet als de hypocrieten, die opstaan in de kerk en op de hoek van de straat, zodat iedereen.
The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Klanteninformatie Uitgebreide en degelijke informatie over Klanten en Leveranciers vormt voor elk zichzelf respecterend boekhoudpakket de hoeksteen van.
Visie, missie en kernwaarden
SilentRoads symposium 22 mei Leeftijdseffecten en kwaliteit van de leefomgeving Jan Hooghwerff.
A/AN Review. HOW DOES IT WORK? Op elke dia krijg je zometeen een vraag te zien. Vervolgens staan daaronder twee of drie antwoordmogelijkheden. Deze antwoordmogelijkheden.
Over en verandering in de bouw
Gebruiksvriendelijkheid Alles in Count-e is er op gericht u zo handig en zo vlug mogelijk te laten werken. Daarbij houden we er rekening mee dat uw werkvoorkeuren.
Gewoon even lezen Inclusief de Nederlandse vertaling.
BEKERING IN EEN POSTMODERNE CONTEXT EZA RAADSVERGADERING 10 OKTOBER 2011 MIRANDA KLAVER I once was lost?
Een aankoop boeken Vanuit het modulescherm, tab ‘Boekhouden’, gaat u naar het gewenste aankopendagboek. Link \ Manage © / 14.
donderdag 17 juli 2014 Thursday, 17 July 2014 Those who smoke, will die !!!! Those who don’t smoke……….. RIGHT !! Zij die roken, zullen sterven !!!! Zij.
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
zaterdag 19 juli 2014 Saturday, 19 July 2014 I see what you don’t see I come from another galaxy My earthal life was not the intention I was meant.
Everything you need to know for your test in the test week!
DB Inleiding Databases Geert-Jan Houben.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 City Bible Music 1/10 BELIEVE (Donna Lasit) I say on sunday how much I want revival Op.
User Centred Development
Help, ik heb hulp nodig!. Help, ik heb hulp nodig!
Potmarge onderzoek november 2007
'Employer Branding vanuit HR perspectief' e-recruitment seminar 29 november 2007 Henri Verlinden.
Banalisering van technologie "I [will] argue that it is when technologies such as the telephone and the computer cease to be sublime icons of mythology.
Grammar 4.2 Will, shall & to be going to
Tonny.
International Primary Curriculum
Sociale Media – Best Belangrijk Daniel
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Psychology of Courage Frustratie Tolerantie
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Kom hoger #1. Jozua Terwijl zij nu voor Israel vluchtten en zij juist op de helling van Bet- choron waren, wierp de HERE uit de hemel grote stenen.
Monday, 30 March 2015 maandag 30 maart 2015 Leonard Cohen is still on stage This must be a miracle at his age I’m sure that you like this song Enjoy.
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Test Tender module Stap 1 Klik op het gewenste object.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Deltion College Engels A1 Lezen/ Schrijven [Edu/001] thema: you’ve got mail can-do : kan korte, eenvoudige berichten begrijpen/ kan een korte mededeling.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Keuzevrijheid: lust of last?
De digitale samenleving KIMBERLY DERUYCK. Het internet  Niet meer weg te denken  Beïnvloedt  cultuur, denken, kijken  Iedereen  Huidige generatie.
& 23 maart bijzonder lectoraat revalidatie b eter snappen, meten en beinvloeden van sociaal en maatschappelijk participeren onderzoek.
02_05_2009 mama dank je voor wie ik ben dank je voor alle dingen die ik niet ben vergeef me voor de onuitgesproken woorden en voor de keren.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Cursus Bijbelverklarende Prediking Zaterdag 8 oktober 2016
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Salt & Light Zout & Licht
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Muziek - Ricky King - Medley
Verlangen naar God Longing for God
Thinking like an economist
Amsterdam September 2017, Mirjam van Emden
ACTmodel van psychopathologie
English 23 April 2018.
DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT
Safe Guarding and Child Protection
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Matthew 16 “But who do you say that I am?”  Simon Peter replied, “You are the Christ, the Son of the living God.”  And Jesus answered him, “Blessed are.
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Onderwijsdag RU Academisch ideaal vs. Netgeneratie

Onderwijsdag RU Academisch ideaal kritisch denken algemene ontwikkeling creatief denken analytisch denken communicatieve vaardigheden zelfstandigheid nieuwsgierigheid / leergierigheid reflectievermogen persoonlijke ontplooiing maatschappelijk verantwoordelijkheidsbesef

Onderwijsdag RU Netgeneratie = Generatie Einstein / Digital natives

Onderwijsdag RU Generatie Einstein / Digital natives Zo zijn zij opgegroeid… in de jaren ‘90 in tijden van welvaart in een positieve tijd in de 24/7 economie in de informatiemaatschappij in de multiculturele samenleving in een beeldcultuur in groeiende onveiligheid zelfstandig

Onderwijsdag RU Generatie Einstein / Digital natives Welvaartmaakbaarheid zelfontplooiing keus genoeg kwaliteit Politiekbetrokken geen ideologie normen en waarden Sociaalhypersociaal netwerken identiteit eigen mening

Onderwijsdag RU Generatie Einstein / Digital natives Zo leren zij… lateraal er is geen waarheid docent is geen autoriteit in de praktijk in beelden breed, maar oppervlakkig al multi-taskend

Onderwijsdag RU Academisch ideaal kritisch denken algemene ontwikkeling creatief denken analytisch denken communicatieve vaardigheden zelfstandigheid nieuwsgierigheid / leergierigheid reflectievermogen persoonlijke ontplooiing maatschappelijk verantwoordelijkheidsbesef

Onderwijsdag RU Bent u een digital immigrant? Een simpele test: Leest u eerst de handleiding van een programma of apparaat? Print u uw wel eens uit? Print u een document als u het wilt redigeren of lezen? Vraagt u mensen even te komen kijken als u een interessante website weet Belt u wel een iemand met de vraag: heb je mijn mailtje ontvangen?

Onderwijsdag RU Nicolas Negroponte Being Digital (1995) ‘A refrigerator with a child’s drawing stuck to it is as American as apple-pie. We encourage our children to be expressive and make things. Then, suddenly, when they reach the age of six or seven, we switch gears, leaving them with the impression that art class is as extracurricular as baseball and not nearly as important as, say, English or math. For the next twenty years we force-feed their left brain like a Strasbourg goose, letting the right shrivel into a pea.’