van ICT-tool naar ICT-leerlijn
: invoering leergebied overschrijdende eindtermen : ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’ : VVKBaO voert leerplan media in : verankering in ICT-leerlijn voor onze scholen?
overzicht overzicht details details
STRENGTHS: meten is weten ‘staat mooi voor doorlichting’ WEAKNESSES: niet iedereen vult in: output niet valabel geeft geen voeding aan leerkrachten geeft geen support aan leerkrachten grote hoeveelheid in aanbod kwaliteit van het aanbod OPPORTUNITIES: SWOT-analyse mogelijk bijsturen waar nodig THREATS: leerkrachten blijven steken in wat ze doen turven volstaat niet als ICT-doel
nood aan een volgende stap met aandacht voor: horizontale en verticale doorstroming/overzicht itemgebonden support verzamelen nieuwe leerkrachten zijn mee in een verhaal dat al even loopt op de school gewaarborgd minimumaanbod en uitbreiding bos door de bomen zien Invoeren digitale leerlijn ICT?
STRENGTHS: meten is weten ‘staat mooi voor doorlichting’ duidelijk voor iedereen we leggen de lat even hoog niet meer leerkrachtafhankelijk verantwoordelijkheid ‘mijn ICT-leerlijn’ bij leerkracht geeft support aan leerkrachten geeft voeding aan leerkrachten (via facultatief aanbod) waakt over kwaliteit WEAKNESSES: niet iedereen vult in: output niet valabel geeft geen voeding aan leerkrachten geeft geen support aan leerkrachten grote hoeveelheid in aanbod kwaliteit van het aanbod OPPORTUNITIES: bijsturen waar nodig: ‘professionalisering’ (dixit doorlichting) THREATS: leerkrachten blijven steken in wat ze doen turven volstaat niet als ICT-doel
ondanks puntjes bij weakness toch blijven aanbieden aan leerkrachten die willen want… inspanningsverplichting kunnen aantonen aan ? hulpmiddel voor directies om ICT & MEDIA concreet om te volgen (of om t werken aan professionalisering leerkrachten?) zinvol? model model
zinvol? wie doet mee? wat nemen we op? welk hiaten zien we? en dan is er nog evaluatie… En dan nemen we de metro? Wat met professionalisering?