Van ICT-tool naar ICT-leerlijn.  2007-2008: invoering leergebied overschrijdende eindtermen  2010-2011: ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
21 mei – ontmoetingsdag - sessie 2a - 13 uur tot uur - lokaal A (aula)
Advertisements

Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Met dyslexie naar het ASO? Yes you can!
Zichtbaarheidsactie Sint-Pieter Zevendonk
Een samenwerking tussen
Ict - beleidsplan
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Kostenbeheersing leerlingenvervoer case Gemert-Bakel
Succesvol in onderwijs met ICT
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Digibord en tablet: de perfecte combinatie
Mediaopvoeding.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
Into the jungle Zaterdag 18 mei 2013 Gallerie Café CHV-Noordkade Veghel 19:30 – 00:30.
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
Taal en rekenen in beweging!
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
Ouderavond Radboud Universiteit Nijmegen, 25 april 2013
Social Media Audit.
Netwerk organisatiebeheersing Krachtlijnen auditstrategie
Evaluatie van een proces
Brussel 16 december Hoe ver is ‘de lat voor talen’ opgeschoven?
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
Stefaan De Ruyck. POSITiONERING Historisch overzicht vanaf ’98, fusie BMCie/KNS tot op heden.
W AT ALS …. S EKSUELE EN RELATIONELE ONTWIKKELING Groep 10 Gedrags-en maatschappijwetenschappen Isabelle Rots.
Bestuurlijke afspraken rijk -gemeenten
Taalbeleid – Mater Dei Lagere school
Samenwerken rond een complexe probleemsituatie kijkend naar ervaringen met VM2 in 20 minuten … Dag van de Beroepskolom 7 oktober 2011 Ed Weijers, senior.
Traject 2009 – 2012 SCHOOLNIVEAU
bouwstenen voor ict in het onderwijs
Leren in een ICT - context Aalst 06 juni 2011 – Massemen 07 juni 2011.
ICT-competentieprofiel lerarenopleiders
Doelstellingen formuleren
Welkom! Janine van Zoest Opleidingsadviseur Landsteiner Instituut
Werkconferentie Passend Onderwijs 30 maart 2009 Bijeenkomst voor algemeen directeuren van : PO: WSNS Hoorn-1, WSNS Hoorn-2, WSNS De Streek VO: SWV VO-SVO.
Ieder kind de best passende ontwikkeling 8 februari 2011 Henk Keesenberg
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
5 scholen steken hun nek uit!
Organisatieontwikkeling NPO (1)
EMEG Presentatie. Zeer komische serie over een onzeker puberend meisje genaamd AWKWARD.
Stelling 1 “Ondanks dat alle ingrediënten aanwezig zijn in Zuid-Nederland, komt er onvoldoende nieuwe toegevoegde waarde uit de chemie en foodprocessing.
Pass’t Montessorionderwijs ?
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Solliciteren Keuze van de personeelsadvertentie
naar een volledig model
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
3voor12.nl.
Spreekt iedereen al digitaal? gebruikersdag 16 april 2014.
Detailhandelsmarketing
Return to Sender.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
WELKOM.
Evaluatie verbetertraject
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Deltion Prokkelt in samenwerking met: Frion, zorginstelling JP van de Bent en Philadelphia, ODDC de Niloka en Onderwijscentrum de Twijn Een kort overzicht.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Natural mineral water.
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Leerlijn programmeren in het basisonderwijs
TRAJECTMATIG INVOEREN VAN FUNCTIEBESCHRIJVINGEN VIA EEN STAPPENPLAN. Werkgroep ONDERSTEUNING SCHOLENGEMEENSCHAPPEN.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
ICC Module Portfolio Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
Campus Sociale School Heverlee
het katholiek basisonderwijs
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

van ICT-tool naar ICT-leerlijn

 : invoering leergebied overschrijdende eindtermen  : ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’  : VVKBaO voert leerplan media in  : verankering in ICT-leerlijn voor onze scholen?

 overzicht overzicht  details details

STRENGTHS:  meten is weten  ‘staat mooi voor doorlichting’ WEAKNESSES:  niet iedereen vult in: output niet valabel  geeft geen voeding aan leerkrachten  geeft geen support aan leerkrachten  grote hoeveelheid in aanbod  kwaliteit van het aanbod OPPORTUNITIES:  SWOT-analyse mogelijk  bijsturen waar nodig THREATS:  leerkrachten blijven steken in wat ze doen  turven volstaat niet als ICT-doel

 nood aan een volgende stap met aandacht voor:  horizontale en verticale doorstroming/overzicht  itemgebonden support verzamelen  nieuwe leerkrachten zijn mee in een verhaal dat al even loopt op de school  gewaarborgd minimumaanbod en uitbreiding  bos door de bomen zien Invoeren digitale leerlijn ICT?

STRENGTHS:  meten is weten  ‘staat mooi voor doorlichting’  duidelijk voor iedereen  we leggen de lat even hoog  niet meer leerkrachtafhankelijk  verantwoordelijkheid ‘mijn ICT-leerlijn’ bij leerkracht  geeft support aan leerkrachten  geeft voeding aan leerkrachten (via facultatief aanbod)  waakt over kwaliteit WEAKNESSES:  niet iedereen vult in: output niet valabel  geeft geen voeding aan leerkrachten  geeft geen support aan leerkrachten  grote hoeveelheid in aanbod  kwaliteit van het aanbod OPPORTUNITIES:  bijsturen waar nodig: ‘professionalisering’ (dixit doorlichting) THREATS:  leerkrachten blijven steken in wat ze doen  turven volstaat niet als ICT-doel

 ondanks puntjes bij weakness  toch blijven aanbieden aan leerkrachten die willen want…  inspanningsverplichting kunnen aantonen aan ?  hulpmiddel voor directies om ICT & MEDIA concreet om te volgen (of om t werken aan professionalisering leerkrachten?)  zinvol?  model model

 zinvol?  wie doet mee?  wat nemen we op?  welk hiaten zien we?  en dan is er nog evaluatie… En dan nemen we de metro? Wat met professionalisering?