E-portfolio ReKi 2 e Lic: 5 maanden stage Vanaf volgend academiejaar 1 e MA: 6 maanden stage –80-tal studenten –50 stageleiders (UZ) –8 stagetitularissen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KINDEREN EVALUEREN ZELF GON-BEGELEIDING BEGELEIDING DOVE EN SLECHTHORENDE KINDEREN Jan De Vos ( ) – Onderwijskundig Ontwerpen – Academiejaar
Advertisements

Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
De opstart van een succesvol verzuimbeleid
De nieuwe WW Veranderingen in 2006 Versie 4.0. De nieuwe WW Veranderingen in 2006 Versie 4.0.
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
Waarderen van leren Eric Halsberghe
Studeren met een functiebeperking op Universiteit Antwerpen
Toledo en de resultaten van het onderzoek door IBM Wim Machiels.
Onderwijsondersteuning in de praktijk – studenten SBIB en HUB Personeelsdag 7 februari 2014.
Studiedag: vernieuwing, ook in onderwijs vreemde talen via ICT Vrijdag 19 maart 2010.
Portfoliosysteem bij Wiskunde P. Wilders Faculteit Electrotechniek, Wiskunde en Informatica.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Lunchcauserie Netwerk Klachtenmanagement 24 oktober 2011 Klachtenbehandeling per beleidsdomein. Kan dat? Hoe?
Samenwerkend schrijven in een virtuele werkplaats
Transparantie bij evaluatie van stages Ann Deketelaere Dienst Onderwijs Faculteit Geneeskunde 19 november 2009 Studiedag Associatie: waarderen van leren.
Studenten als katalysator van elkaars leerproces Pilootstudies met studentgemedieerd leren in de bacheloropleidingen Wetenschappen.
Voorbeeld 1 Faculteit Geneeskunde. 1.Aanleiding: vaardigheidsonderwijs  Theoretische duiding en demonstratie in grote groep (n= 80)  Zelfstandig voorbereiding.
OOF-project Peer assisted learning
Rijksregister Proefproject TCP/IP Proefproject bestemd voor de ontwikkeling van de toegangen tot het Rijksregister door middel van het protocol TCP/IP.
Codering Medische Gegevens (MG-MZG)
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
Databank Hoger Onderwijs: Technische architectuur 23 november 2007.
Nieuw datamodel volwassenenonderwijs. Afdeling Volwassenenonderwijs2 Efficiëntere administratie volwassenenonderwijs Aansluiting volwassenenonderwijs.
Netwerk organisatiebeheersing Krachtlijnen auditstrategie
Metawerken en stagebegeleiding in het buitenland: grensoverschrijdend leren van en met elkaar Stijn Dhert Thu Dang Kim.
M.Kirsch A.M. Van den Dries Y. Beernaert Erasmus – infodag 19 februari 2009.
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Welkom. Teamleider HAVO / VWO Even voorstellen: De heer C. Bentlage.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
STAGE Voorlichting april 2013 Instituut CMI - Opleiding CMD.
Master Sociaal werk en sociaal beleid Infosessie schakeljaar 24 september 2007.
Doorstroomtraject art. 60
Stamgroepavond 2008 Jenaplan en portfolio.
Algemene bepalingen Team Implantaten.
Werken in K.U.Loket Syllabi. 1 ZoekmogelijkhedenVolledige lijst opvragen is ook mogelijk, maar kan lang duren Start in K.U.Loket de toepassing “mijn syllabi”
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Welkom S.G. De Triade Leerjaar 1.
UvA-Q = [ DIF & SEF & DEF ] Wat?! En waarom?!
Info- & discussiesessie m.b.t. het BUE-project 2004 over werkjaar 2003
Feedback Wat Soorten Door wie
Van leeftijdsbewust naar duurzaam personeelsbeleid casus Kind en Gezin 12 december 2007.
REISBEURZEN 2007 studenten reizen naar het Zuiden VLIR-UOS / K.U.Leuven.
Nieuwe uitdagingen voor de opleiding tot arts Studiedag stageleiders/stagiairs 26 mei 04.
ONDERWIJS AAN (POTENTIEEL) BEST PRESTERENDE LEERLINGEN
Bachelor Medische Hulpverlening
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
Stages Vanaf Klinische stage 1 e master Wanneer mag een student starten met de stage Planning (stage versus les)
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Studieloopbaanbegeleiding. Rollen Examinator BPV begeleider Studieloopbaanbegeleider Vakspecialist Beoordelaar Begeleider integrale opdachten.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
ECTS fiches Aanleiding WIE: Alle instellingen op Associatieniveau WAT: Vernieuwde structuur ECTS fiches  Vernieuwde KU Loket toepassing 
Programma(hervorming) Prof. dr. Jan Masschelein Prof. dr. Filip Dochy 15/02/20111.
Resultaten studietijdmeting schakelprogramma komische wetenschappen 1 e semester academiejaar
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Stuurgroep GWW 9 maart 2017 verslag.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Focusgroepen Vlaanderenbreed Stageregistratiesysteem
Coördinatoren VZ 13 januari 2017 Verslag.
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Transcript van de presentatie:

E-portfolio ReKi 2 e Lic: 5 maanden stage Vanaf volgend academiejaar 1 e MA: 6 maanden stage –80-tal studenten –50 stageleiders (UZ) –8 stagetitularissen (FABER) –1 stagecoördinator

Problemen met de Stage Revalidatiewet. en Kinesitherapie –Hoge klinische werkdruk studenten –Gebrek aan supervisie –Beperkte facultaire input → Stageleerplatform (OI-project) website met stageplanning E-Portfolio: 2e Lic studenten, bijhouden stageopdrachten → Alle actoren dichter bij elkaar brengen, studenten zelfstandiger met leerproces bezig

Proefproject academiejaar studenten 1e Lic testen Toledo + –Doorsturen documenten –Aanmaken portfolio,... Reacties: –Vooral positief (open voor vernieuwing) –Liefst vaste structuur voor portfolio –Duidelijke infosessies

Academiejaar studenten –Infosessie met handleiding en opdrachten –E-portfolio opengesteld aan 2 personen Inhoud E-portfolio: –Welkomstpagina –5 stagemaanden: Persoonlijke leerdoelen + zelfreflectie StageplaatsevaluatiePatiëntenverslagStagetraject –Extra leeractiviteiten

Tweede semester: –Stageleiders en –titularissen mee betrokken –Persoonlijke uitleg –Nog niet officieel bevraagd

Evaluatie vragenlijst studenten April 2007 (50 studenten) –Reeds 4 stagemaanden afgerond –Technisch, inhoudelijk, leerproces Resultaten: –Gebruiksvriendelijkheid: goed tot matig –Specifieke technische problemen: zelden tot nooit –Mogelijkheid tot opvolging en feedback wordt als positief omschreven –Gemiddelde tijdsbesteding 50 uur

Ik vind het werken met een portfolio zinvol.

Ik verkies een elektronische portfolio boven een papieren versie.

Opmerkingen van studenten Zorg voor goede duidelijk gestructureerde uitleg en handleiding Regelmatiger opvolging en feedback nodig (stageopdrachten) Alle studenten zelfde E-portfolio Andere bemerkingen Stageleiders en –titularissen meer twijfelachtig (werkdruk?) Zij hebben meer ondersteuning nodig dan studenten (computerkennis) => Persoonlijke uitleg veelal noodzakelijk

Structuur academiejaar Infosessies (10-tal studenten) Vaste structuur E-portfolio (template): student dient enkel invulling geven Begin elke stagemaand: openstellen E-portfolio aan stageleider en stagetitularis Maandelijkse feedback geven Eindbeoordeling op basis van evolutie van de stagedocumenten (niet op technische aspecten E- portfolio)