Webquest, een kwestie van gebruiken?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Hoe beleef je toetsen? HANovatie Themadag 6 november 2009 Saskia Weijzen.
Verder met de persoonlijke aanpak
Femke Geijsel, Monique Volman, Wouter Schenke VO-congres 2014
Differentiëren naar leerwegen
Samenwerken met OPK Hubert Krekels. Vraagsturing ideaal • GKC programma • Formuleert doelstelling kennisontsluiting /circulatie • Vertaling naar praktische.
geen doorstroom, zonder doorstroom en uitstroom geen I-Interim Rijk!
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
Hogere denkvaardigheden
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
PlattelandsCafé 15 mei Welkom door Teunis Jacob Slob.
Bestuurlijke relevantie
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Logical Framework Approach
Wiskunde in Technologie
Belangrijke onderzoeksgegevens uit het DUO-onderzoek van VNCI/RGC Jan Apotheker and Gerard van Koten Stuurgroep Nieuwe Scheikunde RGC;17.
Autisme en ICT Henric Bezemer – FPO Rijnmond
1 1 Skills Netherlands MBO Vakwedstrijden – onderwijs en LoB 16 april 2010.
Groen proeven Ervaringen van AOC Friesland VMBO Groen Leeuwarden
kennisdelen voor rekencoördinatoren
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
NME: kiezen, leren, meedoen
Bedenkingen vanuit het hogeronderwijsbeleid. VN-verdrag inzake de rechten van personen met een handicap artikel 24 van het VN-verdrag erkent het recht.
Workshop: actieplan netwerking Netwerk je sterk Nicolas De Baere (BBL)
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Efficiënt organiseren van competentiegericht beoordelen Workshop 4 Het Groene Leertraject Karin Elferink
Docent Ontwikkelteam Nederlands
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Training “Doe-het-zelf” Programma “Samen duurzaam inzetbaar” Welkom
Naam overlegorgaan Preventief Jeugdbeleid: Samen ontwikkelen en uitvoeren Workshop Kennis voor de Stad 6 november 2009.
Omgaan met het gebruik van historische bronnen
moderniseren van het curriculum.
Werk maken van een groene economie! Hoe de AOC’s groen ondernemen! Samen werken aan sterk groen onderwijs! 12 november 2014 Sophie van Kasteren, Citaverde.
Ondernemendheid in het vmbo
Hands On: leren binnen handbereik
Meer dan de som der delen De verankering van duurzaamheid in de gehele schoolorganisatie 14 november 2014.
De kubus van CSPE succesfactoren!
HCA ACTIEdag programma 10:30: Opening: Gerard van Harten 10:45: Inleiding: HCA Chemie 11:00:Koffie/Thee 11:15-12:45: CiV-CoE-iLab-COCI sessies: A: Procestechnologie,
Beoordelen leermiddelen
Rubrics? O Waarom voor deze workshop gekozen? O Waar ben je nieuwsgierig naar?
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Tatiana Constandse John Ouderling.
Met de Kennisbasis in zee!
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Praktijkervaring en reflectie
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Informatieavond vakkenpakketten Welkom In gesprek met de leerling Weet je al wat je na het VMBO wil gaan doen? Wat spreekt je hierin aan? Wat zijn je.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Groen Kennisnet : kennis voor onderwijs 11 mei 2016 Directies land- en tuinbouwscholen, Oudenaarde Rob van Genderen, Wageningen UR Library, Hoofdredacteur.
Ontwerpen van 3D lesmateriaal voor biologie Ecent conferentie 20 mei 2015 Dirk Jan Boerwinkel Freudenthal Instituut voor Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
4C your way CONFERENTIE 16 Dec. 2008, Wageningen Competenties waarderen en perspectieven om door te leren Welkom.
Thema Roos van Leary in de klas
Venray. Techniek als substantieel onderdeel leergebieden basisschool In de toekomst meer carrieres binnen de techniek.
Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen.
Hans van der Rijst – steunpunt BEST
De buitenruimte als centrum voor ontmoeting.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
AndréKuipers Ben Feringa Steve Jobs Excellentie programma
Van 2.450= voor 1.995,== DISC Duurzame Inzetbaarheid Scan
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Waarde(n)vol werk in uitvoering
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Wikiwijs saMBO Conferentie 18 & 19 januari.
“Omgeving in beweging”
Inspelen op Innovaties
Programma Introductie van jezelf Samen voor een nieuw curriculum
Transcript van de presentatie:

Webquest, een kwestie van gebruiken? Jan van der Wiele, Wellantcollege Houten Derk-Jan Stobbelaar, WUR Brecht Caspers, WUR

Inhoud workshop Ontstaan groene dossiers en webquest Werken met dossiers en webquest Terugkoppeling bruikbaarheid Tips ?

Onderwijsvernieuwingsprogramma (OVP) Plant Dier Natuur &Leefomgeving Voedsel & Consument

Doel: structureel borgen van het proces van kenniscirculatie Ontwikkelen van een breed gedragen aanpak voor kenniscirculatie in de toekomst met de centra en andere partijen inclusief evaluatie van de huidige aanpak Creëren van de organisatorische randvoorwaarden voor duurzame borging kennis en kenniscirculatie

Strategie: Kennis-Kunde-Klas Eén integraal programma Focus op Plant, Dier, Voedsel & Consument en Natuur & Leefomgeving Betekenisvol voor leerling en student, daarom focus op de docent Focus op ontwikkeling van de rol van docent als kennisverspreider: kennisverspreiding onderdeel van cultuur Organisatie van concrete kennisuitwisselings-activiteiten als middel om de gewenste verbindingen te creëren en de kennisverspreiding in de instellingen aan te jagen

Strategie: Kennis-Kunde-Klas Inzet van instrumenten als WURKS,BOGO en TKI middelen om kennisdoorstroom vanuit het wetenschappelijke veld te realiseren Organiseren van een bestuurlijk proces om haalbare én effectieve organisatorische aanpassingen te realiseren Het OVP is tijdelijk en faciliterend van aard

Samenwerking: GKN en OC Samenwerking op het gebied van: Portal en nieuwsbrieven communicatie ontsluiten materialen en content via dossiers Kennisdagen en masterclasses Specifieke dossiers Ontwikkeling leermiddelen Doorkoppeling uit CIV/COE BOGO/WURKS

Aanspreekpunten Jan-willem Donkers (Inholland) – Plant Gerry Kouwenhoven (Inholland) – Voedsel & Consument Jeroen Nolles (CAH) – Dier Derk Stobbelaar (VHL) – Natuur & Leefomgeving

Welke dossiers zijn ontwikkeld? http://www.groenkennisnet.nl/leefomgeving/Pages/dossiers.aspx

Wat is een webquest? Verwerkingsvragen en opdrachten van een dossier Gemaakt als Wiki Gepubliceerd en openbaar

Opdracht Open het dossier “de groene stad” Open link Webquest Lees en maak enkele opdrachten (30 minuten max)

Geef je mening over de webquest op een Post-it De WQ is voor VMBO-MBO niveau 2,3,4? De opzet met taken en werkwijze is helder? Voldoende balans tussen doen en denken? Moet er een toets aan verbonden worden? Wat heb je (nog meer) nodig om dit te gaan gebruiken?

Kijk voor meer webquests eens op http://webquest.agriholland.nl/ NOG TIPS? Kijk voor meer webquests eens op http://webquest.agriholland.nl/