Vragen subsets OM2. Vragen subsets (1)  Hoe verhoudt de opmerking van BSN over niet te snel starten met een ALP-voorstel zich tot de opmerking van de.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitbesteden van ICT diensten? Bezint eer U begint!
Advertisements

Nieuw Elan met een Inspirerend Toekomstbeeld
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Door goede gesprekken groeien
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Meest innovatieve HO-instelling 2009 Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Human Resource Management
Langer zelfstandig thuis VIB bijeenkomst 28 november 2011
Titel presentatie Vragen subsets OM1 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003.
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Netwerk Organisatiebeheersing 30 september 2010 Een matuur HRM-beleid.
WWB proces + Inbedding in Risicomanagement ISO 31000
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Leidinggeven en coachen
Vooraf Voorkom het moeilijke door het gemakkelijke te doen’. Lao Tse
Gebaren als didactisch middel Gebaren kunnen een bijdrage leveren aan het klassenmanagement, aan het zichtbaar maken van kennis en bij het woordeloos communiceren.
A B Positioneren betekent vaststellen van de huidige positie (A) en de gewenste positie (B) van een organisatie. De keuze voor de gewenste positie B is.
Werkoverleg en Medezeggenschap
Hoe brei een team?.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Verkenning Strategische personeelsplanning voor [uw organisatie]
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Project Proceshuis Road show
Titel presentatie Vragen subsets OM1 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003.
80% van wat we leren… Collega’s Samenwerking Gesprekken Werkgroepen
Vragen subsets OM3. Vragen subsets (1) Benchmarking:  Kan benchmarking leiden tot copy-paste strategieën (waar blijft innovativiteit)?  Om te komen.
Vragen subsets OM3. Vragen subsets (1)  Hoe bepaal je wat de ‘best practice’ is van processen of gebieden die je wilt benchmarken? –Er zijn een aantal.
Titel presentatie Vragen subsets OM2 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003.
Maturity Scan HAN en nu verder! Presentatie Maturity Scan HAN
Hoofdstuk 5 Vijfkaart hoog, eerste verkenning 1e9 NdF-h1 NdF-h5 1 1.
Masterclass Duurzame inzetbaarheid & Mobiliteit. Werkgroep DI waarin management, staf en ARBO waar verbinding van de organisatie op het gebied van DI.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
WHTSNXT? PROCESGERICHT, ACTUEEL EN LEERLINGGESTUURD FANTASTIC VOYAGE.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Maak je persoonlijke veranderverhaal
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
WELKOM Niveau 2 van smal naar breed ……………………………… Albert Jan Hoeve.
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Innovatie in Juridische Dienstverlening Jelle van Veenen.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
VOV integratiehulp Over de mate van integratie van de verwerving van onderzoekend vermogen in het curriculum Leerwerkgroep Versterken Onderzoekend Vermogen,
Thema Roos van Leary in de klas
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
Werkdruk en de mr Annemieke Schoemaker Trainer/adviseur.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
1.
Begeleiding bij Werkplekleren
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Mogen. Willen. Kunnen. Durven. Doen
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Inerpreteren van een jaarversalg
E-learning, E-health & Domotica
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Innovatie in Juridische Dienstverlening
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Vragen subsets OM2

Vragen subsets (1)  Hoe verhoudt de opmerking van BSN over niet te snel starten met een ALP-voorstel zich tot de opmerking van de docent om snel te komen met een voorstel? –Niet. De reden dat ik om snelheid vraag, heeft de maken met de mogelijkheid die ik studenten wil bieden inhoudelijk met me over de Alp te praten.  Is er een hulpmiddel om tot de juiste methoden en technieken binnen je ALP of een ander probleem binnen je organisatie te komen? –Er is niet een beste weg. –Wel is het raadzaam je goed te oriënteren op de voorhanden problematiek. Hierna het internet te verkennen en enige artikelen rondom het onderwerp tot je te nemen. De artikelen geven veelal een overzicht van methoden en technieken welke je vervolgens kunt verkennen. –Let op: de meeste instrumenten zijn prima. Het gaat erom te kiezen voor een instrument dat zowel bij de organisatie (ervaring, geschiedenis, visie, kleur, leiderschapsstijl, etc.) als bij de onderzoeker (positie, kennis, etc.) past.

Vragen subsets (2)  Het leggen van een verbinding tussen de theorie (QFD-model) en dienstverlenende/non profit organisaties/instellingen –QFD en dienstverlening/non-profit wijkt niet af van QFD in relatie tot bijvoorbeeld profit/productie. Het gaat erom dat je de feitelijk productie (dienstaflevering) goed laat afstemmen met de andere processen (voorbereiding, acquisitie, nazorg, facturering, etc.).  Huiswerk- en/of subsetvragen mogen scherper gesteld worden om onduidelijkheden te voorkomen. Wellicht als suggestie ter verduidelijking van de vragen een voorbeeld geven. –Dank! Moeten we wat mee doen. –We willen echter ook de discussie in de hand blijven werken.

Vragen subsets (3)  Bespreking vraag 12 –Graag vraag specifiek toelichten.  Hoe positioneer je hoofdstuk 2 binnen OM, is dit geen onderdeel van strategisch management? –Graag verwijs ik naar de inleiding tijdens OM1. We onderscheiden geen hokjes maar perspectieven!  Liggen de kansen voor een organisatie m.n. in de strategische onzekerheden (blz. 189 management van processen fig. 3.30)? –Graag vraag specifiek toelichten (kansen liggen overal).  Is elke organisatie ‘Kaizen proof’ als elke manager 50% van zijn tijd aan Kaizen besteeds? –Tot op zekere hoogt: ja. –Echter: Kaizen concentreert zich op verbetermanagement. Het is daarmee een ontwikkelingsinstrument en niet een instrumenten voor ontwerpen (innovatie). Om de zoveel tijd houdt een leercyclus op en zul je tot herontwerp moeten komen.

Stellingen Het werken met een Poeh-instelling, maakt processen overbodig. Door de uniformiteit/kaders/functiebeschrijvingen is er geen ruimte voor een Poeh- instelling. Resultaatsgerichte organisaties zijn succesvoller dan procesgerichte organisaties! Bij een organisatie van minder dan 10 medewerkers zijn geen processen nodig! Bij borging gaat het mis bij processen binnen organisaties! Geen creativiteit bij veel processen! De strategie bepaald of procesvernieuwing succesvol danwel zinvol is! Als DSB Kaizen had toegepast waren ze nooit omgevallen! Om te kunnen blijven innoveren, is het wisselen van werkgever na zeven jaar gewenst! Bewust en kritisch omgaan met processen vraagt creativiteit van de werknemers en levert voordurend optimalisatie van werkmethodieken!