Programma vandaag Even voorstellen E-book Online Reputatiemanagement (ORM) Diverse casussen en discussie over ORM
Even voorstellen Gé Bouma 20 jaar als directiesecretaresse gewerkt In deeltijd hbo Communicatie gedaan op Windesheim Afgestudeerd in juni 2009 Eigen bedrijf Bouma Webteksten sinds sept Core business: Schrijven van webteksten Advies bij social media teksten Internetmonitoring
Het proces 1. Leergang Euroforum 2. Onderzoeksopzet 3. Desk research interviews 5. Symposia bezocht 6. Leergang omgebouwd tot e-book 7. Thumbnails en ePub laten vormgeven 8. Verkoopkanaal gezocht 9. PR gemaakt (FB, Twitter, website, locale krant)
Vraag: Waar bestaat Online Reputatiemanagement uit?
Social media analyse 1.Monitoren en begrijpen 2.Participeren in online discussies 3.Integratie in de bedrijfsvoering 4.Evalueren en bijsturen
Stellingen Reageer altijd, ook bij een ordinaire scheldpartij Haal een discussie z.s.m. uit de publieke sfeer Stop de discussie door aan te geven dat je het probleem gaat oplosssen Als iets is opgelost, hoef je dat niet nóg eens online te noemen
1. Monitoren en begrijpen
2. Participeren in online discussies
Moet Carglass reageren?
Hoe had Carpet Right kunnen reageren?
o
8
Reactie Aegon?
Reactie Aegon Webcareteam opgericht om 1 ste lijns vragen direct te beantwoorden Zodra onderwerpen issues dreigen te worden, krijgen de woordvoerders automatisch een sms Wekelijks een open online kanaal voor gesprekken met klanten en media
Kortom…… je moet: Klantverwachtingen overtreffen
BoumaGe gebouma GBouma Bedankt voor de aandacht!