Energie voor de toekomst? Opdracht A3. Inleiding Duurzame energie?  Energie produceren op een manier die blijvend gebruikt kan worden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gemaakt door :marten cuiper
Advertisements

Inleiding Inleiding Jij werkt als journalist voor het blad KIJK, een tijdschrift voor iedereen die geïnteresseerd is in wetenschap en techniek. De gebeurtenissen.
Warme Truiendag quiz 2013.
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Inleiding gebruik van powerpoint De Apollo school
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Nul Energie Huis Workshop offerte.
Innoveren met … duurzaam ondernemen. Inleidend verhaal bij titel dia Vandaag proeverij duurzaam innoveren. Wat aan bod komt is een selectie van alle soorten.
Posteropdracht ANW: Nobelprijzen
Agenda Thuiswerk (voorafgaand aan werkcollege 2-10): -De Lego opdracht uit werkcollege 25-9 uitwerken… -Blog updates… -Deze PPT voor werkcollege 2-10.
Lesgeven en begeleiden
Aardrijkskunde.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
6.8, De Vrede van Bresk-Litovsk Eerste Wereldoorlog.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Aardrijkskunde Welkom Klas 2.
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
les 12 - tekstplan, wikispaces
Erbeterdezaak.nl Duurzame groei De “paradigm shift” door het Cradle to Cradle denken.
SCHOLEN KRIJGEN ENERGIE
KLIMAATBUFFERS Technicles NVON-congres Duurzaamheid in processen Heerlen 14 maart 2008.
Les maatschappijleer Donderdag 20 oktober 2011.
© PHL, Elfde-Liniestraat Hasselt - t | +32(0) f | +32(0) e |
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Vakdidactiek 2 – Les 10.
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
Medmec04 Engagement.
Project “Horizon Verbreden”
Project Zuid-Afrika dinsdag.
Workshop sociale media Wat is sociale media? Docenten: Albert Gelderman Hans van Hest Koos Bronts Daphne de Bruijn.
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
Les 2 Sociale Hygiëne Jan-Willem Poelma.
Presenteren en communiceren
Hoe werkt deze digitale methode? 1
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Project ww-spelling.
Professionele ontwikkeling
Les 1: Introductie Marketing
Een werkstuk schrijven
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Krachten in constructies
Semantisatieverhaal Ken jullie het filmpje van die lachende man in het openbaar vervoer, in de metro? Openbaar vervoer is vervoer dat iedereen mag gebruiken,
ENERGIEBESPARINGSPLAN
Korte inleiding + inhoudt
Transcript van de presentatie:

Energie voor de toekomst? Opdracht A3

Inleiding Duurzame energie?  Energie produceren op een manier die blijvend gebruikt kan worden

Opdracht Zoek met je groepje (4 pers.) uit hoe we in de toekomst met energie om moeten gaan Als afsluiting maak je een site waarop je laat zien wat volgens jullie de beste strategie is voor de toekomst. Het doel: overtuigen van andere mensen dat jullie oplossing de beste is voor de toekomst

Opdracht (2) Op je site behandel je de toekomst van energie voor:  Wonen  Vervoer  Industrie  Voedselproductie Je geeft duidelijke voorbeelden van hoe we met energie moeten omgaan in de toekomst

Opdracht (3) In je verhaal op je site houdt je rekening met:  Beschikbaarheid van de energiebronnen  Kosten van de energie productie  Risico's en schadelijke gevolgen van de productie  Kansen om energie te besparen of efficienter te gebruiken

Bronnen Je mag geen bronnen letterlijk overschrijven Denk bij bronnen aan:  Boek (pulsar)  Boeken over energie  Internetsites als:

De site De site is een wiki website (zoals wikipedia)  Je gebruikersnaam en wachtwoord krijg je van mij De site werkt ongeveer zo als een blog of krabbel schrijven op hyves Je kan je verhaal dus ondersteunen met foto's filmpjes animaties geluid enz enz

Planning Vandaag:  Groepen indelen  Het hoofdstuk in het boek doornemen met je groepje om ideeen op te doen  Taken verdelen Komende lessen:  Ik probeer computerlokaal zo vaak mogelijk te regelen Donderdag 9 april:  de site gaat om 22u op slot en moet het af zijn