met studievaardigheden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DE kleefkracht van de AMstelcampus
Advertisements

Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
Methodisch begeleiden
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Studie en opleiding Vrije tijd Groei en gezondheid Relaties
Leswijzer Nieuwsbegrip
Welkom bij de Workshop “Studiestartgesprekken met aankomende studenten ”
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Werken met beelden Fontys lerarenopleiding Tilburg
…… kennisterrein ….. ……naam en functie ……. …… naam bedrijf …….
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Workshop Fondsen werven
Workshop Lezen met begrip
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Etiquette Etiquette Opdracht workshop.
De ontwikkeling van een ontwerpstudio voor pabostudenten Emmy Vrieling, Eline Seinhorst.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Week van het Succes! Welkom bij de Bastienne Bernasco Shira Godfried.
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Project Pedagoog in de wijk Bijeenkomst week 1.8 Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Miniles Spaans. Hola, me llamo ….. Vertel hoe je heet: hola, me llamo, ¿Y tú? Wie spreekt er al Spaans?Waarom zou je Spaans leren? Wie is er wel eens.
Miniles Spaans. Hola, me llamo ….. Vertel hoe je heet: hola, me llamo, ¿Y tú? Wie spreekt er al Spaans?Waarom zou je Spaans leren? Wie is er wel eens.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
Landelijke dag lerarenopleiding Biologie Ecent conferentie 16 mei 2012.
Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen.
Draagvlak vergroten bij collega’s
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
PE Adviesvaardigheden Vereniging voor Gereformeerd Schoolonderwijs
Welkom! Neem plaats in de kring.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Passend onderwijs.
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
Reuzen & stenen Opdracht:
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Groepsdynamica Introductie
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Beeld magazine.
W8 NIBI 2018 Ecologie moet je doen!
Het succes van de taalbewuste docent
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Edward de bono; 6 denkhoeden
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Spel en beweging in het onderwijs
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Workshop creativiteit
ADL Les 1.
Les 3: regels en afspraken met de klas
De pompunit.
Focus op de vraag –en nog even niet op het antwoord-
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Observeren rapporteren
Cijferloos lesgeven bij talen
Interventies kiezen is even puzzelen! Muriel Smink Britt Meuter
ADL Les 1.
Studiemiddag doorstroom MBO-HBO
Workshop Zorg en Technologie
Transcript van de presentatie:

met studievaardigheden Aan de slag met studievaardigheden Learn Early. Learn Often.

Wat is volgens jou het belangrijkste als je denkt aan studievaardigheden bij doorstroom mbo-hbo? Noteer dit in één woord.

Aanleiding en doel workshop Programma: Kennismaking Aanleiding en doel workshop Materiaal Opdracht Onderzoek – Aanpak werkgroep Trainen in de context Sharepoint Aan de slag Doel en opdracht Afsluiting

Hoe zou je het aanpakken om studievaardigheden in het mbo en hbo te ontwikkelen om een succesvolle doorstroom te bewerkstelligen? Denk aan: te zetten stappen, belangrijke elementen en schrijf dit in kernwoorden op maximaal 3 suggesties (achterkant kaart).

Vorm 2/3-tallen en: Bespreek de suggesties die je hebt opgeschreven Kies de 2 of 3 belangrijkste suggesties Noteer deze op (aparte) post-it briefjes

Hang de Post-its op de juiste plaats (vel) zie: Hfst. 2 Hfst. 3 Hfst. 4 Vel 1 Uitvoeren in de praktijk: Gaat over concrete initiatieven in het onderwijsaanbod /lesprogramma Vel 2 Inventariseren: Gaat over kijken wat er al gebeurt, wat nog niet, wie wat doet of zou moeten doen Vel 3 Implementeren: Gaat over hoe zet je het weg in het curriculum, hoe gaat je het aanpakken binnen je organisatie Vel 4 Overige: Elk ander onderwerp

Hoe werkt het boekje? Uitvoeren in de praktijk Inventariseren Implementeren

Sharepoint: Filmpje voor studenten Pdf-bestand van het boekje Ppt voor studenten Alle andere materialen die we hebben en kunnen delen Wat missen jullie? Waar moet het sharepoint in ieder geval in voorzien?

Bedankt Werkgroep 4 mbo-hbo Convenant