GPO CULTUUR EN MEDIA DOOR TAYSON HICKS, ASMARA PAPA EN NOËLLE DOODEMAN.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Door Dennis. indeling  Schiphol en heenweg  De eerste schooldag en wat gedaan na school  De tweede schooldag en wat gedaan na school  Zaterdag  Zondag.
Woord van Leven Januari 2010.
De Van Damschool in ontwikkeling
digitale platformen waar gebruikers elkaar direct kunnen ontmoeten.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Het Horizon College en R.O.C. van Amsterdam heten u van harte welkom
Kinderen online.
Jeugd en Diaconaat Federatie van Diaconieën 23 maart 2013.
Onderwerpen: Veranderingen: Individuele verantwoordelijkheid en het individueel gedragen van Mensen Continuïteit: wat bleef hetzelfde bij groeps- en individueel.
Beeld en Geluid museum Media park - Hilversum.
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
De Ideale School Robert Erich Hans van Wieren Renske Blom
Paragraaf 5 Hollandse huisvrede.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Sociale media op school
Glow.
Glow.
Workshop Vrijwilligerswerk Het hoe en wat Door Timbo.
Ouderavond 2012 Ouderavond 2012 Welkom Welkom. Doel van de avond Doel van de avond Nader kennis maken met elkaar. Nader kennis maken met elkaar. Reilen.
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
“Beleef de canon” Een vertelproject voor groep 5 t/m 8
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
2.1 Jong geleerd, oud gedaan
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
Media en de massa.
Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG)
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
Muziek: op zoek naar emotie
Informatieavond voor ouders en buurtbewoners.
The Creative ones 3 concept ideeën David Kimpel Laura Prins
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
 Wij zijn eerste jaars studenten van hogeschool Amsterdam.  Onze groep bestaat uit Selcuk Kilic en Yusuf Acar.
Iedereen gebruikt social media.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Workshop Identiteit?.
Welkom ik maak me sterk.
De digitale samenleving KIMBERLY DERUYCK. Het internet  Niet meer weg te denken  Beïnvloedt  cultuur, denken, kijken  Iedereen  Huidige generatie.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Samen goed voor later! Een democratische oefenplaats, daar horen ook ouders bij; een good practice.
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Het verhaal van De DigiFamilie
Marketingplan.
H1 Hoe word je wie je bent?.
3. Dus zonder probleem, heb je geen ideeën?
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
© UNIEK IN DE KLAS.
Sociale Media.
Alliantie GenderDiversiteit
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
MAW §1.3.
Social Media Eindcriteria SM-plan
Aangeboren of aangeleerd?
Semantisatieverhaal: Het is misschien een beetje raar om er nu over te praten. Maar rond Oud en Nieuw willen sommige jongeren illegaal vuurwerk kopen.
§6.3 Cultuur en samenleving
Transcript van de presentatie:

GPO CULTUUR EN MEDIA DOOR TAYSON HICKS, ASMARA PAPA EN NOËLLE DOODEMAN

SAMENVATTING  Factsheet  Storyboard  Bewijslast  Bevindingen

FACTSHEET  Doelgroep  Mediaontwikkeling  Veranderingen waarden en normen door ontwikkeling  Oude waarden en normen publiekdoelgroep (van de ontwikkeling)  Botsing oude en nieuwe waarden en normen  Zichtbaar maken van de botsing

DOELGROEP  Jongeren van jaar die veel gebruik maken van sociale media in de omgeving van Amsterdam

MEDIAONTWIKKELING  Er is steeds minder privacy in onze samenleving. Dingen die je online ergens neerzet kunnen ook invloed hebben op je offline leven.

VERANDERINGEN WAARDEN EN NORMEN DOOR ONTWIKKELING Waarden:  Mensen vinden het belangrijk dat iedereen op de hoogte is van hun leven en zullen veel van hun leven online posten.  Mensen vinden aandacht erg belangrijk op elke mogelijke manier en willen gehoord worden Normen:  Cookiewetgeving aangesterkt  Scholen verbieden het om gebruik te maken van social media binnen school

OUDE WAARDEN EN NORMEN Waarden:  Het is belangrijk om contact (een goed gesprek, niet enkel een like of comment) te behouden  Mensen vonden het raar om je eigen naam online te gebruiken en alles was veel anoniemer Normen:  Je houdt je aan de huisregels van een website  Copyright

BOTSING OUDE EN NIEUWE WAARDEN EN NORMEN  Persoonlijke informatie delen is nu normaal  Wij voelen ons veiliger op het web, terwijl het web nu misschien wel gevaarlijker is  Wij zien het web als een tweede huis en plaatsen er van alles op  De gevaren online denken wij nu beter te kennen

ZICHTBAAR MAKEN VAN DE BOTSING  Tweets verzamelen waarin staat dat mensen bijvoorbeeld naar Amsterdam gaan op een bepaalde dag. Hiervan maken wij een groot moodboard en hiermee zullen wij rondlopen op deze locatie om mensen te laten zien dat iedereen jouw tweets kan zien.

STORYBOARD

STORYBOARD (VERVOLG)

BEWIJSLAST  Een filmpje van onze actie op verschillende locaties in het centrum van Amsterdam

BEVINDINGEN  Ouders met kinderen waren verrassend geïnteresseerd.  Jongeren reageerden vooral grappend op de tweets en wezen naar het bord. Nauwelijks kwamen zij dichterbij.  Een groot deel van de mensen glimlachten schuldig toen zij ons bord lazen. … Dan nu het filmpje!