DekaMarkt & DekaDuurzaam Aldo Breed Marleen van Os Donderdag 15 september 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Over Diversion Bureau voor maatschappelijke innovatie
Advertisements

Marketing duurzame producten
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Kenmerken van Keurmerken
Vereniging voor de Aardappelverwerkende Industrie (VAVI)
Kunst, cultuur en duurzaamheid... Steven Vromman – Low Impact Man.
Duurzaamheid Bert van de Merwe.
20 jaar eerlijke handel Duurzame economie begint met Solidaridad.
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Nieuw profiel Groen Wat betekent dat voor onze schoolexamens?
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Zomerconferentie Greenport(s) Nederland Klaas Slim operationeel manager ZON fruit & vegetables 18 juni 2009.
Nieuwe kennis Lerend netwerk lerarenopleiding 6 september 2013 Leuven.
Pedagogisch Sociaal Werk Stichting Midden-Limburg
College 5 Ethiek en business.
Waarom een Award?  Doel: toekomstige food managers bewust maken van de aspecten gezondheid en meerwaarden van voedsel.
Basisvorming Sensibilisatie van mensen ‘raken’ tot ‘activeren’ Dinsdag 17 maart 2009.
Werkconferentie Duurzaam vlees herkenbaar en betrouwbaar in het schap
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
T(h)ree Sustainability
Keten Duurzaam Varkensvlees Betrouwbaar en herkenbaar in het schap 21 september 2012.
In samenwerking met de wereldwinkel informeert de werkgroep DUURZAAMHEID van pkn de weide u over fairtrade handel.
Energie, economische groei en duurzaamheid…
Voedingscentrum Bachelors Award 2011 Datum:……. Opleiding:….
Duurzaam inkopen, intergriteit en ethiek
Ondernemers: de wereld is veranderd Zomerconferentie Greenports Nederland Prof. dr. W.J. de Ridder 18 juni 2009.
Regionale regisseur nodig voor energiebesparing en verduurzaming Teus van Eck kiEMT, Early Mornin’ Toast Hoenderlo,11 maart 2009.
Verduurzaming Voedselketen Wat eet de wereldbevolking in 2050? Centraal Bureau Levensmiddelenhandel Marlijn Somhorst Consument en Kwaliteit Duurzaamheid.
MAATSCHAPPELIJKE VERANTWOORDELIJKHEID
Investeerders in duurzame energiesystemen
Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar Bio-based retailing Dick Boer, directievoorzitter Albert Heijn 5 september nd of June 2004.
Wat kost 1 hamer?.
Biomassa toepassen op het milieu
Potverdorie, eet normaal!
Samen voor een groen en gezond Gelderland. Maarten Visschers Beleidsmedewerker duurzaam consumeren en produceren Programma: 1.Maatschappelijk verantwoord.
De consument en Tracking & Tracing. Inleiding T&T nu hoofdzakelijk gericht op bedrijven in de keten (recalls, voedselveiligheid, logistieke optimalisatie)
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Visie op Duurzaamheid  .
Als consument breng je schade toe aan het milieu. Dat is niet te voorkomen. Maar je kunt de schade wel beperken door verantwoord gedrag. © Noordhoff Uitgevers.
Duurzame kleren. Marie groen
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Potverdorie, eet normaal!
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
SAMENWERKING HAASNOOT & POLARIS Een sterke partner voor de vishandel.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Duurzaamheid 2014 – 2015.
De Gezonde Sportkantine NHC 25 januari AGENDA Introductie Wat is een Gezonde Sportkantine? Stellingen & discussie Resultaten leden enquête Verenigingsondersteuning:
Tomaten verpakken in tomatenblad 31 januari 2013.
Molenwater SG Middelburg
Ontwikkelingen in de veehouderij innovaties en afwegingen Monica Commandeur 4 juni 2010.
Afbeelding voorkant advies. Opdracht voor de werkgroep “Op welke wijze kan gescheiden inzameling van huishoudelijk afval worden verbeterd zodat recycling.
De winst zit in de opbrengst NINTES experience september MVO; op weg naar nieuwe opbrengsten? Henk Folkerts, Rijnconsult.
Welkom Producent, markt en consument Keimpe van der Heide, NAV Nederlandse Akkerbouw Vakbond 1.
Wij hebben een infographic gemaakt om de mensen bewust te maken van hoeveel Co2 uitstoot er in hun eten zit. Deze kunnen we bijv. flyeren. Wij hebben.
Energieprofessionals voor bewoners
Open convenant aanpak PIANOo-congres 2017
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Duurzaam aankopen van voeding en catering
EDO-café duurzame voeding
Factsheet Voedingscentrum
Plaats, datum bijeenkomst
Duurzaam ondernemen.
Wat wil onze klant vandaag
GfK Supermarktkengetallen
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Noord 19 april 2018
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Zuid 12 april 2018
Waarom een VAN PARIJS NAAR NHN
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 4 Profit.
Transcript van de presentatie:

DekaMarkt & DekaDuurzaam Aldo Breed Marleen van Os Donderdag 15 september 2011

Aldo Breed Marketing & Communicatie DekaMarkt

DekaMarkt 86 filialen in Noord-Holland en rond Apeldoorn 4500 medewerkers, 650 miljoen euro omzet Hoofdkantoor Velsen-Noord Distributiecentra in Velsen-Noord en Apeldoorn 2 tuincentra Fusie met Dirk van den Broek

Wat is duurzaam? (Greenpeace, Milieu Centraal e.a.)

“Goed voor mens, dier en milieu” goed  beter duurzaam  verduurzaming

Belang van duurzaamheid bij Deka Deka is familiebedrijf: Verstandig handelen en lange termijnvisie zijn altijd belangrijk geweest (ook kosten oogpunt) Supermarkt staat midden in de maatschappij: Supermarkten worden meer en meer op ‘verantwoordelijkheid’ gewezen Consument kiest steeds meer voor duurzamer: Is steeds meer bereid hier iets extra’s voor te betalen.

Integraal bezig met verduurzaming Logistiek Afvalscheiding Energieverbruik: beste EEI Personeelsbeleid Inkoop/verkoopbeleid Nu ook communiceren:

Groot aanbod in assortiment Biologisch Fairtrade MSC vis Diervriendelijk Lokaal Verpakking Milieukeur

Groot aanbod in assortiment -Kunnen tonen van bekend logo voor consument van belang -Welk bekend logo is minder van belang

Een paar voorbeelden bij Deka…

Bewuste keuze

Verminder voedselverspilling, kook op maat

Informeren

Casus tomaten Royal Pride: kweekt tomaten in verwarmde kas Biologische gewasbescherming Milieukeur gecertificeerd: optimaal energie en waterverbruik Lokaal (Wieringermeer)

Casus tomaten Relevante duurzaamheidaspecten worden breed gecommuniceerd Samenwerking met teler wordt hechter Win – win - win

Casus bloemen Beheersing van de keten -Samenwerking -Kostenbesparing -Efficiency -Eerlijke handel  Commerciële en duurzame groei Achtergrondverhaal en duurzaamheidtips communiceren aan consument!

Verantwoordelijkheid als ondernemer Maatschappelijke ontwikkeling Verduurzaming is economisch interessant Duurzamer alternatief heeft voorkeur Herkenbaarheid is daarbij belangrijk

Milieu Centraal : - teelt kost veel energie, telers doen veel - bestrijdingsmiddelen worden steeds minder gebruikt - biologische teelt niet herkenbaar - transport/herkomst niet herkenbaar => - inspanningen zijn niet herkenbaar voor consument - inspanningen kunnen niet worden verwaard. Bloemen en planten

Afsluiting