De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

GfK Supermarktkengetallen

Verwante presentaties


Presentatie over: "GfK Supermarktkengetallen"— Transcript van de presentatie:

1 GfK Supermarktkengetallen
‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Hoe ontwikkelt zich de omzet per kassabon?’ Antwoord op deze vragen vindt u op: bij Consumerscan Question & Answers

2 Pasen overtreft verwachtingen
De supermarktomzet met Pasen van 652 miljoen euro overtreft ruimschoots de verwachtingen (prognose 610 miljoen). In vergelijking met vorig jaar (week 12: vroege Pasen) lag de omzet 11% hoger (Pasen 2005: 587 miljoen euro). De omzetstijging van 11% t.o.v. de Pasen vorig jaar is vooral veroorzaakt door een forse stijging van de gemiddelde waarde van de kassabon, nl. een stijging van 8.2% (Pasen 2005: €21.10, Pasen 2006: €23.26). Pasen 2006 bereikte bijna het omzet niveau van Kerst 2005 (656 miljoen euro). Verwachting is wel dat Kerst 2006 voor een nieuwe Kerstpiek zal zorgen daar de consument dit jaar voor 3 Kerstdagen zijn inkopen moet doen (zondag 24/12, maandag 1e kerstdag, dinsdag 2e kerstdag).

3 GfK Kengetallen Supermarktomzet weekbasis 2005 - 2006
In de supermarktomzet is naast de huishoudelijke GfK omzet uit Consumerscan het belang van de niet huishoudelijke omzet ingeschat (zoals aankopen door bedrijven in supermarkten, persoonlijke aankopen. Opmerking: de schuingedrukte getallen betreffen voorlopige cijfers.

4 Cumulatieve weekomzetten supermarkten 2005 - 2006
Cumulatieve omzet-historie Opmerking: de blauwe schuingedrukte getallen betreffen voorlopige cijfers.

5 GfK Supermarktkengetallen Omzet per week (totaal assortiment)
Groei ten opzichte van dezelfde week in 2005


Download ppt "GfK Supermarktkengetallen"

Verwante presentaties


Ads door Google