Bovenkamer on tour Presentatie BOJOG september 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

Helena Kosec Leuven 11 maart 2013
Implementatie van IPS in Nederland: is het uitvoerbaar?
Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Behandeling en begeleiding
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
PRESENTATIE AM GROEP SZW DAGEN 2011 Een praktijkvoorbeeld
WELKOM !! Inhoud VMBO Wat is het leerwerktraject (LWT)?
Communicatie Actieplan Jeugd Werkgelegenheid
Het samen verschillend doen
Project Jong in De Friese Meren Jongerenparticipatieproject in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen 2013 Presentatie 28 augustus 2013 Het PAC, Lemmer.
De Vonk van Hoogezand-Sappemeer Woldwijkcentrum 13 maart 2013.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Marco Oving Projectleider
Wat moet de internetgeneratie met een schoolboek? Geeske Steeneken “ Vanuit de school de wijk in”
<Naam spreker en school/ gemeente
Presentatie varianten Schepenenstraat1 Brede School Schepenenstraat Presentatie 12 februari 2008 raadsbijeenkomst.
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
Strategische partnerschappen 2014 – 2020
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Het Nibud Geldexamen voor alle basisscholen in Amsterdam
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
hoe autismevriendelijk ben ik
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
Samenwerken in burgerschap
Projectweek.
Opbrengstgericht werken mbv peilingsactiviteiten
Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.
ICT in een dynamische context
Rookstopcursus voor jongeren
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Buurlandenproject techniek. Welkom op onze startdag.
Hoofdstuk 2: Opgroeien in een gemedialiseerde wereld
Workshop Fondsen werven
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
PASSEND ONDERWIJS Wat is er veranderd sinds vorig jaar?
Met elkaar voor elkaar Brede Integrale Toegang Van harte welkom! Voorstellen en doel van de dag Brede Integrale Toegang Gemeente brede uitgangspunten Brede.
Docentendag Woudagemaal Lemmer CIV 11 september 2014
KANSEN VOOR KINDEREN EN OUDERS.
een nieuwe LEADER periode
Participatiewet vanaf 2015
Familiedag ADHD Zaterdag 24 mei van 9:30u tot 12:30u
Opvallend gedrag tijdens de overblijf
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Zwerfafval projecten In het primair onderwijs 25 juni 2015.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion EUROPEES SOCIAAL FONDS MINISTERIE VAN SOCIALE ZAKEN EN WERKGELEGENHEID.
Cliëntenparticipatie Transitie jeugdzorg in de praktijk Zwolle, 3 april 2013.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
De zorgzame leraar Schijndel 1 oktober Doel van deze workshop Onderzoek..... Wat maakt een leraar zorgzaam?
Communicatie over veranderingen in zorg en welzijn – gemeenten en zorgaanbieders Saskia ter Kuile communicatiemanager In voor zorg! 24 feb 2015.
Doelen realiseren met media
Doelen behalen met activiteiten
Doelen behalen met activiteiten
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Jeugdwet, WMO en begeleiding
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
Transcript van de presentatie:

Bovenkamer on tour Presentatie BOJOG september 2014

Over wie gaat het? Kinderen en jongeren met een psychische beperking, (tijdelijk) anders zijn? Kinderen en jongeren met een psychische beperking, (tijdelijk) anders zijn? Kinderen van 10 tot 12 Kinderen van 10 tot 12 Jongeren van 12 tot 14 Jongeren van 12 tot 14 Kinderen en jongeren die naar school gaan Kinderen en jongeren die naar school gaan Kinderen en jongeren die met elkaar…. Kinderen en jongeren die met elkaar….

Wat willen we? Begrip kweken, destigmatiseren Begrip kweken, destigmatiseren Inclusiegedachte: ongewoon is gewoon, ongewoon/anders is niet erg Inclusiegedachte: ongewoon is gewoon, ongewoon/anders is niet erg

Wat is de aanleiding? Samenwerking BOJOG Samenwerking BOJOG Dolhuys – de bovenkamer Dolhuys – de bovenkamer puberbrein puberbrein

Thema’s-Polariteiten Concentratie Ben je gefocust of snel afgeleid? Concentratie Ben je gefocust of snel afgeleid? => ADHD Angst Risico nemen of bang zijn (angsten) Angst Risico nemen of bang zijn (angsten) => Angststoornis Sociaal inzicht Empatisch vermogen, verplaatsen in een ander, meeleven of niet Sociaal inzicht Empatisch vermogen, verplaatsen in een ander, meeleven of niet => Autisme Persoonlijkheid/ type Introvert of extravert Persoonlijkheid/ type Introvert of extravert => Autisme Verleiding/verslaving Waar laat jij je door verleiden en hoeveel? Verleiding/verslaving Waar laat jij je door verleiden en hoeveel? => diverse stoornissen

Voor wie is het bedoeld? Doelgroep (primair) jarigen jarigen Maken zich los van hun ouders Maken zich los van hun ouders Gaan nieuwe emotionele bindingen aan met leeftijdsgenoten Gaan nieuwe emotionele bindingen aan met leeftijdsgenoten Handelen impulsief (hier en nu) Handelen impulsief (hier en nu) Willen niet opvallen Willen niet opvallen Zijn emotioneel gevoelig Zijn emotioneel gevoelig Zijn gevoelig voor groepsdruk Zijn gevoelig voor groepsdruk

Voor wie is het nog meer bedoeld? Doelgroep (secundair) Broertjes, zusjes, vriendjes, opa’s, oma’s etc. Broertjes, zusjes, vriendjes, opa’s, oma’s etc. Ouders verzorgers Ouders verzorgers Schoolmedewerkers Schoolmedewerkers Gemeenten Gemeenten

Uitvoering (1) Aanpassen middelen en materialen Aanpassen middelen en materialen ‘de Bovenkamer’ (14-18 jaar) ‘de Bovenkamer’ (14-18 jaar) Inpassen van de middelen en materialen van andere organisaties Inpassen van de middelen en materialen van andere organisaties

Uitvoering (2) Dus alles: Dus alles: aanpassen aan de doelgroep van jaar aanpassen aan de doelgroep van jaar aanpassen voor de secundaire doelgroep: ouders en verzorgenden aanpassen voor de secundaire doelgroep: ouders en verzorgenden Met inbreng doelgroepen Met inbreng doelgroepen En inbreng van ervaringsdeskundigheid En inbreng van ervaringsdeskundigheid

Uitvoering (3) Wat leidt tot: Wat leidt tot: Mobiele presentatie Mobiele presentatie Inbreng van virtuele ervaringen Inbreng van virtuele ervaringen Volledig digitale invulling Volledig digitale invulling

Uitvoering (4) Met: Met: Inzet van doelgroep gericht communicatie Inzet van doelgroep gericht communicatie Inzet van sociale media (Twitter, Instagram….?) Inzet van sociale media (Twitter, Instagram….?) Betrekken ‘bekende’ Betrekken ‘bekende’Nederlanders Inzet van landelijke aandacht Inzet van landelijke aandacht Verbinding zoeken met……. Verbinding zoeken met…….

Programma in de (virtuele) bus Kennismaking Kennismaking Testen Testen Verdieping Verdieping Proeven van het brein Proeven van het brein

Inspiratie dementiebus + training dementiebus + training /techniek-friek 42/techniek-friek 42/techniek-friek 42/techniek-friek

Stappen 1 Uitwerking en financiering 2 Inventarisatie 3 Samenstellen 4 Ontwikkelen 5 Samenvoegen Ontwerp en uitvoering mobiele cabine Ontwerp en uitvoering mobiele cabine 6 Rondreizen (virtueel)

Exploitatie Verschillende scenario’s Verschillende scenario’s Eigen bijdrage voor deelnemers Eigen bijdrage voor deelnemers Trainingen Trainingen

Te betrekken partners……. Kennis Kennis Ervaring Ervaring Financiers Financiers Doelgroepen Doelgroepen

Wat verwachten we van het Bojog? Medewerking in communicatie Medewerking in communicatie Medewerking in netwerkvorming Medewerking in netwerkvorming Minimale afname resultaat (nader te definiëren) Minimale afname resultaat (nader te definiëren) Financiële bijdrage (€ 24k) voor: Financiële bijdrage (€ 24k) voor: Planuitwerking Planuitwerking Trailer Trailer Financiering (aanvraag fondsen etc.) Financiering (aanvraag fondsen etc.)