Wat komt er bij de organisatie van een festival kijken?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Format voor Nederlandse Tv Sander ter Haar CE1C. Pitch • ‘’On The Road’’ • Per aflevering andere artiest/act • Worden gevolgd door cameracrew en presentator.
Advertisements

Concercommunicatie middelen
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Kopen en verkopen les 74.
Liliane de Voogd CO1K, fontys ACI Mei 2013 QDAY FESTIVAL 2013/KINGSDAY APRIL, AMSTERDAM.
Omzet.
Natuur is een feest!. Wat maakt natuur tot een feest? Ongedwongen Doen Samen Plezier Schoonheid Eten en drinken.
Restaurantje In de kleutergroepen maken we gebruik van het Restaurantje. De hulpjes zetten de bakken met eten en drinken op de restaurant tafel. Ze zetten.
Emeg Lijst 5 Muziek. Music What? Lees de nieuwsbrief op Why? Ga opzoek naar het verdienmodel.
Welkom bij de tussentijdse presentatie
Verdienmodel Hrieps festival
Bunnik Beleid en Advies. Niet tellen maar wegen Over de zin en onzin van prestatieafspraken in de culturele sector.
I-Communicatie Case Presentatie - TDI3 Rianne Robin Duy.
Zlinger Media Interaction !. Zlinger Media Online concepten, creatie en executie Vergroot snel gratis je database Vergroot je omzet en winst Vergroot.
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
inkoopprijs – verkoopprijs winst – verlies
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Marketing presentatie
Ondernemingsplan.
Lesplanning Binnenkomst Intro Bespreken proefwerk Uitleg docent 2.3
Reclame.
COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke.
Niek Bessems SUNSET FESTIVAL. Inhoudsopgave presentatie 1.Over het festival 2.Verwacht & Ervaren 3.SWOT analyse.
DOELSTELLINGEN  - Onze inkomsten zullen verdienstelijk zijn door steeds te voldoen aan de wil van de klant.  -Belangrijk is onze vertegenwoordigers een.
SPORT- EN CULTUURMANAGEMENT Sport- en cultuurmanagement 1.
Sportevenementen: the next step
Het nut van Business Planning
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Dit is Albert. Welke producten zou hij kiezen?vakantiehuisje.
MARKETINGMIX.
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
Hoe begin je eraan ?.  Welke ervaring heb je met wijk-of straatfeesten? (of speelstraten)  Wie is je buur? Waarom is hij gekomen? Welke ervaring heeft.
functies detailhandel
Hoe begin je eraan? Vorming in Wachtebeke Dorpshuis Overslag ( ) Schoolstraat 3.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Good energy Gemaakt door : Jelle Verheul, Mitch Bosman, Guillermo Entzinger.
Wat, waar en wanneer? WISH Outdoor Festival Festivalterrein de AA te Beek en Donk Zaterdag 6 juli 2013.
Poppodium Strategic Business Game
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
2 Welke media kies je? Groep 3 en 4 3 Je wilt een film kijken Welke media kies je?
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Historie 1e festival 12 april 2002Boogie Bar1100 bezoekers (uitverkocht) 2e festival 26 april 2003De Muzeval1350 bezoekers (uitverkocht) 3e festival.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Yanick, Lygia en Janelle Drinken-eten. Indeling Concept Persona Doelgroep Moodboard Social Media Benchmark Online strategy map Top 10 zoekwoorden Customer.
MEXICO. INHOUDSOPGAVE 1. Voorwoord 2. Algemeen 3. Geschiedenis 4. Bevolking 5. Natuur 6. Eten en drinken 7. Vragen.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Instructie hfst 1 klas 3tl. Koopkracht Koopkracht= hoeveel kun je kopen met je geld Inflatie= algemene prijsstijging Koopkrachtstijging= loonstijging.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Constante kosten / variabele kosten. Ondernemer zijn Waarom ben je ondernemer? Om geld te kunnen verdienen. Voordat je kunt beginnen: Ga je:
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Kamp 2017 Ellikom.
verwarring begrippen omzet of winst
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Basis kennis over inkomsten en uitgaven.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Bron : VNPF 2017.
Doelgroepen: STER & LINDA
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Financiële planning (deel 1)
Dit is onze bedrijfsnaam
Marketing Week 4 Les 1 De exploitatiebegroting.
Het organiseren van een Shanty festival
Economische kringloop
Het uitbesteden van overheidstaken aan de particuliere sector
Transcript van de presentatie:

Wat komt er bij de organisatie van een festival kijken? Festival organiseren Wat komt er bij de organisatie van een festival kijken? Dieuwertje Drebbel

Doel Profit of non-profit? Profit: Non-Profit: Sponsoring Winst Sponsoring Marges op toegangsprijzen, drank Naamsbekendheid Reclame Non-Profit: Goed doel Welke? 1 of meerdere? Low-budget

Product Wat is de doelgroep? Imago Prijs Reclame Muziekstijl Alternatief Populair Old-fashioned Prijs Wat wil de doelgroep betalen? Wat is er nodig om geen verlies te draaien? Reclame Welk medium Gevisualiseerd Auditief Geschreven Welke stijl

Budgettering Bekostiging Uitgaven Inkomsten Acts Personeel Reclame Terrein Eten/drinken Overige Inkomsten Kaartverkoop

Plaats Terrein Hoeveel mensen? Hoeveel acts? Slaapgelegenheid? Hoeveel mensen moeten komen om geen verlies te draaien? Hoeveel acts? Slaapgelegenheid? Bereikbaarheid Parkeergelegenheid?

MUZIEK Wat past er bij de doelgroep? Bekende/onbekende artiesten Binnen/buitenland Gevarieerd Wat past er in het budget?