OEFENBELEID Instructeur. OEFENBELEID Oefenen is onze corebusiness.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe beleef je toetsen? HANovatie Themadag 6 november 2009 Saskia Weijzen.
Advertisements

Analyse van incidenten
Algemene informatie voor nieuwe vrijwilligers
ICT-competenties voor het einde van de basisschool
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
Vapro -D Month Year Givaudan.
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
Presentatie introductie BGL
Model-handelingsprotocol AMHK 10 uitgangspunten
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
TOM waarom eigenlijk? Recht doen aan verschillen
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Wat is een communicatieplan?
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Opleiden van medewerkers
Clinical audit Ervaringen in Engeland
Recht in de roos?! Waardegebaseerde professionalisering en effectiviteit 14 oktober 2009 BINCdag - Gent.
INTERVISIE VOOR INSTRUCTEURS
Angelique M. Reitsma, arts
Beoordelen in de zorg lonend?. Programma OnderzoeksopzetOnderzoeksopzet OnderzoeksverantwoordingOnderzoeksverantwoording OnderzoeksresultatenOnderzoeksresultaten.
Pe-opleidingen.nl WFT, wet financieel toezicht. De Wet op het financieel toezicht (Wft) is op 1 januari 2007 in werking getreden. Deze wet regelt het.
Onderwijsproject: “Natuurlijk Bewegen”. Oprichter heeft in 1999 de opleiding HBO Fysiotherapie succesvol afgerond en vervolgens jaren ervaring opgedaan.
Het belang van een stage
Workshop “Beoordelen”
Het belang van een stage
Een jaar verder Vernieuwing examenprogramma CKV
De rechten en de plichten van de huurder en de verhuurder.
BBL een apart verhaal Etalageconferentie
Brandweer gemeente Dronten Herziene oefenleidraad.
Facultaire Opleidingscommissie Informatica TouW-symposium 13 november 2010 Michallis Pashidis.
De ondernemende student Hoofdstuk 8Leiding nemen, geven en ontvangen.
Groepsdynamica.
Verpleegkundig redeneren
Meeluisteren. Gewoon weten Meeluisteren 1.Wat is meeluisteren? 2.Redenen van meeluisteren 3.Consequenties van meeluisteren 4.Aandachtspunten.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Kpt D. Verschueren Operationaliteit van het duikteam bestendigen ???? bestendigen ????
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Bijeenkomst 4. Leerdoelen  De student is zich bewust van eigen kunnen, interesses en ambities  De student kan een pitch geven over zichzelf en over.
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Wetsvoorstel Versterking Bestuurskracht. Wetsvoorstel Onderdelen relevant voor medezeggenschap in het HO: Benoemingsprocedure Opleidingscommissies Facilitering.
{ Kwaliteit in de dierenartsenpraktijk Verleden en heden.
Frank Verstraeten Implementatie GROP. Frank Verstraeten Doelstelling 1 Doel: De algemene doelstelling van het OTO (beleids)plan van de GGD Flevoland is.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Hoe uitdagend te ontwerpen met het CLU model voor duurzaam ontwerpen.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Hoe leren professionals?
Professionalisering Sociaal Werk
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
CRM vanuit het incidenten perspectief
Project Kwaliteit brandweerpersoneel
Doelen behalen met activiteiten
Doelen behalen met activiteiten
Weerbaarheid Ietske Siemann GZ psycholoog Radboudumc.
Welkom instructeurs!.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Duurzame inzetbaarheid
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Studiedag Veilig organiseren van sportieve evenementen
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie

11. Ongevallen 11.1 Wat te doen bij incidenten?
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
B1 – k1- w2 Vertrouwensrelatie en persoonlijke verzorging Sem 1.
Transcript van de presentatie:

OEFENBELEID Instructeur

OEFENBELEID

Oefenen is onze corebusiness

Oefenen is de manier om kennis en vaardigheden op peil te houden en te verbeteren. Derhalve is oefenen geen restactiviteit, maar een kernactiviteit van ambulanciers/brandweermannen !

Waarom oefenen ? -Éénmaal per jaar oefenen op reanimatie is zinloos daar de opgedane kennis grotendeels verloren gaat. -Bij twee praktijkoefeningen blijft de opgedane kennis wel aanwezig en kan bij een praktijkinzet vruchten afwerpen. Een veilige en doelgerichte inzet is het gevolg.

KWALITEIT = KWALITIJD 1.Werd geoefend wat noodzakelijk was? 2.Wat was het leerdoel van de oefening? 3.Werd de oefeningen a.d.h.v. oefendoelen opgezet? 4.Werd de oefeningen beoordeeld a.d.h.v. gestelde oefendoelen? 5.Werden de behaalde resultaten geregistreerd?

SOORTEN OEFENINGEN EN UNIFORMITEIT 1.Elementaire vaardigheden ( vb. gebruik van een spreider, ketiingzaag, …) 2Basisoefening (vb. een eenvoudige ontzetting) 3Slotoefening (vb. Kettingbotsing, inzet van meerdere hulpverleners en slachtoffers)

Creatief handelen en aanpassingsmogelijkheden brandweermannen: Vakbekwaamheid Communicatie Veiligheidsbewustzijn instructeurs: Beeldvorming Oordeelvorming Besluitvorming Motorische vaardigheden Leidinggeven Communicatie Veiligheidsbewustzijn

Basiskennis of bagagekennis. Verplichtingen en uitbreiding. Verzekering of liever onheil vermijden.

Eisen aan de oefening/opleiding: Relevant zijn Aansluiten bij niveau deelnemers Leiden tot gewenst niveau Systematisch opgebouwd zijn Past bij gestelde oefendoel Is gevarieerd Is praktisch en indien mogelijk realistisch

Oefenvormen Welke hebben jullie al geprobeerd ? Theorie Casuïstiek Maquette Virtueel oefenen Praktische oefening Oefencarrousel Inzetoefening Realistische oefening

OEFENBELEID

UNIFORMITEIT IN DE OEFENSYSTEMATIEK

Oefensystematiek Takenpakket Beschikbare oefenuren oefenonderwerpenPlanningOefenenMetenRegistreren Analyse Verdeling urenVaardigheid