Deelnetwerk rekrutering en selectie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het klachtenbeleid in de Vlaamse overheid
Advertisements

Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
Omgaan met kinderen en gezinnen 22 november 2013.
Geïntegreerde integriteit: hoe werkt u daaraan?
INFOSHOP 7 Dienstverleningscharters bij de Vlaamse overheid
Efficiënt archiefbeheer in een AW-omgeving
Beleidscyclus P&O. Planning beleidsrapport P&O 2003.
Jozef Reyntjens afdelingshoofd kwaliteit ISO-aanpak van De Lijn Tweede netwerk kwaliteit 22 april 2004.
Kennisnetwerk Informatiemanagement, sessie 11, november 2013
Introductie 28/07/2014 Digitaal Archief Vlaanderen.
Jaarrapport Gelijke kansen en diversiteit in de Vlaamse overheid Dienst Emancipatiezaken.
selectie | evaluatie | outplacement | procesanalyse | coaching
Tellen van het aantal personen uit de kansengroepen in het personeelsbestand vrijwillige registratie Kaat Matthys.
Laat je netwerk werken.
Kennis delen is kracht HR-deelnetwerk 23 mei 2014 Video ants
© 2008 Universitair Ziekenhuis Gent1 DIVERSITEIT EN GELIJKE KANSEN: projecten 2012 Commissie Emancipatiezaken19 maart 2013Geerte Van den Driessche.
Visie en projecten professionele activering. Professionele activering Tewerkstelling van cliënten bevorderen via opleiding- en activeringstrajecten Samenwerking.
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
Coördinatiecel Vlaams e-government 16/09/2014 Studie Interbestuurlijk e-government... één jaar later Coördinatiecel Vlaams e-government (CORVE) Web:
Performa – 3 oktober 2007 Jeroen van der Donk Sales Consultant.
Doorstroomtraject art. 60
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
ZELFZORG EN LOKAAL SOCIAAL BELEID HOE MAKEN WE DIT HAALBAAR?
Samenwerking OCMW-VDAB in Gent Werkgroep activering POD-MI,
11 Overlegvergadering FANC - Uitbaters van een meetpoort.
Modern HR-beleid: Waar staan we en hoe kan jij hierop wegen?
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Welkom!.
Een kwaliteitsvol selectieproces
Samen sterk in verandering
WAT GEBEURT ER NU MET WERVINGEN EN SELECTIES IN DE VLAAMSE OVERHEID ? Transitie Jobpunt Vlaanderen HR-netwerk 21/11/2014.
Rekrutering & selectie
onder controle! Trashweek 17 tot 21 maart.
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
De visie van de Vlaamse overheid op digitalisering
Doelstellingenmanagement
E-facturatie bij de Vlaamse overheid Campagne Agentschap Ondernemen.
Personeel en organisatie
HRM/thema/functiegebouw1 Project functiefamilies Vlaamse overheid Voorstel september 2003.
Actieve bemiddeling door de toegewezen consulenten van de VDAB.
Netwerkmoment managementassistenten, 28 april 2014
HR NETWERK 2015, EEN ANDERE AANPAK. Wat willen we bereiken ? HR netwerk ’15 2 Verdere versterking van het HR netwerk als spil – instrument rond.
Gecontroleerde uitrol De governance in het e-invoicingproject.
Introductie vragenlijst instroom-doorstroom-uitstroom
Een wereld van verschil!. WAT? Aanloop van een proces  2 jaar Verbeteren van de sportwerking op de verschillende niveaus – Lokaal – Bovenlokaal – Regionaal/provinciaal.
Analyse van bestaande wervings- en selectieprocedures met het oog op diversiteit.
OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities –
Workshop Arbeidsmarktcommunicatie
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Hoe stemmen we de dienstverlening af op onze klanten en hun noden? HR-deelnetwerk Dienstencentrum Personeelsadministratie 16/11/2015.
Veiligezorg® Fase 1 Organisatorische voorbereiding.
Meet & Greet MANAGER KATTEVENNEN EN COSMODROME STAFMEDEWERKER VRIJETIJDSONTHAAL EN TOERISME.
16 februari AGENDA 9u30 – 9u40 Inleiding 9u40 – 10u45 Voorstelling Minderhedenforum 10u45 – 11u00 Pauze 11u00 – 12u30 Stages binnen de Vlaamse overheid.
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
Algemeen PTOW: een verhaal van … 7 B’s Bricks Bytes (Brains &) Behaviour Bills Business Buy-in Benefits.
25 februari 2013 Kickoff visualisatie CV Base Snel inzicht krijgen in de gewenste en benodigde functionaliteit.
Inhoudelijke oefening prestatiebegroting Eerste samenkomst coördinatoren 23/06/2016.
Personeel en organisatie Hoofdstuk 3 Werving en selectie.
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Evaluatie werking Najaar 2015 – oktober 2016.
HR- specialistennetwerk R&S 8/11/2016
Talent management Personeelpunt
Overlegtafel ‘Vitaminen voor je Lokaal Overleg Kinderopvang’
Overlegtafel ‘Vitaminen voor je Lokaal Overleg Kinderopvang’
Procesmigratie van ITIL naar ISM
ESF Jobcoaches VLUCHTELINGENWERK VLAANDEREN.
Functiebeschrijvingen beheren
Transcript van de presentatie:

Deelnetwerk rekrutering en selectie

Introductie

Programma 9u00: Introductie 9u05: Transitietraject Jobpunt – stand van zaken 9u45: Subproject VDAB 10u00: Pauze 10u15: Droomoefening 11u: Terugkoppeling

Transitietraject Jobpunt- dashboard Subproject PJL Opmerkingen STATUS 1. Business case opmaken Linda Investeringsbudget globale arbcom + ICT NZ: visie dienstencentrum R&S 2. Raamcontracten afsluiten Joke Lopend - NZ: afspraken beheer contracten met FacBedrijf en AgO – strakke opvolging. Toegang ? 3. Proces R&S + kwaliteit Jonas Opgestart 4. Top Falke 5. Mobiliteit Elisa Naast herplaatsing, ook de andere opdrachten meenemen voor overname 1/5 ! + SW VDAB 6. ICT-ondersteuning Kurt DRINGEND OP TE STARTEN recent PJL noodzaak visie/scope + align Vlimpers 7. Aanbod OO (Maxim) (buiten scope: wel communicatie + afspraken) P.M. 8. Arb communicatie Marijke M Opgestart. Via “werken voor vlaanderen” ? Issue rond publiceren vacatures ? 9. Inkanteling : financ / pers Opgestart –1e focus financieel + personeel. Zorg = begrotingsaanpassingen Overleg kabinet

Omzendbrief kwaliteitscriteria: Subproject VDAB Alle vacatures verplicht publiceren op de website VDAB Oplossing in voorbereiding FASE 1 (release 28 maart 2015): VO-platform en databank Twee bijlagen (uitgebreide functiebeschrijving en sollicitatieformulier) aan vacaturebericht => Een functionaliteit die VDAB voor haar algemene databank heeft afgeschaft. FASE 2 (release 1 juli 2015): - Onderscheid tussen interne en externe vacatures + type vacature (statutair, contractueel, bevordering, ...). - Filter op entiteitsniveau => Vacatures automatisch te laten doorstromen naar de eigen website. Er wordt gewerkt naar een samenspel tussen VDAB site en “Vlaamse site” (“werken voor Vlaanderen”)

Droomoefening Wat loopt goed? Wat zijn binnen jouw entiteit de sterktes qua rekrutering en selectie? Quick-wins Hoe in de toekomst best rekruteren en selecteren?

Terugkoppeling werkgroepen Sterktes: Jobstudenten (goede praktijk: O&V) Korte doorlooptijd Strak proces/plan – concrete aanpak Tip! Doodle om kandidaten uit te nodigen Quick-wins: - afsprakenkader: samenwerking - 1 account - expertise MODs (organisatiecontext)

Ideeën: Nood aan visie en uniformiteit Beheerssysteem = belangrijke randvoorwaarde Vacatures Sollicitatieplatform Testresultaten Communicatie naar kandidaten/jury Niet nodeloos hertesten: vertaalslag naar praktijk 1 account - aanspreekpunt Opleiding voor selectiespecialisten (basis)

Goede praktijk

Vacature “deskundige service center” MOD BZ -> personeelsfunctie Jobinhoud: gevarieerd, dispatching verdelen en opvolgen vragen van personeelsleden, projecten en managementondersteuning, ad hoc personeelsprojecten, ondersteunen P&O-manager Klantgerichte, efficiënte en correcte werking van het service center! Profiel: bachelor, affiniteit met personeelswerk, interesse in welzijn, secretariaatswerk, regelgeving VPS

Het resultaat:

7 van de 18 sollicitanten

7 PMA - Kanalen

Na cv-screening -> 7 weerhouden

4 van de 7 kandidaten -> PMA

Eindfase: 3 kandidaten weerhouden, 2 van de 3 PMA -> Eindbeslissing PMA aangeworven Opvallend bij deze vacature: 7/18 -> 39% PMA 4/7 -> 57% PMA na cv-screening 2/3 -> 67% PMA eindfase

Proefproject: “anoniem solliciteren” Praktische ondersteuning voorbehouden betrekkingen -> DDB Warme oproep Mozaiko – 2 maart 2015 www.bestuurszaken.be/mozaiko Vragen, opmerkingen, suggesties? recep.bas@bz.vlaanderen.be of 0491 96 60 36

Vragen? Goede praktijken? Tips en tricks? www.bestuurszaken.be/informatie-voor-selectoren Sofie Lekens sofie.lekens@bz.vlaanderen.be Elisa Verstraete elisa.verstraete@bz.vlaanderen.be