Chris Opdebeeck – Marketing Map Dirk Vanderveken - Shopperware

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Out of Stock Diemen, Februari 2006.
Advertisements

1 De Lier, 16 juni Onderwerpen 1.Een waardevol verschil 2.Keuzes maken 3.Slagkracht.
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Tangena & Van kan,© 2009 Plan van aanpak Dr. Ir. Ton Tangena (Europees octrooigemachtigde) Ir. Joep Van kan (Europees octrooigemachtigde) Drs. Ferdi Beuting.
De herziene versie van Kopen en Werken Enno Noordhoff, Luc Repriels
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Bedrijfspresentatie Promavise
Zaterdag 5 juli 2014 O3D 2009 Sturen op cijfers door Carla Melchior.
Planning Budgetten Break-even analyse
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
05/07/ De handel: gaat nog jobs creëren in 2010! Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder 25 februari 2010.
Aanzet tot strategisch denken
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
Interactive marketing communications financieel management les 3.
Nul Energie Huis Workshop ECA.
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Marketing 2.4 Marktonderzoek.
1 1 Diagnoseadvies van de sociale partners over O&O en innovatie ‘Naar een meer innovatieve economie’ 18 september 2006.
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
Presentatie Tactisch Marketingplan
WELKOM in het AVIODROME
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK Supermarktkengetallen
Beleidsvoering naar groei
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
De Milieubarometer, een praktisch instrument voor de GGZ instellingen Voor meten, vergelijken, communicatie van milieuprestatie en milieukosten Adriaan.
Mediatheek R5 Good practice Economische instituten.
Schitterende Organisaties®
Is een initiatief van Virtuele kansen in de reisbranche: van ondernemen tot arbeidsmarkt Op weg naar excellente commerciële dienstverlening.
Inhoud Hoe het allemaal begon… Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Evenement ‘Kwistnix’ Wat hebben we.
Financiële Analyse OPG
Doorsnede van een rivier
Plan van aanpak Dr. Ir. Ton Tangena (Europees octrooigemachtigde)
Branche analyse Boekhandels 2014
Up date werkgroepen Robert Goevaers Programma manager
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
[Productnaam] Marketingplan
Stap 3; Constant of Variabel?
Activatie in een recessie 20 januari 2009
Werkstukken en rapporten
4. Online strategie Internet scorecard
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Financieel Overzicht Zeer hoge liquide middelen
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Sectorgroep Vlees Jaarpresentatie GfK Gegevens Jaar 2014
DMK – week 2.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Marktaandeel Ex-BTW en In-BTW Arbeidsproductiviteit Belangrijk PROGRAMMA:
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Wie is Pattyn Packing Lines? Onze core business: BOX LINING SOLUTIONSBOX LINING SOLUTIONS.
Afstudeerrichting Internationale Betrekkingen  Waarom Internationale Betrekkingen studeren?  Studieprogramma  Extra’s  Toelichting (ex)studenten.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Lesbrief Vervoer H2.
Uitgeven in 2016 Rudy Vanschoonbeek 1.
Degene die de presentatie verzorgt
ProBeleggen 12 Juni 2015 De belangrijkste zaken m.b.t aandelen keuzes
ProBeleggen 12 Juni 2015 De belangrijkste zaken m.b.t aandelen keuzes
[Productnaam] Marketingplan
Groei van ‘de onderneming’ …
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
GfK Supermarktkengetallen
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Transcript van de presentatie:

Chris Opdebeeck – Marketing Map Dirk Vanderveken - Shopperware Sectorale analyse van de grootdistributie in Belgium 25th.edition Alle geactualiseerde informatie over de Belgische foodretail in één overzichtelijk rapport. Chris Opdebeeck – Marketing Map Dirk Vanderveken - Shopperware © copyright 2014 Marketing Map

© copyright 2014 Marketing Map INTRODUCTION Chris Opdebeeck Senior consultant at Marketing Map Dirk Vanderveken Managing consultant at SHOPPERWARE © copyright 2014 Marketing Map

Sectorial analysis of food distribution in Belgium 25th. Edition. kencijfers Sectorale analyse financiele aspecten marketing aspecten © copyright 2014 Marketing Map

Sectorale analyse van de food-distributie. Een unieke bron voor uw trade marketing strategie met cijfers over de marktgrootte, de financiële performance van de retail formules en de gedetailleerde cijfers over het winkelpark. Alles wat u nodig heeft voor het onderbouwen van uw trade marketing strategie en fine-tunen van uw commerciële processen. Verzamelt alle relevante secundaire bronnen in een overzichtelijk en analytisch rapport.

Sectorial analysis of food distribution Essentiële markt en financiële informatie RETAILER Bepaal uw concurrentiële positie Bijsturen van uw retail -strategie en positionering Stock en rotatie benchmarking Productiviteit vergelijken met de concurrentie Kosten structuur FABRIKANT Basis informatie voor het begrijpen van de retailer en zijn strategie Bepalen van uw positie en hieruit formuleren van de te volgen trade marketing strategie . Sturing van de commerciële processen en van de verkoopsploeg Versnellen betaliingstermijn , vermindering stocks, marge optimalisatie.

Marketing Map Sectoral Analysis I/ Kencijfers evolutie marktaandelen oppervlakte per keten kencijfers commerciële dichtheid omzet omzet per provincie en per keten

Marketing Map Sectoral Analysis OPPERVLAKTE (M²) per winkelformule ( enseigne ) M² M² per winkel Openingen en sluitingen Leeftijdsstructuur

Marketing Map Sectoral Analysis OMZET ( CA €) Omzet (CA €/magasin) per winkel Omzet per m² (€/m²) Omzet per werknemer Gemiddeld kassaticket Omzet per provincie and per formule ( enseigne)

Marketing Map Sectoral Analysis Omzet ( CA €) Omzet per winkelketen , nationaal, regionaal Colruyt SM, Okay, Bio Planet, Eurospar, Spar superette, Spar Suppermarché, Alvo Delhaize, Delhaize supermarché, Delhaize City/Proxy, Red Market, AD Delhaize,Shop&go Carrefour Hyper, Market, Express,Rob, Champion Mestdagh Cora, Match, Smatch,Louis Delhaize, Deli-traiteur Makro, Metro Aldi, Lidl Intermarché, ISPC, Leader price , Prima, Tecno, AH Blokkker, Di, Heùa, Kruidvat, Picard, Trafic, Action

Marketing Map Sectoral Analysis OMZET ( CA €) Omzet per formule en per provincie voorbeeld

Marketing Map Sectoral Analysis DICHTHEID AANTAL SHOPS OMZET ( CA par capita par province ) SQM

Marketing Map Sectoral Analysis II/ Marketing aspecten Groei en marktaandelen Overige marketing aspecten Rentabiliteit Marketing aspecten Omzet en bedrijfsresultaat Du Pont Schema Bruto en netto-verkoopmarge

Marketing Map Sectoral Analysis II/ MARKETING ASPECTS MARKTAANDELEN Markets shares ( bilans 2012 ) Markets hares per region ( I, II ,III ,IV , V)

Marketing Map Sectoral Analysis II/ MARKETING ASPECTS RENTABILITEIT BRUTO EN NETTO MARGE

Marketing Map Sectoral Analysis III/ Financiële aspecten liquiditeit solvabiliteit rentabiliteit investeringen sociale balans synthese per keten

Marketing Map Sectoral Analysis Deliverables en tarief Company licence Boek NL FR Powerpoint Enkel grafieken Acrobat pdf Tekst en grafiek Excel Extra items excel Workshop Extra Company licence : 2600 € ( excl. BTW) 2 items ( bvb. boek + powerpoint) 650 € extra workshop 150 € per extra item

Marketing Map Sectoral Analysis Deliverables en tarief Personal licence Boek Nl. Fr. Personal licence : 1600 € ( excl. BTW) 1 item boek

Questions & Contact Chris Opdebeeck , Marketing map , ankerrui 9, 2000 Antwerp Dirk Vanderveken, SHOPPERWARE a branch of ECO2ANDB BVBA, Hof van Spanjestraat 2 ,1860 Meise Mobile : 0470 /10.25.17