De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Interactive marketing communications financieel management les 3.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Interactive marketing communications financieel management les 3."— Transcript van de presentatie:

1 interactive marketing communications financieel management les 3

2 interactive marketing communications wrap up bruto-marge bureau-inkomen ebitda ebit ebt salesfunnel onderhanden werk orderportefeuille

3 interactive marketing communications wrap up bruto marge in % EBITDA% EBIT% gemiddeld tarief per uur gemiddelde omzet per FTE

4 interactive marketing communications oefening urenomzet (EUR 1.000) md00 csd518861 ad1.037145 am3.629435 strateeg1.037145 consultant1.210145 junior consultant1.382111 creativen4.147415 developers11.4911.149 sub totaal3.406 afboeken payable hours4%136 bureau omzet3.270

5 interactive marketing communications leerdoelen les 3 1.het maken van een projectbegroting/planning 2.inzicht verwerven in uurtarieven 3.time material/fixed budget/fixed price 4.commercieel aanbieden hiervan 5.uitvoeren van een analyse

6 interactive marketing communications tarieven account client services director 160,- account director 140,- account manager 120,- account executive 90,- strategie strategy director 160,- creative director 160,- senior consultant 120,- consultant 100,- junior consultant 80,- creatie art director 120,- copywriter 120,- designer 100,- integrator 80,- content editor 80,- realisatie software architect 120,- lead developer 120,- system architect 120,- software developer 100,- servicedesk developer 80,- system administrator 80,-

7 uurtarieven bureaukosten managen van werk is normatief 20% fixed price opslag is normatief 25%

8 interactive marketing communications opbouw kosten, concurrentie, markt wat kost iemand nou per uur –Salaris –Auto –Sociale lasten –Premies –Bezetting

9 overeenkomst? aanbod & aanvaarding theorie voorstel is aanbod tegenvoorstel is aanbod als akkoord op een aanbod dan pas aanvaarding! let bij het aanbod ook op factoren als: soort deal planning levering facturering betaling

10 soort deal wij bieden onze werkzaamheden aan obv 1 van de volgende mogelijkheden: time & material: alle uren worden op basis van nacalculatie periodiek in rekening gebracht op basis van vooraf vastgestelde tarieven, wij hebben een inspanningsverplichting o.b.v. flexibele functionaliteit, risico voor project bij klant fixed price: o.b.v. fixed functionaliteit wordt het totale project uitgevoerd tegen een vooraf bepaalde aanneemsom, die gebaseerd is op het fixed budget verhoogd met een risicopremie van 25%, wij hebben een resultaatverplichting, risico voor project bij ons fixed budget: alle uren worden op basis van nacalculatie periodiek in rekening gebracht op basis van vooraf vastgestelde tarieven, waarbij het budget de indicatie van het totale project is, er is sprake van een gedeelde verantwoordelijkheid en risico o.b.v. flexibele functionaliteit

11 2 servicedesk ovk’s green duidelijkheid bereikbaar binnen kantoortijden persoonlijke aandacht gold LIFO (before green) flat fee tarief vast aantal uren per maand escalatie buiten kantoortijden

12 interactive marketing communications project zo snel mogelijk een rekening sturen opknippen in stukken (salami) onderdelen: –concept –uitwerking concept –art en copy –realisatie en techniek –beheer en hosting –management en coördinatie

13 interactive marketing communications Case 1 Maak een concept begroting voor een bank voor het maken van een complete website. De post fotografie mag PM genomen worden. Ga uit van cms zonder ingewikkelde modules en koppelingen. Uren/functie/tarief

14 interactive marketing communications Case 2 Bied dit project aan op 3 manieren n.a.v. je begroting, tm/fb/fp


Download ppt "Interactive marketing communications financieel management les 3."

Verwante presentaties


Ads door Google