HET SCHRIJVEN VAN EEN PERSBERICHT PROGRAMMA 09.30uOntvangst & voorstelronde 09.45uToelichting op de training 09.50uDe theorie 10.15uIndividuele opdracht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werk in de regio In deze box gaan de leerlingen op bezoek bij een bedrijf of instelling. In opdracht van de regionale pers maken ze een reportage over.
Advertisements

Tips en praktijk opstellen businesscase
verenigings- communicatie
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Van Twitter tot Longread Willem Hendrikx De nieuwe webschrijver.
Opmaak brief.
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
Werkwinkel Persaandacht gevraagd! Haal meer uit je persrelaties Roel Daenen.
Duidelijk schrijven voor iedereen
Op weg naar de projectproducten
Tielkemeijer & Partners Vermogensbeheer BV. Rotterdam, 2 november 2000 ten behoeve van: Opties in de praktijk door: Hans Tielkemeijer.
Pers & Publiciteit Sjaak Koolen Waalwijk, 12 mei 2009.
VWO 5 Blok 1: Schrijven
Ingenieursvaardigheden
Stagevoorlichting Taal- en cultuurstudies 26 maart 2013.
Media en creativiteit Mail:
PRESENTATIETECHNIEKEN
Welkom in groep 8.
Adresboeken woensdag 30 oktober 2013
Werkproces 1.5 Externe relaties opbouwen en onderhouden
Workshop Persberichten schrijven Dinsdag 21 oktober 2008
Het Nationaal VMBO congres 2008 Verdiepingsdag 31 januari 2008 Ochtendprogramma Masterclass A De doorlopende leerlijn in het VMBO en MBO Over de theorie.
Zakelijk schrijven Bijeenkomst 5.
opdracht 3 bespreken opdracht 4 introduceren stijlkwesties
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Digitaal Vrouwenplein Drenthe
Schriftelijk communiceren voor teamleiders Blok 1
Meer bekendheid via je Website
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Bezoekersgerichte teksten
Opstel schrijven.
De dag van het solliciteren Blok 1
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Wie ben ik? Zoë Kol juf van groep 5 en 6.
Teksten schrijven. Teksten schrijven Teksten schrijven – Waar gaat het over Onderwerp Titel Lead Tussenkopjes Illustraties Woorden vet/cursief.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie Regionale kenniskringen (IT-)kennis delen tussen lokale besturen in Vlaanderen.
Psychologieles 8 lesweek 8 Psychische stoornissen/problemen 2.0.
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Examen schrijven Kan de volgende tekstsoorten bevatten:
EXTERNE COMMUNICATIE Een ‘force multiplier’! Bart Bams / NHC Utrecht 25 januari 2014.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Activerende teksten.
Examenvoorbereiding schrijfexamen.
Maak je website beter vindbaar!
Lezen, schrijven en argumenteren
Standaard briefmodel (briefconventies)
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Standaard briefmodel (briefconventies)
Begrijpelijk schrijven
Hoe schrijf je een recensie?
Pret met de tablet: les 3 E-readers, en delen: Inleiding
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Les 4 Schrijven 3.1 en 3.2 (let op: hoofdstuk 2 komt pas in periode 4 aan bod!) Spreken en gesprekken: 2.4 Grammatica en spelling: 3.4.
Betoog.
Van alle markten thuis Perron 1 – les 2.
Succesvol promotie voeren:
Persberichten schrijven
Programma uur Welkom en opening
OVERTUIGEN.
Pers, pr en tekst schrijven
Transcript van de presentatie:

HET SCHRIJVEN VAN EEN PERSBERICHT PROGRAMMA 09.30uOntvangst & voorstelronde 09.45uToelichting op de training 09.50uDe theorie 10.15uIndividuele opdracht 11.00uplenaire terugkoppeling 11.45uVragen & afronding 12.00u – 12.45uPAUZE

DE OPBOUW Groot in de kop: PERSBERICHT als het nieuws is AANKONDIGING als het gaat om agenda-activiteit Pakkende aansprekende titel De eerste alinea bevat alles (wie, wat, waar, waarom en hoe ( 5 W’s + H) Basistekst: de uitwerking van de lead Schrijf levendig en bondig Over organisatie en financiers onderaan Gebruik subkopjes Noot voor de redactie Bijlagen ( zorg voor goed rechtenvrij beeld)

TIPS Alleen versturen wanneer het nieuwswaarde heeft Welk nieuwsfeit wil je uitlichten Let op opmaak en vormgeving Een persbericht is ‘oprolbaar’ De lezer is de journalist, niet het publiek Niet langer dan A-4 Schrijf zakelijk/objectief, niet saai Schrijf actief, ga ‘worden, zullen, kunnen’ uit de weg L et op spelling- en taalfouten Investeer in persrelaties, met name regionaal en vakbladen

(DIGITALE) VERZENDING Ken je doelgroep! Verstuur op naam Verstuur vanuit een werkadres en geen privé-adres BCC bij digitale verzending Titel is PERSBERICHT+ naam bericht + data Digitaal versturen: tekst in de mail, niet als bijlage Nazorg: bel je contacten na