Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 12: Diagnose §Hoofdstuk 13: Machinaal leren §Hoofdstuk 14: De Toekomst van KT.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grondvlak meten grondvlak = som stamdoorsnedes op 1,5 m hoogte (m²/ha)
Advertisements

Artikel over een wetenschappelijk onderzoek Gemaakt door Vicky Peers
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
Programmeren in Java met BlueJ
Retailmarketing hoofdstuk 5, paragraaf 5.5
- Inhoud Artificial Intelligence - Inhoud Wat is AI? OorsprongReasoningLearning • Wat is Artificial Intelligence.
BESTURINGS SYSTEMEN Vincent Naessens.
Innovatie voor kwaliteitskringen
‘Inleiding programmeren in Java’ SWI cursus: ‘Inleiding programmeren in Java’ 4e college Woe 19 januari 2000 drs. F. de Vries.
Wiskunde D bij Moderne Wiskunde
Synthese Artikel Onderwerpsverkenning
Deel 7: Schuldfinanciering
Hoofdstuk 6 Het voorspellen van prestaties Deel 2: Vermogenvoorspellingen op architectuurniveau Prof. dr. ir. Dirk Stroobandt Academiejaar
Methoden voor het meten van klantentevredenheid
1 Beslissingsondersteuning Marakas H12 t/m H16 Robert de Hoog 8 november 2000.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
VAKPRESENTATIE 25 NOVEMBER
3 Arbeidsrecht en de arbeidsovereenkomst
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Management van gedrag Hoofdstuk 8 Leiderschap 1.
Voorspellende analyse
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 7: Kennisrepresentaties 1: Eigenschappen en representatievormen §Hoofdstuk 8: Kennisrepresentaties 2: Eenvoud en.
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 1: Introductie §Hoofdstuk 2: Kennissystemen in context §Hoofdstuk 3: Kennisacquisitie.
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 4: Ontwikkeltraject §Hoofdstuk 5: MYCIN en complexiteit §Hoofdstuk 6: Symbolen en semantiek.
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 10: Classificatie §Hoofdstuk 11: Configuratie.
Gedrag in organisaties, 10e editie
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
1 van 4 51 Maatfles ontwerpen Opdracht 1: Overleg met elkaar in welke van de zes voorwerpen jullie denken dat het meeste water kan. Maak dus een schatting:
Informatie Management 1 College 4/5 Programma vandaag:  Hoofdstuk 3 Beijen  Reader  Case + opdracht  Artikelen.
Identiteit van de Rivier 10 april Hoofdvraag Wat is de ruimtelijke identiteit van de rivier in laag Nederland buiten de bebouwingskernen? Doel We.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Ontwerpen van een module
Relationele Databases Hoofdstuk 10 Deel 2 Blz.: 90 t/m 95.
Toelichting kaderbesluit voor de sociale huur (KSH) en nieuwe financiering (NFS2) 21 juni 2007 Tom Vanden Eede Departement RWO – Afdeling woonbeleid.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Ons zonnestelsel op schaal
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
1 Aart Smits (eauQstat), Eit C.J. van der Meulen (AMO) Gerrit van de Haar (RIWA), Paul K. Baggelaar (Icastat) Imputeren en beoordelen meetreeksen RIWA-base.
AI Kaleidoscoop Werkcollege 1: AI Overzicht Radu Serban
Onderzoek Werkveld Deel I: Inleiding
Management Accounting Management Control
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Evidence based onderzoek. Wat is evidence-based ?  Letterlijk betekent dit aanduiding of bewijs.  het gebruik van een bewijs dat de keuze voor een bepaalde.
PSO. Praktisch school onderzoek.
Geografisch Informatie Systeem
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink
onderzoeksvraag Soorten onderzoeksvragen Exploratieve onderzoeksvraag
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Optische “illusie” met spiegels
Raadspresentatie Ruimtelijke Ordening een korte inleiding op het beleidsterrein.
Beschouwing en synthese Jan Vanthuyne 1. Vaststellingen Veel was al geweten – nu bevestigd en versterkt Met veel meer nuanceringen – Grote verschillen.
Organisatieverandering en - ontwikkeling GEDRAG IN ORGANISATIES HOOFDSTUK 13 1.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Vragen, wat voor vragen?.
Inspiratiedag kinderopvang 2 april 2015
Eenvoudige data-analyse: beschrijvende statistische
Goederenstroom Voorraad.
Financieel 1.
Toetsen van verschillen tussen twee of meer groepen
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
Transcript van de presentatie:

Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 12: Diagnose §Hoofdstuk 13: Machinaal leren §Hoofdstuk 14: De Toekomst van KT

Hoofdstuk 12 Diagnose §vergelijking van geobserveerd met voorspeld gedrag §vaststellen van oorzaken van afwijkingen §(verhelpen van de afwijking)

Problematiek bij diagnose §verschillende soorten oorzaken §mogelijkheden voor onderzoek §nauwkeurigheid van de diagnose §modificeerbaarheid van het systeem §tijdsafhankelijk gedrag §onderlinge beïnvloeding van oorzaken

Modellen voor diagnose §gegevensruimte §hypotheseruimte §(reparatieruimte) §systeemmodel

vaststellen van disfunctioneren §voorwaartse/ achterwaartse simulatie §gesloten/open foutmodel §enkel-/meervoudige oorzaken §hypothese discriminatie

Opdracht 9

Hoofdstuk 13 Machinaal leren §toepassing van classificatie §na leerfase worden nieuwe voorbeelden geclassificeerd §kwaliteit wordt bepaald in testfase (generaliserend vermogen)

Memory-based leren §bewaar alle (leer)voorbeelden §vergelijk nieuwe voorbeelden met opgeslagen voorbeelden en kies meest gelijkende(n) l veel geheugencapaciteit nodig l geen leertijd l lange verwerkingstijd

Beslisbomen §bepaal volgorde in onderscheidende attributen §nieuwe voorbeelden classificeren op basis van volgorde in attributen l beperkte geheugencapaciteit nodig l redelijke leertijd l korte verwerkingstijd

Neurale netwerken §ontwerp netwerk en bepaal coefficienten §nieuwe voorbeelden classificeren op basis van berekening met attributen l beperkte geheugencapaciteit nodig l lange leertijd l zeer korte verwerkingstijd

Problematiek bij Machinaal leren §probleemrepresentatie §overfitting

Opdracht 10

Hoofdstuk 14: KT in de toekomst §intuïtie §opponent modelling §agent technologie