1 Rapportage Co-creation survey BkB Partners in kwaliteit April 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aandacht voor het steunend netwerk
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Ervaringen in samenwerking
Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
1 De invloed van de organisatie op het meldgedrag van managers en medewerkers: een kijkje in de keuken Muel Kaptein Transparency International, April 21,
Uitslag VERON / VRZA afdeling ‘t Gooi enquête januari 2012 Bestuur van VERON en VRZA afdeling ‘t Gooi presenteren de uitslag van de enquête welke gehouden.
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Ondernemen in de praktijk
GGZ instellingen & Milieu 31 januari Programma uur •Korte inleiding MPZ, Adriaan van Engelen •GGZ Enquete resultaten, Kornelis Jorna.
Welkom bij CIRC Interim Management B.V Zeist, 9 december 2009.
Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Plan van Aanpak Afdelingen en regio’s Zaterdag 4 mei 2013.
Onderzoek in het nieuws? Kansen en bedreigingen Chris Aalberts CEPHIR - 4 maart
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
CLUB 32 De business club van Schaerweijde heet. 2 Club 32 = Liefde voor de club en lol voor de leden.
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
XXXXX AAN HET WERK MET EVC ERKENNING VERWORVEN COMPETENTIES VOOR DE SUWI-KETEN Utrecht, 27 november 2007 Elize de Bar (CWI) Ria van Dinteren (Kenniscentrum.
1 Cloud Computing & SaaS boodschap and werkgroep Educatie & PR February © EuroCloud –
Hoger Onderwijs Groep Bouw en Ruimte
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Vragenlijst ketencoördinatoren
Steeds krachtiger bestuur in:
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
Presentatie Missie en Visie Lomoz 2012 Anton Rijkers.
Welkom bij het NIP Nieuws overzicht Nieuws item.
Medezeggenschap levert op Ondernemersontbijt TPN West 17 maart 2011 Pieter van der Have.
Werkconferentie FNV Bouw “Toekomst A-lijn” NBC Nieuwegein 25 november 2006.
Huishoudelijk reglement  Doelstellingen  Bestuur  Werkgroepen  Projectverantwoording.
Duurzame Inzetbaarheid in de publieke sector. 2 Onderzoek In opdracht van Ministerie van BZK Secundaire analyse POMO 2010 Doelgroepen -Overheidssectoren.
Vereniging van Apothekersassistenten in het ziekenhuis
Mentorschap uit de startblokken! Evaluatie Mentorschap Netwerk Nederland en de regionale stichtingen Mentorschap.
Citymarketing Hilversum 2006
Organiseren en communiceren Onderzoek naar de organisatiegraad.
INTRODUCTIE. ONTSTAAN Zij vond haar oorsprong vanuit de behoefte van een toen nog klein aantal kwaliteitsmanagers om contact te leggen met vakgenoten.
Coöperaties en coöperatief samenwerken, een kennismaking.
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Als kerk willen we zingen over de dingen waar Gods hart vol van is. Gods hart klopt voor gerechtigheid, maar toch zingen we daar weinig over. Daarom maakt.
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Burgerinitiatieven.
Opnieuw samen leven met elkaar Presentatie Congres 25 november 2014.
INTRODUCTIE. ONTSTAAN Zij vond haar oorsprong vanuit de behoefte van een toen nog klein aantal kwaliteitsmanagers om contact te leggen met vakgenoten.
Start to Run 2015 Informatie (nieuwe) locaties. 2 Ontwikkelingen De loopsport zit nog steeds in de lift (3 e loopgolf) Versnipperde loopsportmarkt (initiatieven.
Clearinghuis Regresschades Event 24 november 2015 De kracht van vertrouwen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
BUURTCOÖPERATIE SEGHWAERT: SAMENWERKEN IN DE WIJK Over talent, meedoen en samenwerken met de inwoners van Zoetermeer Powered by: Fonteynenburg, Ipse de.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
V&VN Oncologie Oncologie V&VN Oncologie Afdeling binnen V&VN Ruim 2500 leden Bundelen en verspreiden van vakkennis Kwaliteit van zorg verbeteren.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
INNER WHEEL INTRODUCTIE OVER DEZE ORGANISATIE. Een internationale serviceclub die staat voor:  Eén van de grootst opererende serviceorganisaties  Wereldwijd.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
V&VN Geriatrie & gerontologie 1. Organogram V&VN 2.
Vrijwilligersbeleid bij SVC’08.  Beoefenen en bevorderen van de voetbalsport in al zijn vormen. Wij doen dit door deel te nemen aan door de KNVB georganiseerde.
1 Speciale bijeenkomst Kringberaad Land van Cuijk 14 augustus 2013 ‘s-Hertogenbosch Een nieuw perspectief voor belangenbehartiging.
Workshop door Emmy van Brakel en Petra van der Horst d.d. 9 december 2010 Project de Kanteling CG-Raad, CSO en Programma VCP.
Decentralisatie jeugdzorg: Transitie en Transformatie Klankbordgroepen Maandag 13 februari 2012.
Evaluatieverslag coördinator ouderensteunpunten gemeente Landerd.
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
INTRODUCTIE OVER DEZE ORGANISATIE
Bijeenkomsten modernisering CAO Sport
Lichen Planus Vereniging Nederland,
Uitkomsten onderzoek (2018)
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Transcript van de presentatie:

1 Rapportage Co-creation survey BkB Partners in kwaliteit April 2014

2 Inhoud Inleiding Inleiding en verantwoording Wat doet de BkB Andere onderwerpen die passen bij BkB Nieuwsbrief Informeren Netwerken Samenwerken Korting/ gezamenlijke inkoop Keurmerk Ondernemersonderwerpen Opmerkingen van leden Aandachtspunten

3 Inleiding en verantwoording Ambitie van BkB om aan alle circa 200 aangesloten bureaus iets te bieden. Waar is behoefte aan? Het onderzoek is namens de BkB uitgevoerd door RSVO en Severijnen Marktonderzoek Het onderzoek vond plaats van maart 2014 In totaal zijn 93 leden begonnen met de vragenlijst, en vielen er 20 af omdat deze (naar eigen zeggen) geen lid waren.

4 Wat doet de BkB? Belangen behartigen en vertegenwoordiger in algemeen bestuur MOA zijn de belangrijkste taken van de BkB. Relatief weinig bureaus op de hoogte van vertegenwoordiging in algemeen bestuur.

5 Andere onderwerpen die passen bij BkB Borgen van een level playing field zodat omvang bedrijf niet direct leidt tot uitsluiting om te offreren Bundelen krachten (mbt bv know how, tariefstructuur, samen offreren), samenwerking tussen kleine bureaus stimuleren, faciliteren onderlinge contacten, uitwisselen van kennis en ervaring, delen = vermenigvuldigen Netwerken Workshop tijdens MIE voor BkB en opdrachtgevers Tenders ondersteunen Discussie over hoe het gaat in de markt, nieuwe regelgeving vanuit BkB perspectief BkB zou niet nodig moeten zijn, moet MOA zelf doen Vertel wat BkB kan en moet betekenen voor zelfstandigen Nadere profilering van BkB bureaus als knowledgeable, flexibel, toegewijd, goede prijs/kwaliteit, onderscheiden vermogen BkB-ers duidelijk maken Keurmerk Kansen voor kleinere bureaus Scholing

6 Nieuwsbrief Het grootste deel van degenen die bekend zijn met de nieuwsbrief lezen deze over het algemeen ook. De nieuwsbrief wordt met gemiddeld een 7 gewaardeerd.

7 Informeren Desgevraagd geeft 69% aan een kort verslag te willen ontvangen over hetgeen er besproken is in een bestuursvergadering. Leden blijven bij voorkeur op de hoogte van activiteiten van de BkB via de nieuwsbrief. In mindere mate ook via Clou, ClouToday en LinkedIn.

8 Netwerken We organiseren nu 2x per jaar events voor leden van de BkB. We overwegen om dit uit te breiden naar 6x per jaar op wisselende locaties verspreidt door het land. Dit idee spreekt 55% van de leden aan. Aan de leden die minder dan twee jaar lid zijn hebben we gevraagd of zij belangstelling hebben voor een ‘nieuwe leden’ borrel. 86% heeft hier positief op gereageerd (n=14).

9 Samenwerken Wat samenwerken betreft met andere partijen gaat de meeste belangstelling uit naar een samenwerking met een andere branchevereniging, zoals bv het Nima. De helft van de leden ziet ook mogelijkheden in een samenwerking met andere secties binnen de MOA. Mogelijke andere organisaties: VSO MSPA Retail organisaties Kennisinstituten

10 Korting/gezamenlijke inkoop Leden zijn met name geïnteresseerd in korting op het lidmaatschap van de MOA en op het door de MOA georganiseerde cursusaanbod. Ook korting op de huur van onderzoekslocaties vinden BkB-ers een goed idee. Andere zaken waarop men korting zou willen ontvangen zijn: –Panelinkoop –Software –Licenties –MOA Onderzoeksfilter

11 Keurmerk Er is wel interesse voor een keurmerk, maar de meerderheid van de leden heeft daar geen behoefte aan

12 Ondernemersonderwerpen De belangstelling van leden gaat met name uit naar netwerk mogelijkheden. Voor andere ondernemers gerelateerde onderwerpen lijkt de BkB toch niet de eerste aangewezen plek.

13 Opmerkingen van leden Ik ben blij met de BkB Complimenten voor de ambitie die uit deze vragenlijst spreekt Ik draag de BkB een warm hart toe als belangenbehartiger voor onze positie als zzp-er Ik geloof sterk in kennis delen Hou het functioneel en zakelijk en op het vak gericht Word een frisse club met een sprankelende naam Ik ken de BkB niet

14 Aandachtspunten Duidelijk maken, zowel aan eigen leden als naar buiten wat de BkB doet Zichtbaarheid van BkB vergroten Nieuwsbrief belangrijk medium, beter benutten. Naast nieuwsbrief kort verslag bestuursvergaderingen. Meer gebruik maken van andere media zoals Clou, ClouToday en LinkedIn. Netwerkmogelijkheden, ook speciaal voor nieuwe leden. Mogelijkheden om samen te werken met andere branchevereniging, zoals bv het Nima of met andere secties binnen de MOA. Kortingen op lidmaatschap MOA en cursussen. Geen interesse voor een keurmerk Geen algemene ondernemersonderwerpen.

15 Vragen?